Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Kanskje en kan spille det nye Uncharted spillet i smooth 60 FPS i år da... 

 

Neppe. Jeg kan aldri tenke meg at Uncharted 4 er et spill som har en masse CPU tid til overs, mao vil ikke en 1.3x kraftigere CPU få frameraten opp til 60FPS.

Jeg tviler på at det vil være mange utviklere som vil ofre CPU tid på standard PS4 for å få 60FPS på Neo mtp hvor svak CPU'en er.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er seriøst IKKE lovpålagt å kjøpe den nye konsollen

Nei, men det er heller ikke noe galt i å si noe når man er uenig i en avgjørelse, eller ikke liker hvilken retning utviklingen tar, selv om det sjelden har noen påvirkningskraft. Skal man si fra, så er det best å si fra før det hele har blitt en faktum. ;)

 

Å være alle til lags er helt umulig, så klaging vil alltid eksistere, uansett løsning. Det finnes ingenting som er perfekt. Og i dette tilfellet er det ikke selve forskjellene jeg misliker, for de er ganske små. Det er det at de i det hele tatt åpner opp for dette som jeg ser på som problematisk. Ja, forskjellene nå er minimale, og vil trolig ikke ha mye påvirkning (dog noe må det jo ha, ellers ville det ikke vært noe poeng i å lage en oppgradert konsoll), men det det gjør er å gjøre skrittet mye kortere for å gjøre forskjellene enda større neste gang, og gangen etter der, osv.

 

Så skrittene kan nok starte smått, men til slutt risikerer vi å stå i en situasjon som på PC, hvor forskjellene er så store at det gir betydelig forskjell i spillopplevelse mellom topp og bunn. Og som på PC må det da programeres slik at man tilpasses forskjellig hardware, og du vil få et oppdelt spillsamfunn.

 

Skal man innføre endringer, så er alltid den lure måten å gjøre det gradvis over tid, med små nok skritt at folk ikke merker det før overgangen har blitt et faktum.

Lenke til kommentar

80-tallet var ikke stort bedre, alt var IKKE bedre før. Da kom først en ZX spectrum med 16K RAM, og masse spill laget for det. Så kom en med 64K RAM (som selvsagt hadde egne spill de gamle ikke kunne kjøre), så kom enda flere Spectrum versjoner. Det var 3 versjoner av C64 også, men heldigvis ikke store endringer annet enn SID-chippen ble fikset litt på. Så hadde man C64 og 128. Og masse Amiga-modeller. 1000/500/500+/600/2000/1200/4000.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis man først kjøper en konsoll (3000-3500kr) så tre år etter enda en som er litt bedre til samme pris kan man like godt kjøpe en PC. Får en ganske grei PC til 7000kr, legger man ut et par tusen til så har man plutselig noe som er mye bedre enn disse konsollene. Jeg spiller hovedsaklig One men håper virkelig ikke MS henger seg på her. Jeg har allerede en PC til godt over 20k så jeg trenger ikke noe ny og litt forbedret konsoll. Kjenner jeg meg selv rett faller jeg for fristelsen hvis det kommer en ny og litt forbedret konsoll.

Lenke til kommentar

Ja nå ble ps4 min siste playstation (tror jeg om ikke nervecellene kribler for mye). Til nå har den ikke imponert for mye med spillene og innen spillene virkelig tar av lanseres nok en versjon. Da kan jeg like godt sette PCen inn i stua igjen og bruke de rundt 4000 ps4 neo koster til å kjøpe et grafikkort til samme pris som kjører i ring rundt ps4 neo.

Lenke til kommentar

Den kombinerte prisen er jo som du sier her over meg med på å langsiktig gjøre PC mer fristende for mange. Et skjermkort til 3000-3500 gir mye ytelse selv om levtiden til disse heller ikke er så lenge.

 

Nok pc snakk, Ratchet & Clank unlocker i morgen! :D

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dette blir en overgang til raskere og mindre oppgraderinger. Det vil drepe konsollene. Dette er et unntak pga vr.

 

Det er det jeg også tror. PSVR er så viktig for Sony at jeg er nesten 100% overbevist at denne oppgraderingen er unntaket og ikke regelen. Hvis VR ikke var en realitet så tipper jeg PS4k/Neo aldri hadde kommet ut.

 

 

Håper det er en ny og varig forandring jeg. En ny og kraftigere ca halvveis i levetiden til den gjeldende konsollen hadde vært fint.

 

Hvis det skjer så ser jeg ikke på det som et stort problem da man uansett ikke er avhengig av å måtte kjøpe en ny konsoll hvert 3 år. For mitt vedkomne blir det da å kjøpe 4,5, 5,5, etc versjonene.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Den kombinerte prisen er jo som du sier her over meg med på å langsiktig gjøre PC mer fristende for mange. Et skjermkort til 3000-3500 gir mye ytelse selv om levtiden til disse heller ikke er så lenge.

 

Nok pc snakk, Ratchet & Clank unlocker i morgen! :D

Det er mere enn det jeg ga for xbox 360 som jeg spiller mye på enda. Det er ikke engang i nærheten av å være verdt pengene for min del.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...