Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Den der er legendarisk. Jeg kan helt klart skjønne preorder dersom man er fan og skal ha en limited edition pga goodies, figur og annen merch, noe jeg selv har vurdert noen ganger. Men da er det basert på fysisk eksklusivitet, ikke frykt for å ikke få spillet til release, eller en eller annen digital item i spillet som knapt betyr særlig. Watch Dogs hadde jo en fet CE, men spillet møtte kanskje ikke helt forventningene de selv hadde bygd opp.

Et annet skrekkeksempel er jo Deus Ex: Mankind Divided - Jo flere som preordret, jo høyere kollektiv "Tier" får man i preorder bonus. Høyeste "Tier" ga muligheten for et fritt valg fra en av de lavere Tierene og at man fikk spillet fire dager før release.

 

Skulle hatt angreknapp i PSStore Ifølge kjøpsloven bortfaller angreretten med en gang du har lastet ned produktet dessverre så det er flott at Steam gir deg muligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der er legendarisk. Jeg kan helt klart skjønne preorder dersom man er fan og skal ha en limited edition pga goodies, figur og annen merch, noe jeg selv har vurdert noen ganger. Men da er det basert på fysisk eksklusivitet, ikke frykt for å ikke få spillet til release, eller en eller annen digital item i spillet som knapt betyr særlig. Watch Dogs hadde jo en fet CE, men spillet møtte kanskje ikke helt forventningene de selv hadde bygd opp.

Et annet skrekkeksempel er jo Deus Ex: Mankind Divided - Jo flere som preordret, jo høyere kollektiv "Tier" får man i preorder bonus. Høyeste "Tier" ga muligheten for et fritt valg fra en av de lavere Tierene og at man fikk spillet fire dager før release.

 

Skulle hatt angreknapp i PSStore Ifølge kjøpsloven bortfaller angreretten med en gang du har lastet ned produktet dessverre så det er flott at Steam gir deg muligheten.

 

Ja. Der har både Sony og Microsoft noe å lære. Selv har jeg aldri brukt angremuligheten i Steam, men har hørt fra flere at det er en ordning som fungerer. 

Lenke til kommentar

Preorder er så mye verdt for selskapene at en betydelig rabatt ville være rimelig.

Husker jeg kjøpte forrige Deus Ex en dag eller to etter slipp, og fikk selvfølgelig bonusen likevel. Det var vel et automatvåpen man startet med, der man egentlig ikke skulle hatt noe så kraftig på en god stund. Yay. Så da kunne man velge mellom å bruke juksegeværet eller late som man ikke hadde det. Uansett hadde innlevelsen fått seg et skudd for baugen.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Preorder er så mye verdt for selskapene at en betydelig rabatt ville være rimelig.

Husker jeg kjøpte forrige Deus Ex en dag eller to etter slipp, og fikk selvfølgelig bonusen likevel. Det var vel et automatvåpen man startet med, der man egentlig ikke skulle hatt noe så kraftig på en god stund. Yay. Så da kunne man velge mellom å bruke juksegeværet eller late som man ikke hadde det. Uansett hadde innlevelsen fått seg et skudd for baugen.

 

Ser den. Vurderer selv preorder nå, men ikke pga. DLC, men pga. 25% rabatt-tilbud :-p Det blir litt annerledes i min bok xD

Lenke til kommentar

Jeg har lyst gi sønnen min den gleden av å spille igjennom Uncharted serien. Han er bare 10 år så jeg er litt usikker på om det kan være litt for tidlig. Ikke nødvendigvis fordi han blir skremt eller noe men mer fordi han kanskje ikke vil forstå alt. Har spilt igjennom serien selv to ganger.

 

Er det noen som har noe formeninger rundt dette?

Fra min egen erfaring så ble jeg ikke berørt nevneverdig av skytespill. Doom, Wolfenstein.. Eller "ukristne" spill som f.eks. Dungeon Keeper. Jeg tenker at jo tidligere barn reflekterer hva de gjør i spillet, og hvilke konsekvenser slike ting ville fått i virkeligheten, desto bedre. Det viktigste er vel egentlig at du følger med eller deltar, og ikke lar spilling bli en barnevakt.

 

Hvis du virkelig vil merke unga dine for livet, kan du la dem spille noen gamle 8-bit klassikere. Battletoads er mitt forslag ;)

Lenke til kommentar

Noe av poenget med preorder og ekstra perks er å mette markedet slik at minst mulig folk er i second hand markedet. Via å digitalisere dette er sannsynligvis enda bedre, for de fleste vil ikke prøve å selge enkel-spill videre. Kjøpe Far Cry 4 på eBay og det viste seg etterpå at det var en digital kopi. Selger ga meg tilgang til sin psn-konto slik at jeg kunne laste ned spillet og spille det som om det var helt ferskt og kjøpt på min egen konto ved å rote litt rundt i oppsettet. Deretter tok han tilbake sin konto, men da trengte ikke jeg den lengre, fordi spillet var spillbart på min PS4 på samme måte som andre nedlastbare spill man har på sin egen PSN-konto.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

 Selger ga meg tilgang til sin psn-konto slik at jeg kunne laste ned spillet og spille det som om det var helt ferskt og kjøpt på min egen konto ved å rote litt rundt i oppsettet. Deretter tok han tilbake sin konto, men da trengte ikke jeg den lengre, fordi spillet var spillbart på min PS4 på samme måte som andre nedlastbare spill man har på sin egen PSN-konto.

 

 

Fått til noe som ingen andre får til du da? :D 

Lenke til kommentar

 

Selger ga meg tilgang til sin psn-konto slik at jeg kunne laste ned spillet og spille det som om det var helt ferskt og kjøpt på min egen konto ved å rote litt rundt i oppsettet. Deretter tok han tilbake sin konto, men da trengte ikke jeg den lengre, fordi spillet var spillbart på min PS4 på samme måte som andre nedlastbare spill man har på sin egen PSN-konto.

 

Fått til noe som ingen andre får til du da? :D

Fullt mulig det der. Er jo en kjent måte å kjøpe spill billig på ebay. Dog ikke en måte jeg selv bruker eller anbefaler da spillet er tapt for godt om du sletter det eller får en feil som gjør at man må laste det ned igjen (da det ikke er knyttet til din egen PSN konto).

Lenke til kommentar

Ville aldri kjøpt spill på den måten.. Høres suspekt ut, og undergraver hensikten og intensjonen med å ha 3 lisenser til spill.

Kjedelig å ha en full katalog med slike spill, og så dør konsollen og må inn på service

 

Ja. Det er tydelig at det ikke er hensikten fra Sony og derfor avstår jeg fra det. Men jeg kjøper noen spill på US PS Store fordi det noen ganger er veldig mye billigere der om dollarkursen er rett. Men igjen... Da betaler jeg direkte til PS Store og har 100% kontroll over den kontoen selv.

Lenke til kommentar

 

 

Selger ga meg tilgang til sin psn-konto slik at jeg kunne laste ned spillet og spille det som om det var helt ferskt og kjøpt på min egen konto ved å rote litt rundt i oppsettet. Deretter tok han tilbake sin konto, men da trengte ikke jeg den lengre, fordi spillet var spillbart på min PS4 på samme måte som andre nedlastbare spill man har på sin egen PSN-konto.

 

Fått til noe som ingen andre får til du da? :D

Fullt mulig det der. Er jo en kjent måte å kjøpe spill billig på ebay. Dog ikke en måte jeg selv bruker eller anbefaler da spillet er tapt for godt om du sletter det eller får en feil som gjør at man må laste det ned igjen (da det ikke er knyttet til din egen PSN konto).

 

Beste måten å kjøpe spill er hos Gamezone, å mann får spillet før tiden da. :green:  :green:

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...