Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Ser helt klart forskjell. Men jeg spiller på en vanlig PS4, og det ser IKKE sånn ut. 

Spillet er ett av, om ikke det peneste jeg har sett på PS4. Bildet du posta ser ut som en dårlig cam av et late-gen PS3-spill.

 

Da må du nesten se å klippet på ditt 4K TV. Så ser du et klarere bilde. Og enda mer forskjell egentlig. 

 

EDIT: Men du ser forskjell på ditt 1080p TV eller monitor også. Men helt klart så ser forskjellen mest synlig når du kjører opp kvaliteten ifra YouTube til 4K og ser det på et stort 4K TV. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er ganske så stor forskjell. Skjønner meg egentlig ikke på dem som sier dem ikke ser forskjell på slike sammenlignings videoer og bilder. Ikke nødvendigvis her på forumet men slik generelt. En må lure på om det er dem samme som sier dem ikke ser forskjell på 30 og 60 fps tro..? 

 

Prøvde Battlefield 5 på PS4Pro idag. Og der også er det en ganske stor forskjell altså. Jeg la merke til det med en gang etter å ha spilt på Xbox One X versjonen i flere timer. Men så har du dem i kommentar felter rundt da som sier dem ikke ser noe forskjell overhode.....hehe. 

 

Hvis jeg bare hadde hatt en vanlig PS4 ville jeg selvsagt skrevet at jeg ikke så noen forskjell - skulle bare mangle  :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Ja det er ganske så stor forskjell. Skjønner meg egentlig ikke på dem som sier dem ikke ser forskjell på slike sammenlignings videoer og bilder. Ikke nødvendigvis her på forumet men slik generelt. En må lure på om det er dem samme som sier dem ikke ser forskjell på 30 og 60 fps tro..? 

 

Prøvde Battlefield 5 på PS4Pro idag. Og der også er det en ganske stor forskjell altså. Jeg la merke til det med en gang etter å ha spilt på Xbox One X versjonen i flere timer. Men så har du dem i kommentar felter rundt da som sier dem ikke ser noe forskjell overhode.....hehe. 

Jeg såg forskjell til slutt etter forklaring. Men som en vis sa det: Uvitenhet er en stor velsignelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Har ikke 4k TV og har null planer om å få det. Ser at det er ørlite skarpere når jeg ser ordentlig etter, men på langt nær nok til at en oppgradering til Pro er nødvendig.

God grafikk er en bonus, men spillbarhet er en velsignelse.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Gameplay over oppløsning og annet ja. Men bra grafikk og da med hjelp av høyere oppløsning og skarpere bilde i kombinasjon med HDR kan gjøre et kjempe bra spill til en helt fantastisk opplevelse.

 

Men det her finner dem som ikke har tatt skrittet ut enda når en oppgraderer etterhvert. Er mange som nok får seg en "oh shit" opplevelse da ja... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Gameplay over oppløsning og annet ja. Men bra grafikk og da med hjelp av høyere oppløsning og skarpere bilde i kombinasjon med HDR kan gjøre et kjempe bra spill til en helt fantastisk opplevelse.

 

Men det her finner dem som ikke har tatt skrittet ut enda når en oppgraderer etterhvert. Er mange som nok får seg en "oh shit" opplevelse da ja... :)

Godt sagt ;) Opplevelse med bedre grafikk kan faktisk forbedre opplevelsen. Kan si foreks et spill jeg spiller veldig mye simulerer å bli blendet i siktet. Kan ikke si at jeg har sett dette i et HDR spill. Så er spørsmålet er HDR realistisk? Har hørt at det kan være mørkt til tider enn det er i virkeligheten og gjerne sett det selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Stor forskjell. Selv jeg som har aldersbetinget syn ser det veldig godt.

De som anmelder film med HDR kan synes at det kan se mørkt ut når solstrålene skinner igjennom enn i virkeligheten. At det ser visuelt bra ut ja det er jeg enig. Realistisk hmmm?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

I det som ble vist av Larzen snakker vi om at du har møkkete briller vs rene. Det var veldig murky til venstre vs høyre. Skarpere, bedre texturer etc.

Ok er med på den ;)

Lenke til kommentar

FPS > Oppløsning, alltid. Så lenge PS4 Pro ikke garanterer 1080p 60fps i alle spill er det ingen grunn til å oppgradere. Håper virkelig PS5 har 60fps som standard, selv om jeg tviler sterkt siden bransjen kun bryr seg om oppløsning.

 

Om du spiller mye konsoll og du har et 4K HDR TV så er det så absolutt grunn til å oppgradere. Ikke bare vil dem fleste tredjepart spill se bedre ut og kjøre mer stabilt. Men PlayStation sine eksklusive spill pleier å få mye optimalisering og fokus for Pro. Enhver som har sett fks Horizon på et 4K HDR TV med en Pro vet akkurat hva jeg mener. Det er en åpenbaring rett å slett å se forskjellen.

 

Samme med Spiderman. Det løfter opplevelsen flere hakk når en sitter på toppen av en bygning å ser utover byen og farger popper mer, ting har bedre antialiasing og alt ser skarpere og mer detaljer ut. Og Spiderman er et perfekt eksempel på at 60 fps ikke er så viktig med et sykt bra motionblur som gjør at plager en måtte ha med 30 fps er så si helt borte. Tror DigitalFoundry la ut en video om det om noen er interisert å høre mer.

 

Selv tror jeg vi vil helt klart se sterkere CPU i PS5 men jeg tror ikke hovedfokuset vil bli 60fps men å nå 4K i flere spill og med mer ressurser til mer avansert fysikk,Ai etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Om du spiller mye konsoll og du har et 4K HDR TV så er det så absolutt grunn til å oppgradere. Ikke bare vil dem fleste tredjepart spill se bedre ut og kjøre mer stabilt. Men PlayStation sine eksklusive spill pleier å få mye optimalisering og fokus for Pro. Enhver som har sett fks Horizon på et 4K HDR TV med en Pro vet akkurat hva jeg mener. Det er en åpenbaring rett å slett å se forskjellen.

 

Samme med Spiderman. Det løfter opplevelsen flere hakk når en sitter på toppen av en bygning å ser utover byen og farger popper mer, ting har bedre antialiasing og alt ser skarpere og mer detaljer ut. Og Spiderman er et perfekt eksempel på at 60 fps ikke er så viktig med et sykt bra motionblur som gjør at plager en måtte ha med 30 fps er så si helt borte. Tror DigitalFoundry la ut en video om det om noen er interisert å høre mer.

 

Selv tror jeg vi vil helt klart se sterkere CPU i PS5 men jeg tror ikke hovedfokuset vil bli 60fps men å nå 4K i flere spill og med mer ressurser til mer avansert fysikk,Ai etc.

For meg som skal kjøpe en ny pc så er vel ikke digital foundry noe eller? Linus tech tips sier folk er useriøse? Uansett så lenge en har det gøy 60 fps i ArmA 3 Apex DLC så er jeg fornøyd. Kan si at min pc generelt knuste alle til og med predator jævelen til 800000. Sikkert derfor dragen (Satan) er strekt presentert. Spørsmålet er vil en Ps 4 pro eller Ps5 knuse en laptop til 50000? 

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar
Selv tror jeg vi vil helt klart se sterkere CPU i PS5 men jeg tror ikke hovedfokuset vil bli 60fps men å nå 4K i flere spill og med mer ressurser til mer avansert fysikk,Ai etc.

 

 

Selv om det ikke er direkte sammenlignbart så er vi nå litt i området som når PS3 skulle være en 1080P konsoll, som den slet veldig med. I denne omgangen er vi "Heldige" nok til å få en refresh midtveis som håndterer 4K utfordringen noe bedre men det virkelige løftet mot 4K kommer ikke før med PS5 etc.

 

Desverre ble CPU kraftig undervurdert i denne generasjonen (fra begge aktører) en feil de nok ikke gjentar med PS5. Det jeg er mest spent på er hvilket innsteg vi snakker om ift. teknologi rundt fysikk, AI etc. Jeg tror tiden er for knapp til å implementere det Nvidia nå lanserer som en retningsendring. Men den som lever får se. Jeg har dog troa på at vi med PS5 får se en meget moden x86 basert konsoll som er velbalansert på lik linje med gode gaming PCer men likevel optimalisert på ytelse hvor en tilsvarende PC vil bli for dyr for kundemassen.

 

PS5 tror jeg også kan bli min siste tradisjonelle konsoll og at Sony legger alle kluter til for en verdig avslutning på en æra som startet med bla. Atari, Sega, Nintendo, Playstation etc. Jeg har fortsatt kjære minner fra 70-tallet når "Philips G7000 Videopac Computer Console" kom i hus etter at far hadde vært på en elektronikk messe i 1978.

s-l640.jpg

Å stikke over å spille hos en kamerat som hadde Atari 2600 føltes som next-gen. (omg - moments)

https://www.youtube.com/watch?v=bNtlC542CmY

 

Fremtiden etter PS5 lansering ser nok annerledes ut en tradisjonelle konsoller.

Ift. RDR2 håper jeg forskjellen blir så liten mellom Pro og X at jeg blir værende på kun Pro frem til PS5 i 2020 (nice round number, isnt it?). Når det er sagt, kommer det gode byttedeals på PS4 vs X, give a call!

 

PS.

Eneste grunnen til at jeg kjøper konsoll nå i 2018 er eksklusive titler. Jeg skulle gjerne hatt alt på Win10 PC men samtidig liker jeg "stue" appealet med en konsoll. Men etter en alder av 30-35 har det aldri vært aktuelt å ha spillkonsoll i stua lenger. Det har blitt en mancave greie og der er "less is more".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...