Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Kan godt si meg enig i at Last of Us er oppskrytt. Prøvd to ganger å spille gjennom det, en gang på PS3 og en gang på PS4, lengste jeg har kommet er vel ca halvveis før jeg ikke orka mer. Gameplayet faller helt platt for min del og da gidder jeg rett og slett ikke slite meg gjennom fordi storyen er over middels. Men, så mener jeg også at samtlige Valve spill, og alle TES og Bethesda Fallouts er oppskrytte også så :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at de andre er oppskrytte, men The Last of Us er min PS4 sitt svar på Super Mario 64 på N64. Spillet der jeg fikk bakoversveis og var helt i himmelen. Men skjønner at hvis historien ikke fenger så er gameplayet litt trått i lengden. Å spille på vanskeligste vanskelighetsgrad anbefales.

Lenke til kommentar

Det har jeg absolutt ingen interesse av. Stealth elementene i LoU er like bedritent som skytinga for min del, så kjørte gjennom på letteste da jeg i hvert fall kunne ha fått med storyen i det minste. Men, ja, for meg blir det litt som med Smash Bros for eksempel, jeg synes rett og slett ingen ting føles godt av kontroll osv, noe som gjør at gameplayet faller igjennom og det ender opp som et zombiespill med en over middels historie. Og zombiespill har jeg vært drittlei siden 2010 minst

  • Liker 3
Lenke til kommentar

The Last of Us er definitivt oppskrytt. Har aldri orket mer enn en halvtime. For meg representerer det mye av det som kan gå galt med moderne spill - gameplayet nedprioriteres til fordel for platt og sentimental historiefortelling. Anmeldere med dårlig selvtillit på eget mediums vegne sluker det rått, og alle bare "ooh, er spill like bra som film". Det er ikke forferdelig dårlig, men det er ikke vanvittig bra heller.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Last of Us er helt klart en høydare, og noe av det beste som kom på PS3 og 4 faktisk. Ett stk. nydelig utført spill fra ND, og ett betydelig steg opp fra den lettbeinte..og etter min mening ekstremt oppskrytte Uncharted serien. Mye lærdom I fra TLOU gjorde derimot Uncharted 4 til ett helt fantastisk bra gjennomført spill I forhold til de tidligere titlene.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjorde meg ferdig med Uncharted 3 i natt! Det har vært litt på vent siden September.. Var ikke så lurt å fullføre Uncharted 1 og 2 på to dager i fjor-sommer :p Tror jeg avventer med Uncharted 4.

 

I mellomtiden har jeg startet med HITMAN, og er mye mulig jeg prøver meg på The Witcher 3 også. Har til gode å spille B&W!

Lenke til kommentar

Kan godt si meg enig i at Last of Us er oppskrytt. Prøvd to ganger å spille gjennom det, en gang på PS3 og en gang på PS4, lengste jeg har kommet er vel ca halvveis før jeg ikke orka mer. Gameplayet faller helt platt for min del og da gidder jeg rett og slett ikke slite meg gjennom fordi storyen er over middels. Men, så mener jeg også at samtlige Valve spill, og alle TES og Bethesda Fallouts er oppskrytte også så :p

Det er nettopp derfor man ikke får sett hvor bra det er. I første halvdel er det mye "zombies" man fort kan gå lei av, men det endrer seg.

 

Jeg hadde litt samme opplevelse som deg når jeg kjøpte det på PS3 så jeg la det fra meg. Kjøpte Remastered til PS4 på launch og prøvde igjen og det er nå en av mine 3 beste spillopplevelser siden 80-tallet. FO4 er definitivt oppskrytt og fikk en klagestorm, men for mange reddet settler-mekanikken og meget gode mods spillet. Nå er jeg en av de som ikke klarer å spille TW3 selv om jeg har prøvd mange ganger med og uten mods, 4K og ikke men selv om jeg ikke liker det så forstår jeg at det er ett av de beste gjennom tidene. Men storgleder meg til CP2077 med mindre det overasker negativt.

 

Så digget jeg Wildlands når det kom (ikke nå lenger) og det samme med The Division PVE når det kom og FarCry 5 nå sist runde. Dette er spill som gir meg ca. 30-100 timer moro så er jeg lei. Jeg plukker ikke opp noen av de nå lenger men var fantastisk gøy når det var ferskt. 

 

RDR2 er det neste jeg venter på og før det muligens Days Gone og State of Decay 2. TLOU2 blir selvsagt kjøpt selv om jeg ikke skulle fullføre.

UC4 var også meget bra men det er noen spill som er veldig bra som jeg bare ikke orker spille ferdig. Det gjelder også FC5 hvor jeg heller free-roamet 90% utenfor story. 

Det er også mange fantastisk gode AAA eller Indie titljer jeg ikke gidder prøve en gang da gameplay og/eller setting bare gir meg litt "meh". Dette gjelder de fleste AC titler og selv Origins selv om det var samme utvikler som Black Flag som jeg digget den gang.

 

Noen spill overasker litt slik som eks. Mad Max, men det var gøy når det kom, ikke i senere tid.

 

TLOU:RM er et av de meget få story baserte spill jeg har spilt helt til siste dialog og sittet og følt på hvor bra det var i etterkant med et sterkt ønske om mer. Jeg gjorde det ikke med RDR selv om jeg spilte det mye på 360 men håper RDR2 drar meg inn til slutten.

Spill jeg stadig vekk plukket opp over lengre tid, og har over 1000 timer i, er PA, Rimworld, ONI etc. Noen COOP PVP spill som Foxhole kan også rive meg bort en måneds tid så er det bare "meh".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Var ikke slik ment. Men at dialog,handling osv i spillet har en mer moden setting. I kontrast til veldig mange andre spill.

 

EDIT: Noe du kanskje hadde oppdaget om du spilte lengre en 30min... :closedeyes:

Trekker tilbake en hersketeknikk, erstatter det med en annen etter en tenkepause...

Jeg husker ikke nøyaktig hvor lenge jeg spilte, men det var lenge nok til å bli irritert. Kanskje jeg skal gi det en ny sjanse en dag og gå i dybden. 

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med de som skryter av TLoU. Det er først og fremst historiefortellingen og karakterutviklingen som skinner her, men gameplayet sitter godt det også.

 

Apropos ble jeg ferdig med Uncharted: Lost Legacy i går. Jeg hadde ikke så voldsomme forventninger til dette siden det er en slags sidehistorie til Uncharted-universet, men det overrasket positivt. Det er ikke fullt på nivå med Uncharted 4, men jeg likte det bedre enn 1-3. Det har kanskje de mest spektakulære områdene i hele serien. Jeg spiller gjerne flere Uncharted-titler med Chloe i hovedrollen.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Jeg prøvde jo da også TLoU relativt kort når det først kom på PS3, sannsynligvis bare en par-tre timer etter det jeg husker, før jeg la det bort mye på grunn av at jeg hadde allerede en PS4 og ikke følte spillet klikka med meg på det punktet. Men, når remaster kom på PS4 tenkte jeg at jeg skulle gi det en ny sjanse for å se om jeg kunne like det bedre når jeg ikke følte meg "tvunget" til å spille det på en eldre konsoll. Kom da et godt stykke forbi skolen og inn i en del kamper mot vanlige mennesker, men igjen så faller gameplayet fullstendig pladask for min del. Akkurat som de har tatt alt jeg synes er dårlig med hvordan Uncharted spillene er og også slengt på et snikesystem som føles irriterende å bruke. Kunne for all del likt å komme meg gjennom spillet bare for storyen, men jeg gidder bare ikke å bruke masse tid og krefter på noe som kan være at det ender med en bra slutt når jeg må gjennom mange segmenter med gameplay som jeg bare finner kjedelig og/eller irriterende.

 

Som et lite apropos, Black Flag er noe forbanna oppskrytt drit :p Jeg vil kalle meg selv en relativt stor fan av AC spillene da jeg har spilt igjennom alle mainline spillene i serien, inkludert 3 som de fleste ser på som det største gjespet. Black Flag er et sinnsykt pent spill for tiden det kom ut, og et relativt godt piratspill, men det er et helt elendig AC spill. Tar omtrent alt som finnes av elementer som folk sa de irriterte seg grønn over når det kom til sniking osv i de tidligere spillene i serien og slenger det også ut på at du må gjøre de mens du kontrollerer et stort skip. Også et spill som jeg, på samme måte som TLoU, har prøvd flere ganger å komme meg gjennom, men igjen så faller gameplayelementet fullstendig flatt for meg, så selv om jeg på andre forsøk har kommet meg rundt halvveis i story i begge spill så gidder jeg rett og slett ikke bruke mer tid på noen av de. Måtte bare få slenge det inn der siden du nevnte AC serien.

Lenke til kommentar

For meg startet the Last of Us helt sinnsykt bra men det dabbet fort av og nå i dag husker jeg absolutt ingenting fra spillet utenom introen, så det var ikke mye minnesverdig. Vet jeg syntes at det var bra, men ikke "the best shit ever" som alle skal ha det til å være. Uncharted 1-3 var også bare helt middels titler og direkte kjedelige til tider og kjente at all hypen rundt serien var hovedgrunnen til at jeg tvang meg igjennom alle sammen på trass.

 

Uncharted 4 derimot... holy shit! Gikk LETT inn i top 5 lista mi altså. Det spillet alene redeemet egentlig hele PS4 kjøpet og jeg kjøpte hovedsaklig PS4 for Bloodborne og Deep Down :p

Lenke til kommentar

 

Trekker tilbake en hersketeknikk, erstatter det med en annen etter en tenkepause...

Jeg husker ikke nøyaktig hvor lenge jeg spilte, men det var lenge nok til å bli irritert. Kanskje jeg skal gi det en ny sjanse en dag og gå i dybden. 

 

 

Tror du leser noe imellom linjene her som jeg ikke formidler. Eller mente å formidle isåfall. 

 

The Last of Us har jo en alvorlig historie og hvor interaksjonen mellom Ellie og Joel er noe av det bedre som er levert i spill på lang tid. Det er et spill laget for voksne og ikke nødvendigvis kun pga vold men handling og dialog etc. 

 

At andre ikke liker The Last of Us har jeg ingen problem med. Måtte det være yngre eller eldre spillere. Jeg bare formidler at jeg synes det er bra. Og mye av grunnen til det er pga det er målrettet mot en eldre gruppe spillere og at spillet for min del klarer å levere på det punktet.

 

Det er jo mange spill som er for 18+ men som har en historie og handling som er rimelig pubertalt. Og hvor dialog mellom karakterer er ofte smertefullt å se på. Eneste grunnen til at mange av disse spillene er 18+ er pga vold og vold alene. 

 

Forstår du litt bedre hva jeg mente og prøver å formidle nå?

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...