Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

PS3 ble vel degradert. Færre USB-porter og fjerning av PS2-kompatibilitet. Lagringsplassen ble økt (med tiden). Den første modellen av PS3 ble etter hvert veldig ettertraktet på Ebay og gikk for langt mer enn en ny PS3.

Joda, men det var snakk om ekstrafunksjoner, ikke ytelse i spill. Det vil nok ikke komme en PS4-modell som kan kjøre spill med bedre grafikk enn den vi har nå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje et veldig hypotetisk spørsmål, men hvor mye bedre kan egentlig morgensdagens konsoller bli? Vil de bare få flere funksjoner (type mediesenter)? Jeg er kanskje litt oppfinnsom og lite kreativ, men hvor mye bedre, for eksempel grafikkmessig, kan et spill bli? Snakker vi kanskje bare mer kraft? Altså, intet spill med mer enn 1-2 sekunders oppstart? Farvel til alle lastetider?

 

Jeg bare lurer, det er ikke det at jeg allerede gleder meg til neste generasjon:P

Lenke til kommentar

Kanskje et veldig hypotetisk spørsmål, men hvor mye bedre kan egentlig morgensdagens konsoller bli? Vil de bare få flere funksjoner (type mediesenter)? Jeg er kanskje litt oppfinnsom og lite kreativ, men hvor mye bedre, for eksempel grafikkmessig, kan et spill bli? Snakker vi kanskje bare mer kraft? Altså, intet spill med mer enn 1-2 sekunders oppstart? Farvel til alle lastetider?

 

Jeg bare lurer, det er ikke det at jeg allerede gleder meg til neste generasjon:P

 

Mener du spill generelt, eller konsoller spesielt? Hypotetisk så kan jo spill fortsatt bli langt mer avanserte enn de er nå, med mye bedre grafikk. Sålenge utviklingen av maskinvare går fremover, så vil vi få bedre spillteknologi, gitt at noen gidder å lage det da. Jo større spillene blir, jo flere arbeidstimer vil gå med, og da er utviklerne avhengige av å selge nok kopier.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Jeg tror neste generasjon konsoller blir fjernstyrte så den boksen vi sitter med hjemme ikke har hardware, men en kontrollingang, internett og USB/HDMI opplegg. Alt går på streaming. Tror jeg da.

viss ikke ps4/x1 varer i 10 år så er det tvilsomt de går for konsoller som kun har streaming next gen med tanke på flesteparten av verdens befolkning enda har begrensa med internetthastighet + de fleste land har opplastning/nedlasting limit på deres internettforbindelser, så store antall vil ikke ha mulighet for denne type streaming før om 10-15års tid desverre

 

Regner ikke med noen av dagens konsoller enda er i live om 8 års tid

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke ps4 og x1 varer så lenge. Konsollene var utdaterte før de kom på markedet.

de er ikke udaterte i forhold til xbox360 og ps3, du må huske att konsoll alltid vil være udatert i forhold til pc siden de er billigere + de som spiller på konsoll somregel ikke har råd til en fullspekka pc så da er konsoll en helt grei løsning, jeg bryr meg svært lite om grafikk så da holder konsoll for min del, og vil tippe 5-6 års levetid minst før neste pulje kommer(viss ikke lengre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...