Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv tror jeg vi vil helt klart se sterkere CPU i PS5 men jeg tror ikke hovedfokuset vil bli 60fps men å nå 4K i flere spill og med mer ressurser til mer avansert fysikk,Ai etc.

 

Hovedfokuset blir nok "penere pixler". Jeg tror vi vil se mye av sub-4K, dynamic resolution scaling og checkerboard rendering også med neste generasjons konsoller. Noe jeg mener er riktig da det gjerne gir bra nok resultat med mindre man har en veldig stor TV og/eller sitter veldig nærme TV'en.

Når det gjelder framerate tror jeg vi vil se en god del flere 60FPS spill. Det har også vært en forbedring her denne generasjonen med bl.a spill serier som Battlefield, Halo, Resident Evil og snart Forza Horizon 4 på XBO X (som vil ha 60FPS som en valg mulighet) som var 30FPS på forrige generasjon. Men vi vil nok også se mange 30FPS spill. Ellers blir det spennende å se hvordan utviklerne kommer til å nyttegjøre en mye kraftigere CPU.   

Endret av MistaPi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mancave? Uaktuelt å ha konsoll i stua etter alder 30-35? Hørtes veldig trist ut. Virker som om det er tilbake til man var liten og hadde eget gutterom?

 

Selvfølgelig står konsollene i stua.

Trist å ha slikt i stua slik at man ikke får spilt i fred. Jeg hadde ett eneste krav da vi skulle kjøpe hus og det var eget rom for hjemmekino/gaming samt romslig budsjett for å få det ordentlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg som skal kjøpe en ny pc så er vel ikke digital foundry noe eller? Linus tech tips sier folk er useriøse? Uansett så lenge en har det gøy 60 fps i ArmA 3 Apex DLC så er jeg fornøyd. Kan si at min pc generelt knuste alle til og med predator jævelen til 800000. Sikkert derfor dragen (Satan) er strekt presentert. Spørsmålet er vil en Ps 4 pro eller Ps5 knuse en laptop til 50000? 

 

Om det er PC  og teknisk informasjon i spill du er interisert i så har DigitalFoundry noen fantastiske videoer. Spesielt nå etter at @Dachsjaeger har begynt å jobbe for dem.

 

DigitalFoundry er en av dem mest troverdige og seriøse aktørene på hva dem spesialiserer seg for med analyse av spill. Så hva Linus måtte mene der vet ikke jeg..

 

Om du kjøper en ny laptop til 50.000kr (grøss) idag så vil nok ikke PS5 knuse den. Selv om PS5 ikke kommer før om 2+ år. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Om det er PC  og teknisk informasjon i spill du er interisert i så har DigitalFoundry noen fantastiske videoer. Spesielt nå etter at @Dachsjaeger har begynt å jobbe for dem.

 

DigitalFoundry er en av dem mest troverdige og seriøse aktørene på hva dem spesialiserer seg for med analyse av spill. Så hva Linus måtte mene der vet ikke jeg..

 

Om du kjøper en ny laptop til 50.000kr (grøss) idag så vil nok ikke PS5 knuse den. Selv om PS5 ikke kommer før om 2+ år. 

Takker så mye. Ja digital har mange analyser, men jeg fant ikke noe om dyre laptoper. Å kjøpe dyr laptop er gjerne dumt hvis en ikke har spill som unytter kraften.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Takker så mye. Ja digital har mange analyser, men jeg fant ikke noe om dyre laptoper. Å kjøpe dyr laptop er gjerne dumt hvis en ikke har spill som unytter kraften.

 

Nei dem har ikke noen tester av laptop som jeg vet om. Å kjøpe dyr laptop er ikke spesielt anbefalt om du ikke må ha en flyttbar PC. Du får mye mer for penge om du kjøper en stasjonær PC. For 50.000kr så kan du få et monster av en stasjonær med en heftig monitor som passer til maskinen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Nei dem har ikke noen tester av laptop som jeg vet om. Å kjøpe dyr laptop er ikke spesielt anbefalt om du ikke må ha en flyttbar PC. Du får mye mer for penge om du kjøper en stasjonær PC. For 50.000kr så kan du få et monster av en stasjonær med en heftig monitor som passer til maskinen.

Er enig. Du får mer for pengene. En mye mer kraftig cpu ville ha vært gunstig for meg.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...