Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel til å slutte om nettavisene snart tar tak i dette her og begynner å skrive om hvilken elendig tjeneste PSN er i fortiden. Mange kjøper for å spile online, og om da tjenesten er så dårlig så sier det seg selv at folk heller går for en svakere konsoll men med bunnsolid oppe tid. Som tidligere 360-eier har jeg opplevd mer nede tid den siste måneden med PS4 enn jeg opplevde i mine 5 år med 360.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er helræva at det er så mye problemer som nå. Jeg har jo ikke PS4, så jeg har ikke opplevd noe selv (ikke har jeg rørt PS3en på en stund heller), men jeg hadde aldri spesielt problemer når jeg spilte PS3 på sitt meste. Og med tanke på at Sony i dag annonserte noe e-sport-greier bør de ihvertfall fikse opp i ting.

Lenke til kommentar

Ja, må nesten le litt nå. Hvis det er DC som er årsaken til dette, så burde det fjernes til det er fikset og tilby tilbakebetaling til dem som ikke ønsker å beholde spillet. Vil nok i såfall bety kroken på døra for Evolution Studios, men man kan ikke ha et spill ute som drar ned deler av PSN tjenesten.

 

Edit: Jeg vet ikke om det er DC som er årsaken, men bortsett fra ddos angrepet så opplevde jeg knapt noe nedetid før DC ble sluppet. Så den siste uken har det vært ustabilt.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Har aldri opplevd så mye nedetid på psn som det har vært de siste to ukene, i løpet av de 7 årene jeg har hatt psn bruker.. Faen meg tragisk at det skal kunne gå an. Høy oppløsning og bedre maskinvare er meningsløs hvis infrastrukturen ikke henger sammen!

 

Det kan da umulig være vanskelig å skru sammen noe lignende som Microsoft har??

 

Vet ikke om det er postet tidligere men ps bloggen er oppdatert med ny info ang. 2.0 oppdateringen, desverre blir vel det server "$&"/#&/%!#"/( kaos når den publiseres også...

 

/End rant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det kan da umulig være vanskelig å skru sammen noe lignende som Microsoft har??

 

 

Det er ikke bare bare heller. Det ligger tusenvis av timer med arbeid, utbygging av datasentre og analyser bak å klare i det hele tatt å komme i nærheten av det Microsoft. I tillegg har Microsoft flere års forsprang og flere andre tjenester som også bruker serverne, dermed en mye større inntekt til å drifte og forbedre tjenestene for hver eneste dag. Sony kommer neppe til å komme i nærheten av datasentrene til Microsoft, det er litt for mye å be om, men at Sony burde klare å hoste servere som takler Online-spilling burde være innenfor rekkevidde.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det kan da umulig være vanskelig å skru sammen noe lignende som Microsoft har??

 

Det er ikke bare bare heller. Det ligger tusenvis av timer med arbeid, utbygging av datasentre og analyser bak å klare i det hele tatt å komme i nærheten av det Microsoft. I tillegg har Microsoft flere års forsprang og flere andre tjenester som også bruker serverne, dermed en mye større inntekt til å drifte og forbedre tjenestene for hver eneste dag. Sony kommer neppe til å komme i nærheten av datasentrene til Microsoft, det er litt for mye å be om, men at Sony burde klare å hoste servere som takler Online-spilling burde være innenfor rekkevidde.

Det er ALDRI for mye å be om nei, Sony hadde flere år på seg å bygge opp serverinfrastruktur før ps4 lanseringen! Dessuten er ikke MS alene om å ha flere tjenester på serverene sine, Sony har blant annet video og music unlimited, ps now, div nettsider osv så noe i nærheten av det Microsoft har burde absolutt være overkommelig.

 

Edit: at MS derimot har mer kompetanse innenfor servere kan jeg være enig i.

Endret av Ooinaru
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...