Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Sort dress er kult. Blådress kan fort bli harry.

Men alt handler om hvordan dressen er laget, hvor godt den sitter og hva du bruker den sammen med.

Sort dress bør være dress nr 3 eller 4.

Er du seriøs nå? Du som har klær fra SR?

Og når ble dress et plagg som er eller skal være "kult"? Dress handler vel om å kle seg pent og anstendig og riktig.

 

Hvorfor kjøper alle sort dress? Hvis noen skulle kjøpe én eneste dress hadde jeg sagt den skal være marineblå. I dag er det vel stort sett kun begravelser man trenger sort dress til. Da vil jeg heller si at man får gå litt feil antrukket med en marineblå dress enn sort, og heller korrekt alle andre ganger man går i dress - selv om man kan diskutere respekt for avdøde ved å gå korrekt antrukket i begravelsen. Likevel tror jeg at i dag er det få som reagerer i en begravelse om man kommer i marineblå dress.

 

Ja, jeg er seriøs. De aller fleste marineblå dresser er stygge, slik som de aller fleste dresser i andre farger også er stygge, eller i beste fall intetsigende.

 

Dress nr 1 bør være mørk koksgrå, nr 2 bør være en mørk blå. Så kan man skaffe seg en lys koksgrå, og så en sort. Etter det kan man velge hva man vil. Jeg forutsetter at snitt og passform er god, for ellers spiller det ingen rolle hvilken farge dressen har, den vil ikek være fin uansett.

 

Det er mye av en trend her inne på MoV at man ikke skal gå i sort dress andre steder enn i begravelser. Jeg bruker sort dress ved en rekke anledinger, det hele kommer an på hva jeg har til. Det kan være gult, rosa, rødt, svart og mange varianter av lys- til mellomblått. Jeg er forsiktig med hvitt og grått til svart. Unntatt til nettopp begravelser, da er det hvit skjorte og svart slips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salget av herresminke til himmels – asiatiske menn er hekta

 

Det er jo en etablert sannhet at asiatere er mindre mandige enn oss europeere, men er det noen menn her inne som bruker sminke?

 

Ikke egentlig, men har lånt litt concealer hvis jeg har hatt usedvanlig skjemmende kviser/sår eller svart under øynene. Type kvise midt på nesetuppen før en bytur o.l. Dog synes det var kjempegøy med neglelakk da jeg var liten krabat!

 

On another note, noen som har jakke fra Parajumpers? Skal ha ny vinterjakke snart og kan få kjøpt disse til innkjøpspris. Jeg så hvertfall utrolig mange kvinner med disse jakkene i hovedstaden i fjor vinter, men dunno om de er noe tess.

Lenke til kommentar

Kvaliteten er dårlig i forhold til prisen.

 

 

Edit: For å utdype litt, det er et merke som er i samme kategori som Calvin Klein, Gant, Moods of Norway osv.. Det markedsføres som et luksusmerke, men kvaliteten er ikke mye bedre enn H&M og lignende. Det er merker som ingen som vet noe om klær eller mote tar seriøst, men som de som er uvitende om klær og mote ser på som "statusmerker".

 

Er ikke enig her altså..

Har du mange Tommy Hilfiger plagg?

 

Har flere bukser, gensere og skjorte fra dem. Buksene og genserne har veldig god kvalitet og har holdt seg fin lenge. Kjøpte meg nettopp en TH bukse til i sommer. Fin pris og fin bukse.

 

Sammenligner vi mot f.eks Peak Performance, så synes jeg TH har bedre kvalitet når det gjelder gensere ihvertfall, så og si at kvalitet er ikke mye bedre enn H&M synes jeg er helt latterlig. Du kan ikke ha hatt forskjellige plagg fra TH.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Noen som har forslag til oxford-skjorter til en som ikke eier en eneste en? Er 198cm høy og veier 86kg (så slim-fit er bra). Bruker 40 i Steestrøms og Etons skjorter ihvertfall. Hvilke farger? Lys blå og hvit? Gjerne en side jeg kan bestille fra.

Om du ikke har prøvd moderntailor før, kan du slå to fluer i en smekk og bestille en lyseblå oxford-skjorte til 19,95 dollar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips til nettbutikker som selger pocket squares?

 

Tenker i samme prisklasse som Kent Wang, synes desverre hjemmesiden til Kent Wang ikke har noen fine pocket squares.

Drake's selger PS. Eller så kan du alltid kjøpe dyre luksusmerker for en grei pris på SF.

 

Noen som har forslag til oxford-skjorter til en som ikke eier en eneste en? Er 198cm høy og veier 86kg (så slim-fit er bra). Bruker 40 i Steestrøms og Etons skjorter ihvertfall. Hvilke farger? Lys blå og hvit? Gjerne en side jeg kan bestille fra.

Gitman Brothers Vintage er et merke med veldig slim passform, ulempen med skjorter fra GBV er at de har en brystlomme, og det liker jeg ikke. Skjortene kommer i mange farger, mønstre og stoff, og stoffet er laget slik at det blir mykt etter vask.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Noen som har forslag til oxford-skjorter til en som ikke eier en eneste en? Er 198cm høy og veier 86kg (så slim-fit er bra). Bruker 40 i Steestrøms og Etons skjorter ihvertfall. Hvilke farger? Lys blå og hvit? Gjerne en side jeg kan bestille fra.

 

Jeg er glad i http://ctshirts.co.uk. MT er billig, og man får det på mål, som er veldig praktisk hvis man har en ukonvesjonell kroppsfasong. Ulempen er den elendige kvalitetskontrollen. Det skjer litt for ofte at du får skjorter med feil på, vanligvis er det gjort feil når de fester mansjettene, det er ihvertfall det jeg har lest mest om, og opplevd selv.

Lenke til kommentar

Kvaliteten er dårlig i forhold til prisen.

 

 

Edit: For å utdype litt, det er et merke som er i samme kategori som Calvin Klein, Gant, Moods of Norway osv.. Det markedsføres som et luksusmerke, men kvaliteten er ikke mye bedre enn H&M og lignende. Det er merker som ingen som vet noe om klær eller mote tar seriøst, men som de som er uvitende om klær og mote ser på som "statusmerker".

 

Er ikke enig her altså..

Har du mange Tommy Hilfiger plagg?

 

Har flere bukser, gensere og skjorte fra dem. Buksene og genserne har veldig god kvalitet og har holdt seg fin lenge. Kjøpte meg nettopp en TH bukse til i sommer. Fin pris og fin bukse.

 

Sammenligner vi mot f.eks Peak Performance, så synes jeg TH har bedre kvalitet når det gjelder gensere ihvertfall, så og si at kvalitet er ikke mye bedre enn H&M synes jeg er helt latterlig. Du kan ikke ha hatt forskjellige plagg fra TH.

 

Skjortene og genserne mine fra H&M har holdt seg lenge de også, men jeg går ikke rundt og innbiller meg at de er av høy kvalitet. Merk også at han skriver "kvaliteten er ikke mye bedre" (min utheving), ikke at de er av samme kvalitet. Det er derfor ingen grunn til å ta av. Du kan gjøre mye bedre kjøp til samme pris. Hvorfor sammenligner vi forresten TH med Peak Performance? De produserer hovedsaklig treningstøy (ski), det er ikke overraskende at deres "casual wear"-linje ikke holder all verdens av kvalitet. Det eneste jeg reagerte på i innlegget til fkm var bruken av "i forhold til". Det ser dog ut som om den kampen allerede er tapt.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en god nettbutikk hvor man kan kjøpe smykker og sånne ting? Kunne tenkt meg et enkelt smykke foreksmepel "anker-kjeder" eller lignende, trenger ikke være ekte sølv da jeg ikke har akkurat tenkt å legge 2-3000 i et halskjede. (Bonusspm: Hvorfor blir alltid slike ankerkjeder brukt av kriminelle i filmer? Jeg gidder ikke bli ansett som en kriminell, hehe.)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en god nettbutikk hvor man kan kjøpe smykker og sånne ting? Kunne tenkt meg et enkelt smykke foreksmepel "anker-kjeder" eller lignende, trenger ikke være ekte sølv da jeg ikke har akkurat tenkt å legge 2-3000 i et halskjede. (Bonusspm: Hvorfor blir alltid slike ankerkjeder brukt av kriminelle i filmer? Jeg gidder ikke bli ansett som en kriminell, hehe.)

 

http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=24614

 

Har aldri sett det i noen film. Ville heller tro jeg ville sett det på noen som har tjenestegjort i Sjøforsvaret.

Lenke til kommentar

Syntes du at det likner på et anker eller?

 

Det ser ut som kjetting. Det er forresten ikke videre nøytralt. Du kan like gjerne skrive douchebag i panna.

Vær derfor grei, ikke kjøp et sånt. Da kan du heller stikke på jernvarehandelen å kjøpe vanlig kjetting i 2 mm, så kan du jo spandere G8-legering om du vil.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg så et bilde hvor det var navngitt som et ankerkjede. Har lite peil på slikt. :p

 

Jeg mente det så relativt nøytralt ut fordi det ikke har noen spesielle ting på seg, men om det symboliserer noe helt annet og man blir en douche, så er det vel kanskje greit å la det være. :p

 

 

Jeg trudde ikke det symboliserte så mye, så i så fall beklager jeg å bringe frem noe så fælt i denne tråden. :p

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Det kalles for ankerkjede fordi alle som har et minimum av fartstid på en båt vet at man bruker kjetting i bunn av trossen eller kun kjetting på ankeret. Smykket det er postet bilde av her er et ankerkjede fordi det ser ut som kjetting, som er kjeden til ankeret.

 

Og T. Hilfiger ER overpriset. Jeg har atm én genser fra TH, som jeg kjøpte i Frankrike til en god pris, men skal man gå etter norske priser kan man få mer value for money.

 

PJS er dødsdigg å gå i hvertfall (den kaninpelsen <3), og holder varmen, så vil ikke si innkjøpspris er en dårlig pris for jakken hvis du liker den.

Lenke til kommentar
PJS er dødsdigg å gå i hvertfall (den kaninpelsen &--#60;3), og holder varmen, så vil ikke si innkjøpspris er en dårlig pris for jakken hvis du liker den.

 

Takker. Får prøve hele kolleksjonen om et par uker men de har jo så mange kule modeller så blir vanskelig å velge..

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...