Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Dagens AAA-FPS er ødelagt av konsollene:

  • Musfølelsen er svært lite responsiv.
  • Spillene designes for 30 fps.
  • Spillmotorene designes for en konstant framerate, og mussensitiviteten avhenger av tickrate.
  • Hitboxene er enorme, og krever ingen ferdigheter å treffe.
  • Spillene handler om å skyte først, framfor å sikte skikkelig.
  • Farten man beveger seg i er lav så de med gamepad har kontroll.
  • For å kompensere for gamepadens upresise natur legger man inn større grad av RNG.
  • Man har gått over til deferred rendering slik at konsollene kan behandle litt flere lyskilder.
  • MSAA har blitt ofret for råtten FXAA og MLAA
  • Toppinnstillingene i spill gir minimale forbedringer i bildekvalitet, og er lagt inn for å knekke toppmaskiner framfor å tilby bedre bildekvalitet.
  • Frostbite 2, Unreal Engine, og IW Engine fungerer suboptimalt på PC.

 

Djises... Her er min upopulære mening: Alle spill - med unntak av strategi og MMO - er bedre med en kontroll, og de skytespillene vi får i dag er bedre enn noen gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Jeg har lyst til å denge elitistiske pc-gamere som disser konsoll, vi spiller for morro skyld forbanna nerds.

 

Vi spiller også for morroskyld, og det er morro å gjøre det bra i et spill.

Ingenting er større turnoff enn å ta "headshot" med "autoaim" på konsoll. Ja du kan gjerne slå det av, men hvorfor spille med utstyr som gir deg mindre presisjon i utgangspunktet.

 

 

- Bortsett fra half life 1, så er half life serien ekstremt oppskrytt.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Wii-konsollen har masse gode og interessante tredjepartsspill.

 

Den grafiske stilen til alle Blizzard-spill er grusomt uinteressant og det eneste gøy med noen av spillene er å spille div mods til warcraft (ikke dota). Forøvrig burde Valve vært saksøkt for Dota 2.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Djises... Her er min upopulære mening: Alle spill - med unntak av strategi og MMO - er bedre med en kontroll, og de skytespillene vi får i dag er bedre enn noen gang.

 

"bedre med en kontroll" Tastatur og mus er kun bedre til strategispill og MMO`er sier du. Det var en test på dette for en stund siden hvor det ble satt pro spillere mot hverandre i en first person shooter. Det ene laget med kontroller som var vant til dette ifra konsollspilling og andre laget med mus og tastatur. Det så ut som det var noobs mot sponsa spillere, total enveiskjøring. Så regner med at du mener at du personlig liker bedre å bruke en kontroller og ikke at det er "best" å bruke. Det er viden kjent at det er ett helt håpløst verktøy å bruke kontra aiming med mus med tanke på FPS.

 

Bilspill (til en viss grad), fotball og fighting spill derimot kommer kontrollern til sin rett. Vurderte å skaffe meg det til Assassin Creed også men fant ut at til og med det funka vel så bra uten når man fikk satt seg inn i knappene, så det er alt i alt fint sjelden noe behov for å kløne med en kontroller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så regner med at du mener at du personlig liker bedre å bruke en kontroller og ikke at det er "best" å bruke.

 

Når jeg skriver at det er min mening, så er det jo min mening. Mus og tastatur er noe herk i skytespill. Det vanner ned spillbarheten til hvem som har best reflekser, mens en kontroll gir en mer metodisk og taktisk tilnærming til spillet. PC elitister, angrip meg om 3, 2, 1....

Endret av sthusby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg skriver at det er min mening, så er det jo min mening. Mus og tastatur er noe herk i skytespill. Det vanner ned spillbarheten til hvem som har best reflekser, mens en kontroll gir en mer metodisk og taktisk tilnærming til spillet. PC elitister, angrip meg om 3, 2, 1....

Hehe, dette må være noe av det festligere jeg har lest på en stund, om du hadde rett burde dette jo klart manfistere seg i mye mindre taktiske spill når de kontrolleres med mus. Jeg tror det er få som mener "konsoll-shoothers" er mer taktiske.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTA 1 og 2 var de morsomste i serien.

 

Sikkert noe med at det var så veldig banebrytende,hehe. Gta i 1997 var jo helt sinnsykt. Friheten til å kjøre hvor man ville, hva man ville, god grafikk osv. Tror faktisk det er en ganske vanlig mening hos folk som var unge på 90 tallet

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Hehe, ok, jaja, jeg kan jo ikke hindre deg å i mene det, men jeg forbeholder meg retten til å mene at det er en rimelig bisarr mening.

 

AtW

 

Mulig det. På samme mynt synes jeg det er rimelig rart å klage når spill blir fikset, eller å være fornøyd med ødeleggelsen av språket vårt. Vi er nok litt forskjellige ja.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Mulig det. På samme mynt synes jeg det er rimelig rart å klage når spill blir fikset, eller å være fornøyd med ødeleggelsen av språket vårt. Vi er nok litt forskjellige ja.

 

Ja, jeg forsøker for eksempel så godt jeg kan å ikke komme med latterlig stårmannsargumentasjon...

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg skriver at det er min mening, så er det jo min mening. Mus og tastatur er noe herk i skytespill. Det vanner ned spillbarheten til hvem som har best reflekser, mens en kontroll gir en mer metodisk og taktisk tilnærming til spillet. PC elitister, angrip meg om 3, 2, 1....

Mus og tastatur gjør at spillet ikke tar kontrollen over siktet fra deg, å spille med aim-assist øke fokuset på reflekser fordi du ikke trenger hånd-øye-koordinasjon og det er viktigere å skyte først framfor å lære seg å sikte. Hvis du mener at mus/tastatur krever bedre reflekser enn gamepad har du faktisk ikke spilt nok FPS til at meningene dine kan tillegges noen verdi, du kan likegodt påstå at to pluss to er seks.

 

Det jeg kan være enig er at du må lære deg hvor folk pleier å gå hvis du spiller med gamepad og posisjonere deg riktig, men det betyr på ingen måte at du ikke må lære deg det samme med mus/tastatur. Forskjellen er at mus/tastatur gir deg flere muligheter til å posisjonere deg fordi du kan dekke en større vinkel raskt enn du kan med gamepad.

Not sure if joke went over head, or just being sarcastic.

Nå kan du lure nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...