Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Akryl kan godt være veldig mykt, men ull er varmere og transporterer fuktighet bedre. Akrylgensere kan ha problemer med nupping. Det kan jo også være et problem med billige ullgensere, men man får hva en betaler for.

Forøvrig har jeg gode erfaringer med J.Crew. Hyggelige priser og gode gensere som hittil har holdt godt.

 

Noen som har hørt om/har erfaringer med http://www.suitopia.no/?

Virket veldig billig. Fikk linken av en kompis, som lurte på om jeg hadde hørt om det.

For guds skyld, styr unna. Kjøp heller en dress RTW-dress i butikken som sitter godt og få den tilpasset.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ull transporterer ikke fukt særlig bra, det gjør ingen organiske stoffer. Ull kan derimot holde på en del fukt uten å føles vått.

 

J.Crew sier de har "duty-free shopping" til og med 30. desember, hvordan funker det? Får man beløpet refundert, eller trekker de fra toll og moms på prisen?

 

Edit: Ser nå at det er det sistnevnte alternativ.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Jeg plukket ihvertfall opp et sted at ull transporterer og absorberer fuktighet bedre enn akryl, men skal absolutt ikke være for bastant på akkurat det. Kan være jeg mistolket. Uansett har jo ull den egenskapen at det kan absorbere ganske mye fuktighet og samtidig varme, og som du sier, ikke føles vått. Den egenskapen er jo kjekk på busser med sydentemperaturer på vintertid.

 

Jeg vet bare at jeg aldri har fått regning på moms fra J.Crew, så det er vel bakt inn i prisen. Har utrolig gode erfaringer fra de to bestillingene mine fra dem. De endret dog fremgangsmåten litt for en stund tilbake, så er ikke helt sikker på hvordan det er nå.

Angående det at det varer til 30. desember ville jeg tatt det med en klype salt, for de har utsatt den datoen flere ganger allerede. :p

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk beltet fra ezuusleather i dag, må jeg smøre de inn med noe fancy greier? Vanlig lærfett?

 

Hvis du har Saphir Reno liggende kan du fint bruke den. Det er ikke nødvendig, men det er nok ikke dumt å gå over beltet en og annen gang du uansett har den framme for å bruke den på sko. Jeg burde kanskje ikke snakke så høyt, for jeg har aldri gjort det med mitt beltet fra Equus, men kan ikke si jeg kan se det har vært særlig behov for det heller.

 

Så du betaler verken moms eller toll, eller slipper man kun unna moms?

 

Jepp, i bunn og grunn. Utrolig deilig å handle på nett og slippe å tenke på slikt.

 

For guds skyld, styr unna.

 

Hvorfor det?

 

Fordi sjansen for at du får noe som faktisk sitter så bra som man gjerne forventer er ganske liten (det er grunn til at folk som faktisk kan det tar mål av seg når bestiller MTM i en butikk), arbeidet er sjeldent særlig bra på online MTM-dresser (sømmer, nøyaktighet osv.) og tviler i tillegg på at stoffene er særlig mye å rope hurra for.

Du får ganske sikkert et bedre resultat ved å kjøpe et godt RTW-plagg som sitter godt og deretter bruke litt penger på skredderarbeid. Er det slik at du har en vanskelig kroppsfasong og derfor ikke finner noe som passer i butikk, og at det er grunnen til at du kikker på MTM, er det nok bedre å spare opp til MTM fra en butikk eller satse på f.eks. Gordon Yao, W.W. Chan. Sistnevnte kan forøvrig koste like mye som en MTM-dress i butikk i Norge.

 

Lokeland: Du snakket om at du kjøpte en genser i merino ull(?) i XS fra J. Crew og skulle komme tilbake med informasjon om hvordan genseren er. Det var en stund siden, men... Hvordan er passformen på genseren og kvaliteten på stoffet?

 

Det hadde jeg visst helt glemt, beklager!

Bestilte først en marineblå merino v-hals og senere en grå.

Jeg er kjempefornøyd. Strikken er en fin ribbestrikk med litt tykkelse på, noe jeg liker spesielt godt. Fargen på den første (navy) var dog ganske mørk, men har ikke så mye imot det heller, men det kan være greit å være klar over. De holder seg godt (men tiden vil jo vise akkurat hvor godt), passformen er for min del helt super med slim-fit XS og jeg er rett og slett utrolig godt fornøyd. Kan trygt anbefale J.Crew sine gensere. Synes dog de kunne utvidet utvalget og fargealternativene blant genserne i slim-fit, men men. Hvis du lurer på størrelseforskjellen mellom slim-fit og regular fikk jeg dette til svar da jeg sendte dem mail og spurte:

 

Slim sizes are typically smaller by 2 inches in the chest and waist, a half-inch narrower in the shoulders and one inch shorter in the torso and sleeves.
Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har prøvd Oliver Peoples Riley i butikk, men er usikker på hvilken farge jeg skal gå for, da de to jeg synes er finest nesten har helt lik farge, hvilken synes du er finest? Tortoise (med gult), eller coco.

 

Ganske likt, men Tortoise har mer enda mer sjateringer, mens coco har mindre sjateringer og mykere overganger.

post-136616-0-14158800-1348795365_thumb.jpeg

post-136616-0-82651900-1348795376_thumb.jpeg

post-136616-0-87189500-1348795389_thumb.jpeg

post-136616-0-46735800-1348795407_thumb.jpeg

post-136616-0-16296200-1348795420_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Jeg tok noen bilder når jeg prøvde noen Sport coats/blazere. Hvordan passer de? Har vel nesten bestemt meg for å gå får de to øverste, men er litt usikker på den nederste fordi den er veldig ensfarged og uten noe mønster. Men skal sant sies at den ikke har en glatt overflate.

 

Skal uansett da de med til skredderen for å få lagt opp ermene, men de trenger forsåvidt ikke å sys inn/ut i livet.

 

tBz83.png

s4kj7.png

K1qWt.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...