Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående forhåndsbestilling av spill. Tenker på kanonene som release på PS4 utover høsten.

 

Hadde en treig leveranse fra CDON. Bestilte på lørdag ble levert på dørmatte natt til torsdag (PostNord). Altså over 3 virkedager. Dog var dette ikke forhåndsbestilling, men var på lager.

 

Hvilke er best av elkjop.no og gamezone.no på levering? Jeg ser at Gamezone stort sett ligger 50-lappen over i pris, men har noe lavere leveringskost.  Jeg vil gjerne støtte Gamezone, men kun hvis levering sitter, og prisen ikke blir alt for over.

 

Jeg liker egentlig PostNord som kan levere til nærmeste butikk for min del. Hvilke av Posten og PostNord bruker Elkjøp og Gamezone?

 

edit: Jeg ser nå at Komplett ligger på samme pris som Elkjøp, men lavere porto. De har også et godt utvalg i leveringsalternativer og er gode på det. Så da er del vel Komplett som gjelder om dagen...(?)

Jeg har kun forhåndsbestilt på gamezone og platekompaniet, jeg er veldig fornøyd med platekompaniet når det gjelder leveranse, jeg har ALLTID fått spillet mitt, 2-3 dager før lanseringsdatoen, noe som er fantastisk.

Lenke til kommentar

Burde ikke konsollen sendes på reparasjon? Evt reklameres på?

Jo, muligens, men vil helst unngå det. Har hatt konsollen fra rett før release, fra Lefdal (som ikke er en egen butikk lenger). Kan jeg da reklamere?

 

Må jeg ha en ekstern harddisk for backup av spillene, hvis jeg vil ta backup?

Lenke til kommentar

Når det alt er snakk om backup. Hva bør jeg gjøre før overgangen fra release playstation, til Pro? Noe som bør lagres i skyen?

Vil du gjøre migreringen raskt og enkelt kan du bruke en USB3-disk og overføre alt til den og legge det over på ny maskin.

 

Sony burde gitt muligheten til å bare koble en nettverkskabel mellom ny og gammel maskin og trykke 'transfer'.

Dette er allerede mulig, og veldig enkelt. Gjorde det selv med min PS4 Pro.

 

https://blog.eu.playstation.com/2016/11/09/how-to-transfer-your-data-from-ps4-to-ps4-pro/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leverte inn konsollen i dag.

 

Nå som jeg ikke har konsoll har jeg og en annen kar prøvd å få til remote play, så jeg kan spille på hans konsoll som står hjemme hos ham, selv om jeg er hjemme i min egen stue. Noen som har erfaring med dette? Så langt har vi trøblet med kompabilitet (app, fil).

Endret av BVB09
Lenke til kommentar

Prøvde meg litt på Nier Automata, synes det er ganske fett når det er 3D, 2D delene er mindre bra.

 

Men altså jeg spilte ca 1 times tid - tester ut litt combat typer og tenker ikke særlig på helse og slikt. Treffer etter en stund på et par store skovelhjul - så stryker jeg med. Prøvde ikke å forsvare meg særlig heller, testet ut lock-on og andre ting. Men så starter jo dritten fra begynnelsen igjen?? Har lett etter save opplegg hele tiden men ikke funnet noe?

 

Edit: Ser at man må spille en stund for å komme til et sted å save. Spillet er ikke bra nok til å spille en time om igjen, så dette går rett tilbake til hylla. Føltes mer ut som om det passet til en håndholdt Gameboy eller noe, veldig begrenset opplegg. Kanskje litt vanskelig for meg å sette pris på en slik enkel shooter når jeg kom rett fra mesterverket Far Cry 5.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...