Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går jo an å spille de gamle spillene på emulator med skikkelig kontroller også.
Er en del PS3 spill jeg neppe hadde spilt på original HW med mindre det gikk å bruke DS4 på dem.

Trenger ikke mer enn en Raspberry Pi 3B+ eller en ok Orange Pi for emulere en PS1, men du går jo glipp av illusjonen ved original HW.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Så Sony, ett selskap som nekter å gi kundene sine gratis BC fordi de mener at folk ikke egentlig har lyst til å spille de gamle spillene sine igjen, skal nå plutselig slippe en minikonsoll laget eksklusivt for at folk skal kunne spille ett begrenset antall gamle spill? Ok.

 

Får hope den innebygde lagringsplassen er stor nok til å åpne for hacking og installering av flere spill.

Lenke til kommentar

Det de sier er vel at BC er sånt som mange maser på, men som blir lite faktisk brukt. Og det tror jeg faktisk stemmer. Sony leker ikke butikk, så de må lage det produktet de tror de vil tjener mest penger på. Dessverre er ikke det produktet bakoverkompatibelt.

Bakoverkompatible konsoller tidligere har vært det fordi de har klart å gi dem muligheten uten ekstra kostnad. Mega Drive er i prinsippet en oppjazzet Master System, og trenger derfor bare en kassettadapter. Playstation 2 bruker en "PS1 on a chip" som lydkort, hvis jeg ikke tar helt feil. GBA og Nintendo DS bruker også elektronikken til dem de er kompatible med på en måte som gjør at de følger med "på kjøpet". De klarte ikke dette trikset med PS3, og derfor ble den bakoverkompatible varianten uhensiktsmessig dyr. Skulle PS4 vært bakoverkompatibel, måtte den nok også kostet mer. Hver minste prisøkning må rettferdiggjøres i dette gamet, og når de ikke tror det lønner seg, tar de ikke sjansen. Eller, de tok jo sjansen med PS3 i begynnelsen, vi husker jo hvordan det gikk....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet!

 

Såvidt meg er bekjent så er ikke det mulig nei. Eneste du kan gjøre er som du nevner å sette begrensninger på en profil med aldersgrense. 

 

 

Takk, og takk for tilbakemld. Som jeg tenkte at det ikke lar seg gjøre. Men greit å få hørt ut med flere.

Lenke til kommentar

Huff forbanna data bygg med RGB RAM, vifter, lister og til og med PSU har visst ødelagt meg helt. "Anbefaler ett sett gode RGB-kabler." - Og jeg bare: "Hæ! Åssen faen skal det se ut!"... Tok meg visst en bitteliten stund før jeg husket hva RGB kabler er... :p:blush:

Du er unnskyldt :p RGB-belysningen skal jo presses inn alle faens veier, til og med på det interne lydkortet i maskina mi :D

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det de sier er vel at BC er sånt som mange maser på, men som blir lite faktisk brukt. 

 

NPD melder at i USA så er Call of Duty: Modern Warfare 2 på 8 plass over mest solgte spill i august.. Tenker at Sony begynner å innse et deres standpunkt ikke holder vann lengre. Jeg blir veldig overasket om ikke PS5 kan spille PS4 spill for å si det slik. For Xbox har ikke tenkt å gi seg og jeg må si at etter jeg gikk ifra PlayStation som primær konsoll til Xbox at det er ekstremt kjekt å ha tilgang til så mange spill på Xbox. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det er jo smart å gi en slik chip flere flere bruksmuligheter for å få ned prisen.

Systemene blir jo en smule mer komplekse i nye generasjoner, så å inkludere bakoverkompatibilitet ved store arkitekturforskjeller blir jo mer avansert også, og derav mer dyrt også. PS3 var et svært ambisiøst prosjekt, og Sony måtte kutte der de kunne for å få ned prisen og å være attraktiv mot Xbox 360, som i begynnelse hadde bedre markedsprising og var enklere å programmere pene spill på. Sony slet med å få utviklere til å brette hodet rundt CELL-prosessoren så mange brukte bare brøkdeler av kapasiteten i denne før Sony kom med et SDK som abstraherte. Alt i alt forståelig at Sony måtte skjære til beinet og selge konsollen med tap i starten.

Lenke til kommentar

PS5 kommer nok til å bli såpass lik forgjengeren i arkitektur at bakoverkompatibilitet blir en selvfølge.

 

Sony er nok ferdige med risikofylte prosjekter. Ikke bare er det en stor risiko for dem, men en må også ta hensyn til utviklere som ønsker en større grad av homogenisering av plattformene de utvikler til. Selv om arkitekturen er lik i bunnen er det andre valg som gjøres som lager rikelig med ekstra-arbeid før en har en velfungerende port mellom ulike konsoller og PCer, med et lite unntak for XBox og PC som er godt støttet for kryssplatform i IDE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...