Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er igrunn enig, og som en som ikke er verdensmester i å sette sammen plagg er jeg redd for at det blir seende dårlig ut. Det er dog et veldig fint høstplagg, og alternativene er ikke mange når man ikke bruker ull.

 

Halvveis relevant: er jeg den eneste som synes det ser rart ut med albuelapper på ellers helt plettfrie plagg?

Lenke til kommentar

Merker jeg begynner å bli lei av albuelapper/"patches" nå. Det er jo ikke måte på hvor langt slike trender blir dratt. Jeg mener, albuelapper på skjorter? Virkelig? Har et par billiggensere med albuelapper på, men kjøpte de kun fordi de var så billige og jeg derfor kan slenge de bort når jeg er lei av albuelappene (noe som forøvrig skjedde meget kjapt). Blazer med albuelapper føler jeg dessverre svenskene har brukt opp for lengst. I bunn og grunn synes jeg det kan være fint på blazere, til nød gensere, men føler det er brukt opp for nå.

Lenke til kommentar

Trenger en helt enkel regnjakke, helst ala olivengrønn eller noe lignendes i Bergen.

Poenget er at jakken ikke skal se ut som en allværsjakke, men mer som en klassisk herrejakke. Pris under 2k. Trenger ikke tåle så ekstremt mye vann, så lenge jeg kan gå ute i 10 min uten å bli søkkvåt.

 

Forslag til hvor jeg kan se etter noe sånt?

Lenke til kommentar

Trenger en helt enkel regnjakke, helst ala olivengrønn eller noe lignendes i Bergen.

Poenget er at jakken ikke skal se ut som en allværsjakke, men mer som en klassisk herrejakke. Pris under 2k. Trenger ikke tåle så ekstremt mye vann, så lenge jeg kan gå ute i 10 min uten å bli søkkvåt.

 

Forslag til hvor jeg kan se etter noe sånt?

Jepp, Barbour voksjakke, f. eks Bedale.

Lenke til kommentar

Har aldri likt albuelapper og er overrasket over hvor mange som liker det. :)

Har du virkelig aldri sett et bilde av et antrekk hvor det blir brukt som du liker?

Likte det da det ikke var mye brukt, i noen tilfeller, men som alt annet kan man få for mye av en god ting. Det virker som om klesprodusentene kastet seg over trenden og strakk strikken så langt som overhode mulig. Noen ganger har det jo vært enklere å finne blazere og gensere med albuelapper enn uten. Jeg sukker stille for meg selv hver gang jeg ser en svenske med kondomtrange jeans og en blazer med albuelapper.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe et par plagg fra J.Crew, men har litt problemer med størrelsene. Er 192cm og veier ca. 84 kg, ca. 105 bryst, 91 midje og ca. 92 armlengde (nakke til hender). Ser ut som jeg ligger i nedre sjikt av "Tall" large og øvre sjikt av "Tall" medium. Bruker medium i Gant og PRL, men v-hals-ullgenserne er en smule korte både i ermene og selve lengden, det gjelder begge merker. Bruker medium i Filippa K.

 

Noen som er ca. min størrelse som har noen erfaring med størrelser fra J.Crew?

 

 

 

 

 

Noen som vet hvor i Norge man kan kjøpe klær til menn av merket Desigual?

Er rimelig sikker på at det selges rett utenfor Steen & Strøm.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...