Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips til en varm vinterjakke? Har vurdert Canada Goose, men føler at dette er en jakke som alle har. Hvordan er f.eks. parkasene fra Woolrich?

Jeg ville kjøpt Canada Goose Langford (synes den er pen) eller en Arctic parka fra Woolrich. Har du budsjett til det ville jeg vurdert å kjøpe Nobis.

 

Det er virkelig god investering å kjøpe en god og varm parka for vinterens sprengkulde.

Lenke til kommentar

Tips til en varm vinterjakke? Har vurdert Canada Goose, men føler at dette er en jakke som alle har. Hvordan er f.eks. parkasene fra Woolrich?

Jeg ville kjøpt Canada Goose Langford (synes den er pen) eller en Arctic parka fra Woolrich. Har du budsjett til det ville jeg vurdert å kjøpe Nobis.

 

Det er virkelig god investering å kjøpe en god og varm parka for vinterens sprengkulde.

Takker for svar! Skal se på forslagene du har kommet med.

 

Men noen som har erfaringer med Svea Smith jakkene?

Lenke til kommentar

Feil fra Posten/tollen. Send tollen en klage som inneholder kvittering på at du har betalt tollregningen og bilde av tolldeklarasjonen og de klistremerkene som Posten/tollen setter på, når de fortoller den.

 

Edit:

Senna: Man må ikke regne med frakten i verdien når selve pakken koster under 200 kr.

En pakke som koster 20 kr og frakt på 250 kr er toll- og momsfri.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken valuta Asos merker pakkene i, men på hjemmesidene handler man i norske kroner. Hvis de merker i norsk krone, så vil ikke verdien i norske kroner endre seg når den blir sendt fra varelageret til tollen mottar pakken. 194,48 kr blir ikke 202 kr etter flere dager.

 

I de fleste tilfeller kan det være en annen valuta den dagen tollen mottok pakken, men ikke i dette tilfellet. Gårsdagens kurs for 1 GBP var 9,2920 NOK (dagens kurs har ikke blitt lagt ut på Norges Bank) og kursen har vært den svakeste denne måneden, som betyr at hvis pakken ble sendt for mange dager siden så hadde pakken en lavere verdi i norske kroner enn da dePt mottok pakken.

 

Uansett gratis frakt fra Asos.

 

Så jeg må legge ut dette, så sende inn en skriftlig klage for å få dette tilbakebetalt?

Ja, du kan gjøre det ved å sende email eller ved å sende et brev som inneholder alle relevante dokumenter. Men det er ikke sikkert at du får igjen pengene, du taper ingenting på å prøve.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Man kan ikke bruke kursene fra Norges Bank, tollen opererer med egne kurser som går over en lengre tidsperiode enn én dag.

 

Kursen for GBP-NOK mellom 17.09-24.09 er 9,260, og det er denne som brukes som beregningsgrunnlag. Det er en smal sak å gange det inn med verdien på pakken for å se om det faktisk var over eller ei.

 

Når de har beregnet 25% merverdiavgift og det kom til 58 kroner er det jo enkel matematikk å finne ut at de har beregnet verdien til å være 232 kroner - betydelig mye mer enn dePt oppgir.

 

Forresten;

 

Toll/moms må være feil utregnet. Hva gjør jeg?

Svar:

Kontroller alltid hentemeldingen før du henter sendingen din! Om du mener at utregningen av importavgifter er feil, er det meget viktig at du tar kontakt med kundeservice utland før du henter sendingen din. Vare- og verdiangivelse påført/medsendt sendingen danner grunnlaget for avgiftsberegningen. Kan du dokumentere at verdiangivelsen er feil og derav krever ny beregning kontakt oss straks du får hentemeldingen eller senest 2 dager før hentefrist. Du kan ta kontakt med Kundeservice utland på telefon 04004 mandag-fredag kl. 08:00 - 16:00. Kontakt oss på e-post.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med chinos fra tailorstore?

Da har jeg fått mine chinos og må si meg fornøyd tatt prisen i betraktning, virker å være god kvalitet på sømmer og stoff. :) Stoffet er noe tykkere enn hva jeg er vant til. Målene ser ut til å ha truffet ganske bra, og tror ikke jeg kommer til å justere noe ved neste bestilling. Eneste minusene jeg kommer på i farten er at de kunne vært litt slimmere ved leggen, samt at de har sydd på en logo over baklommen (men er heldigvis lett å fjerne). Bare til å slenge inn en bestilling!

Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med chinos fra tailorstore?

Da har jeg fått mine chinos og må si meg fornøyd tatt prisen i betraktning, virker å være god kvalitet på sømmer og stoff. :) Stoffet er noe tykkere enn hva jeg er vant til. Målene ser ut til å ha truffet ganske bra, og tror ikke jeg kommer til å justere noe ved neste bestilling. Eneste minusene jeg kommer på i farten er at de kunne vært litt slimmere ved leggen, samt at de har sydd på en logo over baklommen (men er heldigvis lett å fjerne). Bare til å slenge inn en bestilling!

virker som om mange har varierende erfaringer med de. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...