Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barbour har en grei en: http://www.countryattire.com/barbour-mens-classic-duffle-coat-long-anthracite-mwo0004gy91-t956.html

 

Som alle de andre klærne de produserer regner jeg med at den har tilfredsstillende kvalitet. Den er riktignok ikke helt svart, men antrasitt er vel ikke så langt unna at det skal ha noen betydning. At den har en svak grånyanse gjør jo uansett bare at den blir penere...

Lenke til kommentar

Tenker du da på jakketypen (vokset, uvokset, teknisk membran osv.) eller de forskjellige modellene?

 

Ja, i det hele tatt.

Jeg prøvde noen modeller da jeg var i UK i sommer, men husker ikke helt hvilke. Synes jakkene var fine, men tenker at noen av modellene nok er litt tynne for våre meterologiske utfordringer. Så jeg lurer på om noen her har erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg eier en av modellene med gore-tex membran (som jeg ikke tror de lager lenger), og den er både varm og vindavstøtende. Jeg ville nok ikke brukt den til en times gåtur i marka når det regner, men det er først og fremst fordi den ikke har hette. Jeg har aldri kjent den bli våt inni, men som absolutt alt som er med gore-tex, så regner jeg med at jeg hadde blitt våt bare regnet var kraftig nok/varte lenge nok.

 

Med dette sagt så føles voksjakkene deres betydelig mer hardføre ut. Jeg regner med at disse også vil bli våte etter en stund i regnet, men til ordinær bruk tviler jeg på at du vil ha problemer. Jeg vil egentlig ha en slik selv, og jeg angrer på at jeg ikke sparte til en. Dette er både fordi jeg tror de er av bedre kvalitet, men også fordi jeg jobber en del på faren min sin går, og gore-tex-jakka rett og slett er for "pen" til å brukes til arbeid, mens voksjakkene passer like bra til det som til bybruk.

Lenke til kommentar

Jeg eier en av modellene med gore-tex membran (som jeg ikke tror de lager lenger), og den er både varm og vindavstøtende. Jeg ville nok ikke brukt den til en times gåtur i marka når det regner, men det er først og fremst fordi den ikke har hette. Jeg har aldri kjent den bli våt inni, men som absolutt alt som er med gore-tex, så regner jeg med at jeg hadde blitt våt bare regnet var kraftig nok/varte lenge nok.

 

Med dette sagt så føles voksjakkene deres betydelig mer hardføre ut. Jeg regner med at disse også vil bli våte etter en stund i regnet, men til ordinær bruk tviler jeg på at du vil ha problemer. Jeg vil egentlig ha en slik selv, og jeg angrer på at jeg ikke sparte til en. Dette er både fordi jeg tror de er av bedre kvalitet, men også fordi jeg jobber en del på faren min sin går, og gore-tex-jakka rett og slett er for "pen" til å brukes til arbeid, mens voksjakkene passer like bra til det som til bybruk.

 

Nyttig svar.

Jeg tenkte en hverdagsjakke, men ikke til gårdsarbeid.

Har en oilskinn fra Sand, og den er ok til landlige syssler. Men den krever litt vedlikehold.

Lenke til kommentar

Om jeg skal ha en til (som jeg skal, når jeg får råd), så kommer jeg til å gå for en Bedale eller Beaufort, som jeg tror er de vanligste modellene. De ser klassiske og fine ut, og er begge velprøvde modeller. Den eneste vesentlige forskjellen er at den ene er lengre enn den andre (jeg husker ikke hvilken). Du får zip-in liner som passer til begge, som sikkert gjør de mye varmere, om det er viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den klassiske barbourjakken er jo den voksede, og da gjerne beaufort eller bedale. Jeg har to beauforter, og det er uten tvil jakkene jeg bruker mest i høst/vårsesongen, og også en del på vinteren (da med zip in-fór). Det er en jakke som kan brukes til så og si alt, bortsett fra de mest formelle antrekkene. Kvaliteten er god, den er vanntett, og passe varm. Det eneste som kan oppfattes som negativt er at den bør vokses en gang i blant, men det er virkelig ikke så ille som det høres ut som. Hvis man absolutt ikke gidder det selv gjør barbour det for deg for noen hundrelapper.

 

Når det er sagt er det kanskje ikke det du er ute etter med tanke på at du allerede har en oilskinjakke. Da har de i så fall noen ytterjakker i tweed som hvertfall jeg liker ganske godt. Her er et par:

 

http://www.countryattire.com/barbour-mens-lightweight-washable-berwick-tweed-jacket-olive-orange-overcheck-mwo0017ol53.html

 

http://www.countryattire.com/barbour-mens-sporting-lightweight-washable-tweed-shooting-jacket-green-check-mwo0121gn52.html

 

 

De har jo også en del pene quiltede jakker. Liddesdale er jo en klassiker.

Lenke til kommentar

Barbour har en grei en: http://www.countryat...4gy91-t956.html

 

Som alle de andre klærne de produserer regner jeg med at den har tilfredsstillende kvalitet. Den er riktignok ikke helt svart, men antrasitt er vel ikke så langt unna at det skal ha noen betydning. At den har en svak grånyanse gjør jo uansett bare at den blir penere...

Takk skal du ha, blir meget mulig kjøp av den der.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om disse buksene fra Ralph Lauren?

 

Klarer ikke helt å bestemme meg for om den er kul eller ei. Har sånn delvis lyst på ridebukse, og har aldri sett det for menn før. Men ehhh

 

Kul, ja. Men selv en hybrid mellom Bradley Cooper og George Clooney ville hatt problemer med å dra den der. Jeg tror det er en grunn til at du ikke har sett ridebukse på menn før.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om disse buksene fra Ralph Lauren?

 

Klarer ikke helt å bestemme meg for om den er kul eller ei. Har sånn delvis lyst på ridebukse, og har aldri sett det for menn før. Men ehhh

 

 

Kjempekul om du skal ri på det engelske godset ditt. Griseharry ellers.

 

Er det bare jeg som forbinder quilted jakker med hestefolk og gamlinger?

 

Nei.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...