Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

En ting jeg har tenkt på... Er jo så mange nå som er i fyr å flamme over at The Order er ikke så langt som dem ønsket. Og at prisen burde vært lavere pga spillet er noe kort.

 

Burde det da ikke også gå den andre veien?

 

Om spill som varer i 5 timer ikke skal koste hva andre spill koster. Så burde jo da spill som varer vesentlig lengre en "normale" spill koste mer..

 

Spill som Skyrim og Dragon Age Inqusition fks. Dem burde jo da koste nærmere 1000kr eller mer. Det er jo tross alt vesentlig mer innhold og spille tid.

 

EDIT: Eller kanskje hele denne debatten er feil. At en ikke kan måle verdien av et spill utifra spille tid. Men av kvalitet og hvor bra det er?

Jeg har tidligere vært en av de som kjøpte alt som kom ut av spill, og egentlig var sjeleglad hvis spillene var korte, for da klarte jeg faktisk komme gjennom noen av dem. Nå har jeg derimot bestemt meg for å kjøpe og spille ett spill om gangen, og ikke kjøpe så utrolig mange. Dette både på grunn av økonomi og for å bli kvitt backlog-problemet. Før kjøpte jeg spill da de var blitt billige, nå kjøper jeg ofte spill til fullpris.

 

Jeg er defor mer enn før opptatt av at de spillene jeg kjøper gir valua for pengene. Dette betyr ikke at alle spill må ha multiplayer, eller vare i 25 timer. Men for at jeg skal kunne forsvare å bruke 4-500 på et spill, så må det gi meg en viss mengde kvalitetsunderholdning. Jeg vil ikke ha noe fillerinnhold, men jeg vil likevel ha valuta for pengene. Jo kortere spillet ser ut, jo kortere spilletid vil jeg akseptere. Men hvis jeg hadde kjøpt spill som f.eks varte i fem timer måtte jeg ha kjøpt åtte spill i måneden for å ha nok å spille (spiller rundt 10 timer i uka). Det blir fort VELDIG dyrt, spesielt hvis man skal ha nye spill.

 

Jeg ville aldri hevde at The Order burde koste mindre på lansering enn andre spill. Men jeg personlig vil vente med å spille spillet til det blir billigere.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

2.04 var på 217MB. "Details" sa noe om bedret stabilitet ved bruk av enkelte funksjoner. Det var alt. Playstation(Sony) sliter virkelig med software updates i forhold til Xbone(M$). Smertelig, men sant.

 

Nå er det jo også slik at XBO har hatt stort behov for oppdateringer i forhold til PS4. XBO er et tregt og til tider rotete brukergrensesnitt. Veldig spennende brukergrensesnitt men ikke på langt nær like raskt og strømlinje formet til navigasjon som på PS4.

 

Samtidig så er jo Xbox fullstappet med funksjonalitet i forhold til PS4 og det kan jo påvirke opplevelsen ved bruk av grensesnittet. Men ja ps4 sitt grensesnitt fungerer det. Syns dog at MS har gjort en super jobb og de legger til nye funksjoner nesten hver måned. PS4 er liksom den samme nå som for over et år siden når jeg kjøpte den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hoff ser ut som pre load er ute og kjører. Har ikke startet enda og jeg har veldig tregt nett, så å prøve det når kl slår 12 er vel bare å drømme om.

 

Leste at det rulles ut land for land nå.

 

Angående oppstyret rundt Order 1886 så gir jeg blaffen i hva internet sier før det har kommet ut og har prøvd det selv.

Endret av Tønne
Lenke til kommentar

 

 

 

 

2.04 var på 217MB. "Details" sa noe om bedret stabilitet ved bruk av enkelte funksjoner. Det var alt. Playstation(Sony) sliter virkelig med software updates i forhold til Xbone(M$). Smertelig, men sant.

Nå er det jo også slik at XBO har hatt stort behov for oppdateringer i forhold til PS4. XBO er et tregt og til tider rotete brukergrensesnitt. Veldig spennende brukergrensesnitt men ikke på langt nær like raskt og strømlinje formet til navigasjon som på PS4.

Samtidig så er jo Xbox fullstappet med funksjonalitet i forhold til PS4 og det kan jo påvirke opplevelsen ved bruk av grensesnittet. Men ja ps4 sitt grensesnitt fungerer det. Syns dog at MS har gjort en super jobb og de legger til nye funksjoner nesten hver måned. PS4 er liksom den samme nå som for over et år siden når jeg kjøpte den.

Enig. Sony kunne i det minste lagt ved en ny funksjon ved hver ️️update. Det har vært altfor mange updates som kun er stabilitetsoppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

 

2.04 var på 217MB. "Details" sa noe om bedret stabilitet ved bruk av enkelte funksjoner. Det var alt. Playstation(Sony) sliter virkelig med software updates i forhold til Xbone(M$). Smertelig, men sant.

Nå er det jo også slik at XBO har hatt stort behov for oppdateringer i forhold til PS4. XBO er et tregt og til tider rotete brukergrensesnitt. Veldig spennende brukergrensesnitt men ikke på langt nær like raskt og strømlinje formet til navigasjon som på PS4.

Samtidig så er jo Xbox fullstappet med funksjonalitet i forhold til PS4 og det kan jo påvirke opplevelsen ved bruk av grensesnittet. Men ja ps4 sitt grensesnitt fungerer det. Syns dog at MS har gjort en super jobb og de legger til nye funksjoner nesten hver måned. PS4 er liksom den samme nå som for over et år siden når jeg kjøpte den.

Enig. Sony kunne i det minste lagt ved en ny funksjon ved hver ️️update. Det har vært altfor mange updates som kun er stabilitetsoppdateringer.

 

Er det nå ikke bedre med stabilitet fremfor nye eksperimentelle funksjoner som funger sånn halvveis? Men det skal også sies at jeg er litt konservativ og bruker konsollen til 3 ting, spilling, film (enten via stream eller BR) og chatting med kompiser jeg ikke ser på månedlig basis.

Lenke til kommentar

Er det ikke bra at de fortløpende fikser bugs og drit da?

 

Problemet er jo, hvor har det vært et problem? Jeg har ikke merket noen ting og jeg har heller ikke lest at folk klager over at det er ustabilt. Det eneste folk klager på med PS er jo at PSN er en rævva tjeneste og at PS4 mangler for mange elementære funksjoner.

Lenke til kommentar

 

Er det ikke bra at de fortløpende fikser bugs og drit da?

 

Problemet er jo, hvor har det vært et problem? Jeg har ikke merket noen ting og jeg har heller ikke lest at folk klager over at det er ustabilt. Det eneste folk klager på med PS er jo at PSN er en rævva tjeneste og at PS4 mangler for mange elementære funksjoner.

 

Dette er hovedsaken i hvorfor jeg ikke har hoppet på neste generasjon ennå. Har lyst på PS4 men ser til Xbone som en mer komplett maskin med tjenestene/software.

Lenke til kommentar

Nå fremstår Microsoft som den store "vi-tenker-på-kunden". Sony gir blanke faen. Funksjoner som har blitt etterspurt i 14 måneder nå er enda ikke å se. Så fint for Sony at de tenkte på kunden før release, men det er tydelig at i etterkant vil det sikkert bli nærmere 50/50 av hvem som eier konsollene. Nå som Windows 10 også er på vei til Xbox så ser ikke jeg hvordan Sony skal holde tritt, iallefall ikke med hvordan Sony har lansert oppdateringer.

 

Windows 10 åpner opp for applikasjoner osv. Så det at Sony har inngått et samarbeid med Spotify betyr egentlig ingenting når Windows 10 kommer.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

2.04 var på 217MB. "Details" sa noe om bedret stabilitet ved bruk av enkelte funksjoner. Det var alt. Playstation(Sony) sliter virkelig med software updates i forhold til Xbone(M$). Smertelig, men sant.

Nå er det jo også slik at XBO har hatt stort behov for oppdateringer i forhold til PS4. XBO er et tregt og til tider rotete brukergrensesnitt. Veldig spennende brukergrensesnitt men ikke på langt nær like raskt og strømlinje formet til navigasjon som på PS4.

Samtidig så er jo Xbox fullstappet med funksjonalitet i forhold til PS4 og det kan jo påvirke opplevelsen ved bruk av grensesnittet. Men ja ps4 sitt grensesnitt fungerer det. Syns dog at MS har gjort en super jobb og de legger til nye funksjoner nesten hver måned. PS4 er liksom den samme nå som for over et år siden når jeg kjøpte den.

Enig. Sony kunne i det minste lagt ved en ny funksjon ved hver ️️update. Det har vært altfor mange updates som kun er stabilitetsoppdateringer.

 

Er det nå ikke bedre med stabilitet fremfor nye eksperimentelle funksjoner som funger sånn halvveis? Men det skal også sies at jeg er litt konservativ og bruker konsollen til 3 ting, spilling, film (enten via stream eller BR) og chatting med kompiser jeg ikke ser på månedlig basis.

 

Funksjonene til Xbox One har etter min erfaring fungert veldig bra. Har ikke hatt noen ustabilitet. Ellers er jeg enig i at Sony må skjerpe seg på OS-fronten. Flere funksjoner de lovet skulle være klart til lansering har ikke blitt nevnt med ett ord i ettertid. Enten er de cocky, eller så har de ikke penger til å legge mye arbeid i OS-et.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Synes PS4 sitt brukergrensesnitt kunne vært litt mer spennende. Hatt en bedre sosial bit når det kommer til hva venner spiller og har oppnådd i spill. Og mer fokus på trophies.

 

Men utenom det så er det ikke noe jeg savner på PS4 som jeg kan gjøre på XBO.

 

På PS4 så er det å navigere til butikk,starte gruppe samtale,invitere til spill,ta bilde,starte dvr,streame og se på andre streame så mye raskere og behagelig en kort stokken en må rote seg igjennom på XBO.

 

Det XBO er rå på er hvor bra alt ser ut. Microsoft kan det å lage appelerende brukergrensesnitt og applikasjoner. Og fokuset på achievments er veldig bra. Derfor er det synd at alt er begravet i lag på lag av menyer. Det er som å finne det rette kortet i en kortstokk.

 

Det burde ikke være slik at en må bruke maskinen mye for å kunne navigere deg rundt å vite hvor ting er gjemt. Det skal være nesten selvforklarende og enkelt.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
GI Rating 7.75 (GAMEINFORMER)
  • Concept:Visit an alternate version of Victorian London in a mash-up of Arthurian legend and gothic horror
  • Graphics:One of the most detailed and filmic game presentations ever
  • Sound:Moody orchestral music and emotionally charged voice performances add nuance to these stories about men and women who have lived for far too long
  • Playability:Gunplay is solid if a little stiff, movement controls are smooth, and cover mechanics rarely cause problems
  • Entertainment:A beautifully realized world that sacrifices more involved gameplay in the name of cinematic presentation
  • Replay:Moderately Low

http://www.gameinformer.com/games/the_order_1886/b/playstation4/archive/2015/02/19/game-informer-review-the-order-1886.aspx?utm_content=buffer2a6b7&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...