Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk mitt eksemplar fra komplett i går. Men er ikke ferdig enda.

Voldsom variasjon i bedømmelsen av The Order. Må jo lure litt hva som foregår i skelen på enkelte anmeldere. Jeg kan ikke skjønne verken de som gir 4/10 eller 9/10.

I mitt hue ligger det vel muligens på 7/10. Ganske ålreit spill, med det kunne vært så mye mer.

Håper og få runda det iløpet av kvelden.

Lenke til kommentar

Fra NeoGAF:

 

Metro UK
The Order 1886 - 4/10
Halo: The Master Chief Collection - 8/10
EGM
The Order 1886 - 4.5/10
Halo: The Master Chief Collection - 7.5/10
DigitalTrends
The Order 1886 - 1/5
Halo: The Master Chief Collection - 4.5/5
Polygon
The Order 1886 - 5.5/10
Halo: The Master Chief Collection - 9.5/10 initial review, 8/10 revised review
And yet ... Halo: The Master Chief Collection is STILL broken after 100 days.
This fucking industry.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nja, det er en delvis sannhet, men det sier mer om MCC-anmeldelsene enn The Order-anmeldelsene. Om man synes The Order fortjener 5/10, vel, da gir man 5/10. Men at et spill som MCC som rett og slett ikke fungerer slik det skal overhodet får så knalle anmeldelser er en skam, til tross for at innholdet i bunn og grunn er råflott.

 

Og ja, 1/5 til The Order er helt tullete. Det er de dårligste spillene med den dårligste grafikken hvor ingenting fungerer som det skal som skal ha bunnscore.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Fra NeoGAF:

 

Metro UK
The Order 1886 - 4/10
Halo: The Master Chief Collection - 8/10
EGM
The Order 1886 - 4.5/10
Halo: The Master Chief Collection - 7.5/10
DigitalTrends
The Order 1886 - 1/5
Halo: The Master Chief Collection - 4.5/5
Polygon
The Order 1886 - 5.5/10
Halo: The Master Chief Collection - 9.5/10 initial review, 8/10 revised review
And yet ... Halo: The Master Chief Collection is STILL broken after 100 days.
This fucking industry.

 

Halo TMCC har fire campaigns som mer eller mindre fungerte bra ved release. At en del av spillet har problemer betyr ikke at resten av spillet er dårlig.

 

The Order har en ca. 9-10 timer lang campaign som tilsynelatende ikke har blitt tatt godt imot av pressen. Det finnes flust av cinematiske spill med god kritikk, så det er ikke som om The Order har blitt urettferdig behandlet.

 

Edit: Halo TMCC har for øvrig lavere metascore enn Halo 4 selv om Halo TMCC har betydelig mer innhold.

 

Sammenligner man det med TLoU og GTAV, som har identiske metascores på last-gen og current-gen, så ser man at kvaliteten til TMCC sannsynligvis har påvirket metascoren til spillet.

 

 

 

Endret av Leflus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

This fucking industry.

 

 

Wow, virkelig butthurt.

 

Hvis du virkelig mener at spillet er så bra, hvorfor bry deg om anmeldelser? Derfor jeg ikke liker anmeldelsene dine personlig. Virker som å være "betalt", eller en som allerede har gått inn for at spill er bra uansett hva utifra kommentarer og de par anmeldelsene jeg har lest.

 

Ingen ting er kan være bra fra Microsoft. Microsoft gir ikke penger til Afrika, derfor er de onde o.s.v.

Endret av Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det eneste jeg stusser litt over er at anmelderne i flere tilfeller sier at spillet har kule øyeblikk, ekstremt pen grafikk og bra skytemekanikk, men likevel slakter det. Spillet får hovedsaklig trekk fordi det er lineært, og veldig "checkpoint"-aktig, med skytetrefning etter skytetrefning. Men Gears of War 1,2 og 3 hadde jo dette også, og dette spillet ble jo godt mottatt av både presse og spillere. I Gears of War gjør man ikke noe annet enn å skyte.

 

Jeg har jo ikke spilt spillet enda, men jeg synes det er interessant at spillet får så mye kjeft for ting som ble akseptert i Gears. Er det fordi folk er lei av den typen spill kanskje?

 

Er nesten mer interessert i å prøve spillet nå enn jeg var før. Nysgjerrig på hva folk misliker så sterkt. Hvis det er et pent, Gears of War-aktig spill satt i viktoriansk London så tror jeg at jeg skal klare å kose meg i de timene spillet varer.

Endret av Jakoozie
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

This fucking industry.

 

 

Wow, virkelig butthurt.

 

Hvis du virkelig mener at spillet er så bra, hvorfor bry deg om anmeldelser? Derfor jeg ikke liker anmeldelsene dine personlig. Virker som å være "betalt", eller en som allerede har gått inn for at spill er bra uansett hva utifra kommentarer og de par anmeldelsene jeg har lest.

 

Ingen ting er kan være bra fra Microsoft. Microsoft gir ikke penger til Afrika, derfor er de onde o.s.v.

 

 

Jeg likte The Order 1886. Jeg liker slike lineære historiedrevne spill.

 

Og forresten, jeg er ikke betalt, har aldri fått en øre fra noen

 

Og forresten, hvem sier jeg misliker Microsoft?

Endret av fantomena
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halo TMCC har fire campaigns som mer eller mindre fungerte bra ved release. At en del av spillet har problemer betyr ikke at resten av spillet er dårlig.

 

The Order har en ca. 9-10 timer lang campaign som tilsynelatende ikke har blitt tatt godt imot av pressen. Det finnes flust av cinematiske spill med god kritikk, så det er ikke som om The Order har blitt urettferdig behandlet.

 

Edit: Halo TMCC har for øvrig lavere metascore enn Halo 4 selv om Halo TMCC har betydelig mer innhold.

 

Sammenligner man det med TLoU og GTAV, som har identiske metascores på last-gen og current-gen, så ser man at kvaliteten til TMCC sannsynligvis har påvirket metascoren til spillet.

 

 

 

 

 

Har ikke så fryktelig mye å komme med i denne diskusjonen da jeg ikke har spilt The Order 1866, så for alt jeg vet kan dette være et helt grusomt spill. Men å si at campaignen til MCC fungerte på release er litt drøyt. Jeg og en kompis(kontorstol her på forumet) spilte gjennom hele Halo CE på en kveld/natt, og begge ble nærmest sjøsyke grunnet en helt grusom FPS som jeg kan se for meg droppet helt ned på 10er tallet, nesten ikke spillbart. Videre opplevde vi X antall ganger at spillet kræsjet og vi måtte spille oppigjen hele fuckings brett som vi akkurat hadde spilt da saven ikke fungerte slik den skulle, uten tvil blant mine topp 10 mest frustrerende spill øyeblikk, har og ført til at vi aldri har komt oss rundt til å runde resten av spillene, selv om vi hadde dette planlagt å lang lang tid før spillet i det heletatt var sluppet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ble ferdig med The Order: 1886 igår og storkoste meg. Nydelig setting, fantastisk grafikk og spennende historie.

 

Minuset for min del var at det var litt for mye mellomsekvenser til tider, og føler også de kunne gjort mer ut av historien uten at det hadde blitt "fyll".

 

 

Tror hovedgrunnen til at det får så negative omtaler er at folk forventer større frihet idag. Åpent verden spill er veldig populært om dagen og tror det har påvirket omtalene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper ikke det fører til at "alle" skal lage spill med åpen verden fremover. Frihet og muligheter er kjempeflott når spillene virkelig leverer det, men for min del er det lite som er så kjedelig som de åpne verdenene, og tamme oppdragene, i de siste Far Cry spillene. Etter å ha lest en del anmeldelser er jeg veldig usikker på The Order. Får inntrykk av at det egentlig er et ganske bra spill, men samtidig noe annet enn en del anmeldere ønsket seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har spilt første 60 min av The Order, jeg blir møtt med en veldig polariserende opplevelse. Atmosfæren er topp, våpenfølelsen er middelmådig, karakterene virker troverdige, overgangen fra filmsekvens til gameplay er tidvis litt klønete, det visuelle er nesten upåklagelig, stopper gjerne opp for å se nivået av detaljer og sjel som er lagt ned i spillet.

Flere QTEs føles veldig unødvendig, områdene man går i har flere merkelige usynlige vegger som kan rive deg fra innlevelsen, det er da prat om hjørner i et rom eller bokser hvor man ikke får gå helt inntil men holdes en halv meter ifra, speil reflekterer da ikke personer(NPCer,karakteren din), det føles også litt rart siden det reflekterer mye annet rundt, som gir en veldig autentisk følelse av at rommet er flerdimensjonalt.

 

Så langt har jeg et lunkent forhold til The Order, men jeg er fortsatt optimistisk til å starte det igjen litt senere ikveld.

Lenke til kommentar

Håper ikke det fører til at "alle" skal lage spill med åpen verden fremover. Frihet og muligheter er kjempeflott når spillene virkelig leverer det, men for min del er det lite som er så kjedelig som de åpne verdenene, og tamme oppdragene, i de siste Far Cry spillene. Etter å ha lest en del anmeldelser er jeg veldig usikker på The Order. Får inntrykk av at det egentlig er et ganske bra spill, men samtidig noe annet enn en del anmeldere ønsket seg.

 

Helt enig! Åpen verden-viruset er en forbannelse for spillmediet, og ikke en positiv utvikling etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...