Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som lenge har vært GTs Fortè er at de hvisker ut linjene mellom sim og real. Academy har vært et fantastisk program.

 

GT7 håper jeg de optimaliserer litt ekstra mot Neo sitt kraftløft.

 

En av tingene som gjør at jeg ikke vet om jeg kjøper denne gangen er at mitt trofaste G25 ratt og pedalsett ikke fungerer på PS4 men fungerer på de fleste racingims på PC i Win10. Det er ikke aktuelt å kjøpe nye ratt og pedalsett hele tiden. Heldigvis kjøpte jeg ikke de dyreste settene på PS3.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I blant prøver jeg å bruke anmeldelser for å bestemme meg for hvilke av spillene mine jeg skal begynne på, men det er neimen ikke lett når ett og samme spill blir beskrevet som å ha en forferdelig dårlig historie av en anmelder mens en annen nevner historien som et av de sterkeste aspektene, eller når det sies at spillet "i det minste ikke er like dårlig som [sett inn tittelen på et spill du faktisk likte]". I dette tilfellet stod det mellom Tales of Zestiria eller Tales of Graces F, og jeg tror jeg rett og slett lener meg til Øystein Fureviks anmeldelser her på Gamer.no og går for Graces F, siden han er en anmelder jeg har tiltro til.

Lenke til kommentar

Anmeldelser har eg stort sett gitt opp. Lettere å få eit inntrykk fra nokre få yt-brukere/twitch samt legge avgjerelsen på info samla inn om spillet som er relevant for meg. Verre viss svært få har gidda å sjekke ut spillet. No Man's Sky er eit spill eg allereie har funne greit med info rundt, så nå står det bare på om spillet skal kjøpast til PC eller PS4. 1080/60 er godt nok for å trigge PS4-kjøp og eventuellt eit billigsalg-kjøp til PC seinare for mods osv. Har god tid på meg enda. Blir ikkje kjøpt første dagen uannsett.

Lenke til kommentar

Anmeldelser er såpass subjektive at man må nesten finne seg en anmelder eller to som man vet har noenlunde lik smak som en selv. Ja, jeg kan se på gameplay-videoer men man skal se veldig lenge for å få noe inntrykk av om historien er god.

 

Uansett, jeg gikk for Tales of Graces F og angret ikke på det. Jeg kommer rett fra Star Ocean 5 og det er deilig å spille noe som gjør alt det spillet gjorde feil riktig. Førsteinntrykket er at dette er meget gjennomført i alle ledd.

Lenke til kommentar

Jeg må se gameplay vids for å danne meg et inntrykk av et spill. Sjelden anmeldelser gir meg riktig info for å ta en beslutning, bilder (aka "Bullshots") ljuger og de pressearkene som sendes ut er ren propaganda (bedre å få tilgivelse enn tillatelse, right?).

 

Har helt slutta med preorders nå, når til og med de store AAA-titlene ikke leverer og det synes som om mer av budsjettet går mot markedsføring enn å lage et bra spill fordi preorders overgår salg etter en lunken anmeldelse ett eller annet sted.

 

Så får heller spillet beholde de digitale buksene og "eksklusive" våpnene sine:

l_DiODI_large.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pre-order av Collectors Edition er selvforklarende. Men vanlige utgaver blir kun forhåndsbestilt om jeg vet jeg skal ha spillet uansett anmeldelser. Da detter spillet i postkassa gjerne noen dager før og/eller blir pre-downloaded i Steam og er klart til å spille på sekundet etter lansering.

 

Og at en får med litt bonus saker skader jo aldri. Kosmetiske saker bryr jeg meg lite om men ekstra kart og missions skader aldri.

 

Og når det kommer til Steam så er det null risk å forhåndsbestille. Liker en ikke spillet og har spilt under 1 time så får en pengene tilbake. En funksjon en kan håpe alle digitale spill tjenester vil ha fremmover.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Pre order i hovedsak for å kunne laste ned spillet før det har kommet. Enkelte spill er jeg sikker på at jeg ønsker, og da gir jeg litt faen i anmeldelser. Har byttet litt på å bestille via PSN og fysisk, men føler fysiske disker blir mer stress. Jeg spiller aldri spillet lenge nok til at jeg bryr meg om jeg mister alle spill den dagen Sony velger å skru av serverne.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt poenget med pre-order. Man vet ikke om spillet kommer til å være bra, og det er ikke som om det kommer til å bli noen mangel på disse AAA-titlene som de fleste forhåndsbestiller.

Får som regel preorder-bonus når man kjøper kort tid etter slipp. Det er jo ikke sånn at de hiver eskene med bonuskupongen etter dag en.

Og det eneste spillet jeg kan huske at det har vært tomt for, er GTA V.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har kjøpt flere pre-order-editions flere uker etter at spillene er kommet, men det hender så og si aldri at det som følger med disse utgavene er noe jeg føler at jeg ha. La oss f.eks. si at Street Fighter hadde kommet med en ekstra spillbar karakter på pre-order så hadde det absolutt vært verdt det fordi det tilfører noe betydelig til spillet, men ikke for en DLC-kode for noen kostymer eller noe stæsj som man ser på en gang og så bare blir liggende.

Lenke til kommentar

Jeg må se gameplay vids for å danne meg et inntrykk av et spill. Sjelden anmeldelser gir meg riktig info for å ta en beslutning, bilder (aka "Bullshots") ljuger og de pressearkene som sendes ut er ren propaganda (bedre å få tilgivelse enn tillatelse, right?).

 

Har helt slutta med preorders nå, når til og med de store AAA-titlene ikke leverer og det synes som om mer av budsjettet går mot markedsføring enn å lage et bra spill fordi preorders overgår salg etter en lunken anmeldelse ett eller annet sted.

 

Så får heller spillet beholde de digitale buksene og "eksklusive" våpnene sine:

 

Nå er jo Ubisoft verst i klassen når det kommer til det der. Syns det gikk over alle støvleskaft da Watch Dogs kom:

 

http://edge.alluremedia.com.au/m/k/2014/05/watch-dogs.png

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...