Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Spillet har fått 10/10 av Edge Magazine, som bare har gitt 14 slike terningkast før TLOU.

Gir ikke de høy score til alle skytespill.

Unnskyld meg men hvordan del av Dragons Dogma må man betale for og vinne?

I Dragons Dogma må man bruke rift krystaller for å låse opp utstyr og bedre pawns. Rift krystaller får man ved intens grinding, eller så kan man kjøpe de for ekte penger. Ikke så veldig ulikt mange gratis-MMOer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gir ikke de høy score til alle skytespill.

 

I Dragons Dogma må man bruke rift krystaller for å låse opp utstyr og bedre pawns. Rift krystaller får man ved intens grinding, eller så kan man kjøpe de for ekte penger. Ikke så veldig ulikt mange gratis-MMOer.

For det første: Det er sjeldent Edge gir noe høyere enn 7, som sagt har de bare gitt full pott 15 ganger i sin ganske så lange livstid.

 

For det andre er Dragons Dogma et offline rollespill, P2W betyr ingenting der.

Lenke til kommentar

Gir ikke de høy score til alle skytespill.

 

I Dragons Dogma må man bruke rift krystaller for å låse opp utstyr og bedre pawns. Rift krystaller får man ved intens grinding, eller så kan man kjøpe de for ekte penger. Ikke så veldig ulikt mange gratis-MMOer.

Man låser ikke opp noe med Rift Crystaller, det brukes kun på og leie soldater, og jeg har aldri kjøpt rift crystaller og klarer spillet helt fint.

 

Plus at man grinder ikke for og få det, man får det gjennom og låne spilleren til andre spillere,

Man kan få 30000 crystals innen 1 time visst din egen spiller er god nok.

 

i ingen del trenger man ok kjøpe noe for og fortsette spillet.

 

Men hva jeg trur du retter deg mot er mengden ubrukelig Dlc, som rift pakker og starter klær og våpen.

Noe som suger max, heldigvis skal de tone ned DLC etter årene.

Lenke til kommentar

Sikkert fint og flott men ettersom de klarer å gi det ut eksklusivt til PS3!?! så er det jo fint få som kommer til å spille det, inkl meg. Dumt av dem

 

Ja, det er veldi dumt av sony og holder eit av sine beste spill eksklusivt...

Det er sånn man selger konsoller.

Lenke til kommentar

Ja, det er veldi dumt av sony og holder eit av sine beste spill eksklusivt...

Det er sånn man selger konsoller.

 

Dumt for Sony nei, det er dumt for oss, forbrukerne. Og av Naughty Dog som har solgt ræva si til Sony i 2001 og har redusert seg til en nisje utvikler for èn plattform istedenfor å gå cross plattform og rekke ut til alle. Får håpe de har passet på å få absurde mengder penger av dem for å legitimere de millionene av tapte salg de har på Wii, Xbox og PC. Dette her blir det mer og mer av og det er ingenting å juble for.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Hei du tullingen som har Don`t be a lamer - be a gamer som din signatur.

 

Hvordan greier du å skrive det idiotiske der ? Du er ikke mye til gamer.

 

Hvem faen er du? Hadde jeg visst at lille frøken nesevis skulle bli så butthurt av så lite så hadde jeg gjort som jeg pleier, nemlig å ligge milevis unna kidsas konsollkrig.

 

Ett godt råd, prøv å stay classy, også på internett.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Dumt for Sony nei, det er dumt for oss, forbrukerne. Og av Naughty Dog som har solgt ræva si til Sony i 2001 og har redusert seg til en nisje utvikler for èn plattform istedenfor å gå cross plattform og rekke ut til alle. Får håpe de har passet på å få absurde mengder penger av dem for å legitimere de millionene av tapte salg de har på Wii, Xbox og PC. Dette her blir det mer og mer av og det er ingenting å juble for.

Tar frem gode gamle Jake fra Adventure Time

http://www.youtube.com/watch?v=dgNucoJjxKM

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Dumt for Sony nei, det er dumt for oss, forbrukerne. Og av Naughty Dog som har solgt ræva si til Sony i 2001 og har redusert seg til en nisje utvikler for èn plattform istedenfor å gå cross plattform og rekke ut til alle. Får håpe de har passet på å få absurde mengder penger av dem for å legitimere de millionene av tapte salg de har på Wii, Xbox og PC. Dette her blir det mer og mer av og det er ingenting å juble for.

 

I dette tilfellet - kanskje en upopulær spillmening! - er jeg uenig med deg, Thoto. Selv har jeg ps3 og ikke xbox, og irriterer meg grønn over kryss-platform spill som både ser dårligere ut og funker langt dårligere på ps3 enn på andre formater. Eksempler finnes i massevis, bl.a. Skyrim, BF bad company, BAYONETTA!

 

For Sonys del er det åpenbart det eneste rette å ha så mange som mulig, "in-house" eksklusive titler og utviklere, siden maskinvaren enten er vanskelig å "porte" direkte til, eller tilpasse spill som opprinnelig er utviklet på andre platformer. Naughty Dog samt God of War-utviklerne er vel de som virkelig har lært å utnytte ps3 maksimalt, noe som har medført veldig gode, eksklusive titler som vi ellers ikke ville ha hatt. Flere av ps3-utviklerne har jo også med jevne mellomrom påstått at flere av de eksklusive spillene ikke ville være mulig å utvikle til xbox, bl.a. på bakgrunn av manglende blu-ray spiller.

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

I dette tilfellet - kanskje en upopulær spillmening! - er jeg uenig med deg, Thoto. Selv har jeg ps3 og ikke xbox, og irriterer meg grønn over kryss-platform spill som både ser dårligere ut og funker langt dårligere på ps3 enn på andre formater. Eksempler finnes i massevis, bl.a. Skyrim, BF bad company, BAYONETTA!

 

For Sonys del er det åpenbart det eneste rette å ha så mange som mulig, "in-house" eksklusive titler og utviklere, siden maskinvaren enten er vanskelig å "porte" direkte til, eller tilpasse spill som opprinnelig er utviklet på andre platformer. Naughty Dog samt God of War-utviklerne er vel de som virkelig har lært å utnytte ps3 maksimalt, noe som har medført veldig gode, eksklusive titler som vi ellers ikke ville ha hatt. Flere av ps3-utviklerne har jo også med jevne mellomrom påstått at flere av de eksklusive spillene ikke ville være mulig å utvikle til xbox, bl.a. på bakgrunn av manglende blu-ray spiller.

 

Joda, blir vel litt som at jeg foretrekker spill laget til PC og som ikke er portet over ifra konsoll. Spill som er optimalisert kun for en plattform blir jo ofte veldig bra på den plattformen. Men i det store og det hele vil jeg heller ha en konsollport enn ingenting (med Red Dead Redemption enda friskt i minnet og nå TLOU). Kjedelig om det blir slik at man må ha alle konsoller + PC for å kunne få spilt det man ønsker pga særavtaler i bransjen.

Lenke til kommentar

Tror dere det ikke blir mindre kostbart for utviklerne og porte den nye konsollgenerasjonen? Så likt som systemvarerne er på XOne og PS4.

 

Jeg irriterer meg nedenom og hjem av mange av de gode eksklusive tittlene, da må jeg stikke å spille hos en venn (noe som veldig ofte resulterer med at vi starter på spillet sammen, men han ender opp med å spille 5 timer uten meg fordi han "hadde tid en dag")

 

Jeg pleier derfor pent ignorere de fleste artikler som har med disse tittlene å gjøre (så lenge jeg ikke får spilt dem).

Det verste er PC, goddammit! Så mange gode tiitler som bare kommer til PC, men jeg har ikke en spillPC.. Gjør vondt i sjela!

Lenke til kommentar

Selv om delen på jorda inkludert slutten ikke var spesielt bra synes jeg Mass Effect 3 var ett krem-spill, med ett sjeldent godt engasjerende persongalleri, sjeldent jeg bryr meg så mye om NPCer i spill.

 

AtW

 

Til gjengjeld er det ingenting som er værre enn et konsollspill portet til PC, hvorav GTAIV og Skyrim's UI er blant de grellere eksemplene (av de jeg har prøvd).

 

Det er jo ikke noe særlig, men det er jo allikevel bedre enn konsollversjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skyrims brukerinterfjes er jo ikke noe verre på PC enn på konsoll. For de av oss som spiller med kontroller på PC er det jo akkurat det samme spillet, bare med bedre grafikk og tilgang på mods. GTA IV og Dark Souls, på den annen side...

 

GTA er fortsatt bedre på PC, men har vi ikke hatt den diskusjonen før? :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Skyrims brukerinterfjes er jo ikke noe verre på PC enn på konsoll. For de av oss som spiller med kontroller på PC er det jo akkurat det samme spillet, bare med bedre grafikk og tilgang på mods..

For de av oss som spiller PC på den måten det er ment å spilles - med tastatur og mus - er det dog en horribel opplevelse :tease: Og nei, det er kanskje ikke værre - problemet er hvordan det kunne ha vært hvis det ikke var for den forbannede konsollifiseringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror dere det ikke blir mindre kostbart for utviklerne og porte den nye konsollgenerasjonen? Så likt som systemvarerne er på XOne og PS4.

 

Jeg irriterer meg nedenom og hjem av mange av de gode eksklusive tittlene, da må jeg stikke å spille hos en venn (noe som veldig ofte resulterer med at vi starter på spillet sammen, men han ender opp med å spille 5 timer uten meg fordi han "hadde tid en dag")

 

Jeg pleier derfor pent ignorere de fleste artikler som har med disse tittlene å gjøre (så lenge jeg ikke får spilt dem).

Det verste er PC, goddammit! Så mange gode tiitler som bare kommer til PC, men jeg har ikke en spillPC.. Gjør vondt i sjela!

 

Upopulær mening: slutt å være en gjerrigknark. Går du virkelig til venner for å spille hver gang det kommer noe nytt? Snakk om snylting.

 

Du får nå både X360 og PS3 til under 2000-lappen. Løp og kjøp. Ingen unnskyldning.

 

Spiller mest på PC selv, men både Sony, Nintendo og Microsoft vil prøve å kapre så mange eksklusive spill som mulig til sin konsoll, selvsagt for å selge flere konsoller. Sånn vil det nok alltid være. (Selv om det faktisk blir færre og færre eksklusiver, ikke flere som noen over påpekte.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

-Jeg bryr meg om achivements, jeg gjør kjedelige ting i spill for et tall knyttet til min GT som ingen egentlig bryr seg om.

 

-Jeg synes Cod 1, 2, 3, 4, WAW var jævlig kule og intense campaigns på vetaran.

 

-Synes Soul Calibur 1 på Dreamcast er det beste slåssespillet som har kommet så langt.

 

-Jeg har lyst til å denge elitistiske pc-gamere som disser konsoll, vi spiller for morro skyld forbanna nerds.

 

-Jeg synes sosial gaming er noe herk, jeg vil nyte spillene i fred, som en bok eller film.

 

-Retrogaming er oppskrytt

 

-Synes Tranformers WFC og FOC med har de kuleste multiplayerne denne generasjonen.

 

-Jeg har lyst til å knekke The Witcher 2 discene, mest uoversiktlige spillet jeg har spilt, og og ekstra irriterende at det er et bra spill forøvrig.

 

- Estestikk er minst like viktig som grafikk.

Lenke til kommentar

Upopulær mening: slutt å være en gjerrigknark. Går du virkelig til venner for å spille hver gang det kommer noe nytt? Snakk om snylting.

 

Du får nå både X360 og PS3 til under 2000-lappen. Løp og kjøp. Ingen unnskyldning.

 

Spiller mest på PC selv, men både Sony, Nintendo og Microsoft vil prøve å kapre så mange eksklusive spill som mulig til sin konsoll, selvsagt for å selge flere konsoller. Sånn vil det nok alltid være. (Selv om det faktisk blir færre og færre eksklusiver, ikke flere som noen over påpekte.)

 

Ja så vi alle skal nå løpe ut og kjøpe det utdaterte søppelet for 4000,- ? Fint for Microsoft og Sony at de har sånne som deg, det er jo akkurat dette de vil oppnå med å gi ut ekslusive titler og dermed "tvinge" kundene til å kjøpe en konsoll av hvert sitt slag.

4000,- er forøvrig langt mer enn hva det nye GTX 770 kortet til Nvidia koster og som kommer til å lever top notch spillopplevelser i flere år framover, så den dealen din er heller dårlig.

 

Og dette at det blir færre og færre eksklusive titler er en sannhet med store modifikasjoner, har alt i alt holdt seg jevnt over. Heldigvis er det aller meste bare piss utover av ett par ytterst få hederlige unntak (RDR).

 

PS3

2007 18 stk

2010 22 stk

2012 21 stk

 

Xbox

2007 21 stk

2010 22 stk

2012 15 stk

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_%28seventh_generation%29

Lenke til kommentar

Upopulær mening: slutt å være en gjerrigknark. Går du virkelig til venner for å spille hver gang det kommer noe nytt? Snakk om snylting.

 

Du får nå både X360 og PS3 til under 2000-lappen. Løp og kjøp. Ingen unnskyldning.

 

Spiller mest på PC selv, men både Sony, Nintendo og Microsoft vil prøve å kapre så mange eksklusive spill som mulig til sin konsoll, selvsagt for å selge flere konsoller. Sånn vil det nok alltid være. (Selv om det faktisk blir færre og færre eksklusiver, ikke flere som noen over påpekte.)

 

Dette synes jeg er en ganske kjip holdning. Mulig du tjener greit og ikke har noe problem med å håndtere andre utgifter, men det finnes faktisk folk som har det vanskeligere enn deg. Det er unødvendig å slenge ord som "gjerrigknark" etter alle som ikke ønsker å bruke like mye penger på spill som du gjør.

 

I tillegg kommer hensyn som plass og utseende; jeg ønsker ikke å ha ørten konsoller i benken til enhver tid. Helst burde det greie seg med én, både på grunn av estetikk og plass. Jeg ønsker heller ikke å måtte skaffe tolv kontrollere for å kunne spille med venner på alle maskinene mine; dette handler forsåvidt også litt om pris, da kontrollere fort koster opp mot 500 kroner stykket.

 

Til sist er det miljøhensynet: Jo flere dingser vi kjøper, jo verre er det for miljøet. Dette er for meg et veldig sentralt argument for hvorfor eksklusivitet og påfølgene polykonsolli er problematisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...