Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Har ikke så fryktelig mye å komme med i denne diskusjonen da jeg ikke har spilt The Order 1866, så for alt jeg vet kan dette være et helt grusomt spill. Men å si at campaignen til MCC fungerte på release er litt drøyt. Jeg og en kompis(kontorstol her på forumet) spilte gjennom hele Halo CE på en kveld/natt, og begge ble nærmest sjøsyke grunnet en helt grusom FPS som jeg kan se for meg droppet helt ned på 10er tallet, nesten ikke spillbart. Videre opplevde vi X antall ganger at spillet kræsjet og vi måtte spille oppigjen hele fuckings brett som vi akkurat hadde spilt da saven ikke fungerte slik den skulle, uten tvil blant mine topp 10 mest frustrerende spill øyeblikk, har og ført til at vi aldri har komt oss rundt til å runde resten av spillene, selv om vi hadde dette planlagt å lang lang tid før spillet i det heletatt var sluppet.

 

Sånn som jeg har forstått det er mange av disse problemene knyttet til samarbeidsmodusen. For de som spilte det i singleplayer har det for det meste vært en brukbar opplevelse (det finnes selvsagt unntak).

 

 

Det eneste jeg stusser litt over er at anmelderne i flere tilfeller sier at spillet har kule øyeblikk, ekstremt pen grafikk og bra skytemekanikk, men likevel slakter det. Spillet får hovedsaklig trekk fordi det er lineært, og veldig "checkpoint"-aktig, med skytetrefning etter skytetrefning. Men Gears of War 1,2 og 3 hadde jo dette også, og dette spillet ble jo godt mottatt av både presse og spillere. I Gears of War gjør man ikke noe annet enn å skyte.

 

Jeg har jo ikke spilt spillet enda, men jeg synes det er interessant at spillet får så mye kjeft for ting som ble akseptert i Gears. Er det fordi folk er lei av den typen spill kanskje?

 

Er nesten mer interessert i å prøve spillet nå enn jeg var før. Nysgjerrig på hva folk misliker så sterkt. Hvis det er et pent, Gears of War-aktig spill satt i viktoriansk London så tror jeg at jeg skal klare å kose meg i de timene spillet varer.

Sett bort i fra at vi snakker om to ulike spill utviklet av to ulike utviklere, så er det jo verdt å nevne at Gears of War har en multiplayer modus i tillegg til campaignen. Progresjonen fra Gears 1 til Gears 3 mtp innhold har gjort at de nummererte spillene har klart å høste god kritikk gjentatte ganger. Judgment hadde derimot en spinkel multiplayer modus, og fikk merkbart lavere kritikk enn de tre første spillene.

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey? Har ikke vært logget på PS4'en på en stund nå. Logget på i dag, og kjøpte The Order 1886 via storen. Men i det jeg valgte "bekreft", kom jeg på at kortet mitt er utløpt/ikke gyldig lengre (Gikk ut i Januar, og at jeg ikke har lagt inn det nye). Regnet med at jeg bare ville få en feil-melding, for så å måtte oppdatere konto informasjonen. Men dette skjedde aldri. I stedet ble kjøpet gjennomført og spillet holder nå på med å pre-loade. Sjekket kjapt i nettbanken, og der er summen ikke trukket fra.... wtf? Hva skjer nå? Vil jeg få en faktura i stedet, eller? Ønsker å betale for meg.

 

 

*Edit - La nå til det nye kortet og oppdaterte informasjonen, og jeg har nå blitt trukket for beløpet. Men det var merkelig at jeg fikk kjøpt og lastet ned spillet, uten å ha et gyldig kort.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

 

Fra NeoGAF:

 

Metro UK
The Order 1886 - 4/10
Halo: The Master Chief Collection - 8/10
EGM
The Order 1886 - 4.5/10
Halo: The Master Chief Collection - 7.5/10
DigitalTrends
The Order 1886 - 1/5
Halo: The Master Chief Collection - 4.5/5
Polygon
The Order 1886 - 5.5/10
Halo: The Master Chief Collection - 9.5/10 initial review, 8/10 revised review
And yet ... Halo: The Master Chief Collection is STILL broken after 100 days.
This fucking industry.

 

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-order-1886

Lenke til kommentar

 

 

Kva er forskjellen i vanskelighets-nivåa, dvs har du sjekka opp i dette og kva nivå spillte du på?

 

 

Såvidt jeg husker så har spillet easy, medium og hard. Jeg spilte de 4 første kapitlene på medium før jeg følte det var litt for enkelt, så skrudde jeg på hard (går an å endre graden i menyene mens man spiller). Hard var rimelig lett til tross for at det tross alt heter "hard". Jeg spilte der noen 2-3 kapitler til før jeg gikk over til easy a jeg skjønte at det ikke var noe trophy for å fullføre spillet på hard og jeg ville nyte spillet.

 

Konklusjonen: Hard er egentlig kanskje lett, easy er utrolig lett og om man ønsker en relativ stor motstand fra fiendene anbefaler jeg hard.

 

Håper det forklarte litt iallfall.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

 

 

 

Kva er forskjellen i vanskelighets-nivåa, dvs har du sjekka opp i dette og kva nivå spillte du på?

 

 

Såvidt jeg husker så har spillet easy, medium og hard. Jeg spilte de 4 første kapitlene på medium før jeg følte det var litt for enkelt, så skrudde jeg på hard (går an å endre graden i menyene mens man spiller). Hard var rimelig lett til tross for at det tross alt heter "hard". Jeg spilte der noen 2-3 kapitler til før jeg gikk over til easy a jeg skjønte at det ikke var noe trophy for å fullføre spillet på hard og jeg ville nyte spillet.

 

Konklusjonen: Hard er egentlig kanskje lett, easy er utrolig lett og om man ønsker en relativ stor motstand fra fiendene anbefaler jeg hard.

 

Håper det forklarte litt iallfall.

 

 

Joda, Takk. :)

Har fått med meg at man kan slå av aim assisist. Da virker ikkje vanskelighetsgraden inn på noko anna enn AI motstand alså? Ingen andre ting som forandrer seg i spillet? Hadde egentlig håpa alt ekstra man kan undersøke i spillet ikkje lyste opp. Dvs at hard gjorde spillet vanskelig på fleire måter.

Lenke til kommentar

The Order: 1886 is a gorgeous PS4 exclusive that plays like a classic PS2 game

 

http://www.theverge.com/2015/2/19/8062515/order-1886-playstation-4-review

 

IGN 6.5 - Laveste de har gitt en AAA-tittel på lenge.

 

http://www.ign.com/articles/2015/02/19/the-order-1886-review

Jeg er glad for at The Order får en svak karakter hos mange anmeldere. Dette bekrefter hvor galt det står til med spillindustrien hvor alt nå skal være store åpne generiske kjedelige greier for å få god karakter.

 

TLOU:RM er det beste spillet jeg har spilt på veldig mange år men hadde det ikke vært annerkjente/beryktede NaughtyDog som stod bak det vet jeg ikke hvordan karakteren hadde blitt i pressen.

 

Når det gjelder The Order så virker det som hele media på forhånd har siktet seg inn mot at hvis dette blir et linært, filmatisk spill med QTE så gir vi rævva karakter. Personlig er jeg veldig glad for The Order ble slik da det finnes tonnevis av de andre alternativer som eks. Bloodborne.

 

PS!

Sier så klart ikke at The Order er i klasse med TLOU:RM.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jo mer jeg spiller The Order, jo mer finner jeg anmelder konsensusen besynderlig. Dette er da ikke en 5/10 etter min mening. Ser flere her trekker fram det med at anmeldere har en norm/A4 ark med sjekkpunkter som må krysses av for å få høyere karakter og anerkjennelse , og jeg ser en viss sannhet i dette. Trist at når utviklere prøver å gå litt ut av komfort-sonen er det automatisk steg nedover på stigen. Men jeg har fortsatt flere timer igjen før jeg kan føle om kritikken det får er rettferdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kva er forskjellen i vanskelighets-nivåa, dvs har du sjekka opp i dette og kva nivå spillte du på?

 

 

Såvidt jeg husker så har spillet easy, medium og hard. Jeg spilte de 4 første kapitlene på medium før jeg følte det var litt for enkelt, så skrudde jeg på hard (går an å endre graden i menyene mens man spiller). Hard var rimelig lett til tross for at det tross alt heter "hard". Jeg spilte der noen 2-3 kapitler til før jeg gikk over til easy a jeg skjønte at det ikke var noe trophy for å fullføre spillet på hard og jeg ville nyte spillet.

 

Konklusjonen: Hard er egentlig kanskje lett, easy er utrolig lett og om man ønsker en relativ stor motstand fra fiendene anbefaler jeg hard.

 

Håper det forklarte litt iallfall.

 

 

Joda, Takk. :)

Har fått med meg at man kan slå av aim assisist. Da virker ikkje vanskelighetsgraden inn på noko anna enn AI motstand alså? Ingen andre ting som forandrer seg i spillet? Hadde egentlig håpa alt ekstra man kan undersøke i spillet ikkje lyste opp. Dvs at hard gjorde spillet vanskelig på fleire måter.

 

 

Jeg hadde aim assist av fra starten og det var egentlig ikke noe annet enn skade fra fiendene som jeg merket var forskjellen på gradene.

Lenke til kommentar

Nå fremstår Microsoft som den store "vi-tenker-på-kunden". Sony gir blanke faen. Funksjoner som har blitt etterspurt i 14 måneder nå er enda ikke å se. Så fint for Sony at de tenkte på kunden før release, men det er tydelig at i etterkant vil det sikkert bli nærmere 50/50 av hvem som eier konsollene. Nå som Windows 10 også er på vei til Xbox så ser ikke jeg hvordan Sony skal holde tritt, iallefall ikke med hvordan Sony har lansert oppdateringer.

 

Windows 10 åpner opp for applikasjoner osv. Så det at Sony har inngått et samarbeid med Spotify betyr egentlig ingenting når Windows 10 kommer.

 

Virker som dette er det eneste som står i hodet på mange her. Applikasjoner, applikasjoner, applikasjoner , og applikasjoner..

 

Er kjempefornøyd med min PS4 jeg. Spiller masse på denne. Men så kjøpte jeg denne for det meste kun for spilling da. Og bruker Sumo, Netflix og Plex på den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forventer at Sony implementerer det kunden vil ha. Hva med mapper? Ærlig talt, det er en helt nødvendig funksjon. Hva med suspend/resume som vi så flott ble lovet? Det har ikke blitt nevnt siden konferansen i 2013. For ikke å snakke om PS store som er forferdelig rotete, burde fått nobelpris for å lage noe så enkelt så dårlig. Apper er også noe mange ønsker, for ikke å snakke om DLNA!

 

Akkurat her synes jeg Sony rett og slett er alt for dårlige. Dårlige på kommunikasjon med kundene, dårlige på å prioritere det også.

Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Suspend/resume til nedlasting mener du? Det har vi jo fått.

Mapper er jeg enig i. Det hadde jo vært greit :) Har Microsoft dette på Xbox One eller?

 

For meg så er PS Store enkel og grei. Finner det jeg leter etter hvertfall, hehe

Han mener sikkert det med at om du skrur av maskinen i et spill og skrur den på igjen starter spillet nøyaktig hvor du avsluttet. Genialt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...