Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi må nok nesten skylde litt på oss selv også. Da ps3 ble sluppet møtte det knallhard kritikk fordi konsollen var for dyr. Så strippet Sony konsollen og fjernet enkelte unødvendige funksjoner. Så fikk de kjeft for det. Denne generasjonen holdt de lavt i pris, noe som har medført lav ytelse, og får pepper for det.

Etter 3 år leker de med tanken på å oppgradere innmaten, men beholde kompabilitet på kryss av versjonene.

Folk hyler og skriker om det meste for tiden, alt er uakseptabelt, ingenting er bra nok.

Konsollen koster rundt 5000 mindre enn en iPhone...

 

Det er ikke engang påkrevd å bytte konsoll, det fungerer begge to

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

The Division har jo allerede en lik funksjon, litt bedre grafikk, eller litt bedre ytelse.

det blir bare mer markant på PS4 vs PS4Neo. helt ok løsning, man kan velge hva som betyr mest for seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er 2 ting som tvinger frem NEO.

 

1. for lite 60 fps spill til ps4 i forhold til hva Sony forventet.

2. VR krever mer for å bli en bra nok opplevelse enn hva den orginale PS4 klarer å yte.

 

Jeg tipper at lanseringen av Neo blir en bundle med VR som den store nyheten, gjerne med en stor spilltittel som også utnytter både Neo og VR.  Kanskje E3 vil bli eventen der noe av dette avdukes?

Endret av jrr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Lettere oppjazzede konsoller har vært en greie lenge.

 

I form av mindre kabinett/mindre strømforsyning.

 

Aldri i form av vesentlig forbedret CPU, GPU og minne.

Lenke til kommentar

Digital Foundry har skrevet en artikkel om dette også nå. Ser jaggu ut som en kan få vesentlig flere 60 fps spill på PS4 snart da :)

 

Ja det blir spennende å se. Der CPU'en er begrensingen vil ikke Neo hjelpe mtp å få spillet opp i 60FPS, med mindre spillet kjører på ~45FPS uten vsync på dagens modell. Fremtidige spill kan holde tilbake CPU bruken på standard modellen for å få 60FPS på Neo.

Med 30FPS vil jo Neo ha mye mer til rådighet til grafikksminke, noe Maabren setter så stor pris på. :p

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Gjør Nintendo tinga sine riktig med den nye konsollen så parkerer jeg den gamle,utdaterte,skrøpelige playstation 4 for godt!the big N har hvertfall ett stempel som heter kvalitet å jeg har ikke råd til ny konsoll annenhver år,har annet også å bruke penger på!men mest sannsynlig er dette bare tomme,frustrerte ord av meg..Så man godtar vel dette også siden man tross alt også er en Sony mann :p

Endret av olliver
Lenke til kommentar

 

Så i fremtiden vil vi ikke kalle konsoll for konsoll men "svakere pc med mulighet for oppgradering"?

Hæ? Hvis det kommer ny versjon av playstation hvert 3. år er den plutselig ikke en konsoll lenger?

Spørsmålet mitt er mer ment som refleksjon og litt satt på spissen :p som andre har kommentert så kommer det jo ut nye mobiler hvert år så prinsippet er mye det samme.

 

Når det gjelder konsoller så har avstanden til hver lansering vært rundt 5-7 år mellom hver generasjon. Oppgradering av hw mellom hver generasjon har også vært betydelig, i motsetning til den lille oppgraderingen som "PS4 NEO" får.

 

For all del, flere (non-VR) 60 fps spill hadde vært kjekt,selv om jeg er redd for at enda mer eye candy kommer til å bli prioritert.

Lenke til kommentar

Tenk på Nintendo på 90-tallet da..alle gameboy-versjonene fikk vel folk til å bli gærne. Ett par år mellom hver versjon, denne gangen med litt bedre skjerm, baklys, og farger. Forrige gang farger uten baklyst skjerm. Osv osv osv. Også kom det ørten versjoner av Gameboy Advance også.

 

Eller alt laus-crappet som kom til Sega Megadrive. 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tenk på Nintendo på 90-tallet da..alle gameboy-versjonene fikk vel folk til å bli gærne. Ett par år mellom hver versjon, denne gangen med litt bedre skjerm, baklys, og farger. Forrige gang farger uten baklyst skjerm. Osv osv osv. Også kom det ørten versjoner av Gameboy Advance også.

 

Eller alt laus-crappet som kom til Sega Megadrive.

Som mobiltelefon. Farlig utvikling det der. Kapitalisme i fri flyt. Man skulle hatt noen psykologer som hadde laget artikler og dokumentarer om det fenomenet og fått det inn på skolene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg synes ihvertfall at det er dumt atte apple kommer med en ny telefon neste år, for jeg kan ikke kjøpe den, men den jeg har fungerer for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...