Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@LtdEdFred Jeg mener å ha hørt at den eneste grunnen til at spillbutikkene(Gamestop/Game/osv) er i business enda er på grunn av bruktspill salg, det er nesten lik null avanse på nye retail spill. Men jeg har nesten ikke peiling på hvordan dette fungerer, så det blir mest synsing på min sin side.

 

http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2013/06/24/gamestop-continues-run-after-microsoft-capitulates-on-used-games/

 

Used game trades are GameStop’s most important business accounting for 38% of our price estimate for the company’s stock. The retailer’s gross profit margin on used game sales is more than 45% as opposed to just 20% for new game sales.

Lenke til kommentar

 

@LtdEdFred Jeg mener å ha hørt at den eneste grunnen til at spillbutikkene(Gamestop/Game/osv) er i business enda er på grunn av bruktspill salg, det er nesten lik null avanse på nye retail spill. Men jeg har nesten ikke peiling på hvordan dette fungerer, så det blir mest synsing på min sin side.

http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2013/06/24/gamestop-continues-run-after-microsoft-capitulates-on-used-games/

 

Used game trades are GameStops most important business accounting for 38% of our price estimate for the companys stock. The retailers gross profit margin on used game sales is more than 45% as opposed to just 20% for new game sales.

Lurer på hvor mye de sitter igjen med på tilbehørsalget.

Lenke til kommentar

 

@LtdEdFred Jeg mener å ha hørt at den eneste grunnen til at spillbutikkene(Gamestop/Game/osv) er i business enda er på grunn av bruktspill salg, det er nesten lik null avanse på nye retail spill. Men jeg har nesten ikke peiling på hvordan dette fungerer, så det blir mest synsing på min sin side.

 

http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2013/06/24/gamestop-continues-run-after-microsoft-capitulates-on-used-games/

 

Used game trades are GameStop’s most important business accounting for 38% of our price estimate for the company’s stock. The retailer’s gross profit margin on used game sales is more than 45% as opposed to just 20% for new game sales.

 

Det er faktisk såpass små marginer på nye spill, ikke rart at Gamestop til envher tid promoterer brukt framfor nytt. Men om tallene fortsetter slik, forsvinner ikke fysisk butikk med det første.

Lenke til kommentar

 

 

Gamezone.no er vel plassen jeg forholder meg til mest, prisene er vel gjennomsnittlig litt over 600,- per omgang pga frakt, men de er utrolig kjappe med leveringer.

Altfor dyrt. Vet ikke når, men virker som at norske butikker har gått sammen for å presse opp prisene på next-gen spill.

 

Gamezone har også altfor ofte hatt forsinkelser på leveringer i de siste årene, så jeg bruker de kun når jeg må.

 

Er ikke den digitale versjonen også 549kr? Da er det jo nesten ikke vits å kjøpe fysisk lenger heller.

Om du ikke bryr deg om at du betaler for en tjeneste, og ikke et produkt.

 

Kjøpe fysisk for 549 kr, selge til 400-450 kr. Absolutt ingen vits, nei.

Lenke til kommentar

 

 

Gamezone.no er vel plassen jeg forholder meg til mest, prisene er vel gjennomsnittlig litt over 600,- per omgang pga frakt, men de er utrolig kjappe med leveringer.

 

Er ikke den digitale versjonen også 549kr? Da er det jo nesten ikke vits å kjøpe fysisk lenger heller.

 

Kall meg arkaisk, men jeg foretrekker fysisk på grunnlag av følelsen av å faktisk «eie» det, ta av plastikken, sette inn plata og finne en plass i hylla for det, det er noe eget i det. Dette er da subjektivt, flere som hopper på heldigital framfor fysisk kopi, da spillet ikke kan mistes(med mindre det taes ned fra PSN/SEN) eller blir ødelagt. Men prisene er fortsatt ganske like på nett som i butikk, noe som er rart siden kostnadene på fysisk kopi åpenbart er dyrere å produsere kontra å distribuere det digitalt.

 

 

Dette er eneste grunnen til at jeg fremdeles kjøper spillkonsoller. Personlig ser jeg ikke poenget med å kjøpe digitale spill til konsoll. Da vil PC/Steam være et langt bedre alternativ. Billigere utgangspunkt pris, og latterlig billige salg.

 

Her om dagen plukket jeg opp The Evil Within på Steam til rett over 100-lappen, mens spillet fremdeles ligger til over 300 kr på PSN-salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har spilt/spilt igjennom Killzone Shadow Fall?

Har såvidt begynt å ta fatt på spilling på PS4 og merker jeg sliter med FPS spill, men ekstra mye i Killzone.

Føler meg som den amøben der jeg "sikter" rundt.

Det er nok fordi det er uvant.

 

Jeg hadde en pause på ca. ett år mellom PS3 og PS4 (og spilte generelt lite FPS den siste tiden på PS3). Da jeg satt i gang med Destiny på PS4 (første FPS på den konsollen) følte jeg meg som fattern. Traff ikke noenting og måtte safe med body shots for å ikke waste kuler som forsvant rundt hodet til fiendene. Etter en del timer ble jeg mye mer vant med det og siktinga sitter ganske godt. Nå varierer det jo litt hvordan det føles fra spill til spill for selv nå som jeg føler jeg har taket på Destiny så er det litt uvant med nye spill, men så blir man vant til det også.

 

Bare øv og sett for all del TVen i game modus (om du har mulighet). Har du høy input lag mellom kontroll --> PS4 --> TV sier det seg selv at det blir vanskeligere å få fininnstilt sikte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...