Gå til innhold

Kan jeg la PC`en stå uten å bruke den og ikke ha noen CPU Kjøler på CPU`en?


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i dag en Corsair H80 Vannkjøling som jeg egentlig er lei av. Den bråker, men bortsett fra det er den vel helt passe grei, men det irriterer meg at den bråker, så derfor tenkte jeg på en ny en. Hvis det blir så jeg bytter da så må man selvfølgelig bytte til Noctua NH-D14 Tenker jeg.

Det jeg tenker litt på da er om jeg kan bare la maskina stå da. Med Kabinettet igjen naturligvis, men uten CPU Kjøler på CPU`en. Maskina skal da ikke være i bruk. Er dette mulig, eller må det være en CPU Kjøler på hele tia selv om den ikke er i bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir billigere om du kjøper noen av corsair sine vifter:

 

 

eller er det pumpa som lager lyd?

du må ha cpu kjøler, eller så blir den for varm når pcen står på.

blir det ikke mye slit med å ta kjøleren av og på når du slar av dataen?

Endret av itaSalat
Lenke til kommentar

Dytte på kabinettet? Nei, men hvorfor skal jeg gjøre det da?

Hvis du leste det jeg skrev i føste post, så står det at maskina skal være AV. Ikke PÅ. Jeg har en PC nå som jeg kan bruke, og Laptoper som jeg kan bruke, så det er sånnsett ikke noe problem.

Tja. Det er en stund siden jeg kjøpte den. Jeg tror det er sånn ca. Et år siden jeg bestilte den. Jeg lurer litt på om jeg bestilte den på amentio, men jeg er ikke helt sikker.

Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på når jeg besilte den.

Lenke til kommentar

Uten å være 100% sikker så mener jeg det ikke er noe problem så lenge maskina er AVSLÅTT, skal den være PÅSLÅTT så må du nesten ha en kjøler på cpuen.

Hvis du skal bruke pcen i mellom tiden så kan du jo bare sette på den kjølern som kom sammen med cpuen.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Maskina skal fremdeles som jeg har skrevet være AVSLÅTT. Jeg har andre PC`er jeg kan bruke. Maskina det er snakk om er heller ikke påslått nå, den er av. Jeg vet selvfølgelig at man må ha CPU Kjøler når maskina er påslått. Hvis ikke blir den jo veldig varm. Hehe.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Har en H60 som bråkte noe helt fantastisk i begynnelsen, og var redd jeg måtte begynne med noe garantistyr. Etter å ha trålet diverse fora fant jeg en løsning som hadde fungert for noen: å legge hele PC-en på siden med hovedkortsiden ned, og la den stå på slik et par timer. Reduserte støynivået betraktelig i mitt tilfelle. Slik jeg forstod det er dette et kjent problem med luftbobler i disse kjølerene.

Lenke til kommentar

Går det greit om jeg f. eks skrur løs pumpa da og rister den også setter den på plass igjen, slik den var? Går det greit. Jeg er ikke særlig lysten på å riste noe særlig på kabinettet. Å legge PC`en på hovedkort sia. Nå er det jo to sider på et hovedkort da. Mener du med bakplata ned eller den sia med som komponentene sitter som skal være ned?

Jeg regner da med at Pumpa er satt riktig vei. Jeg sitter ikke ved PC`en akkurat nå, men jeg tror slangene er nede på en måte.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Er jo ikke 100% sikkert at det hjelper i det hele tatt for deg, men i mitt tilfelle hørte jeg veldig merkbar forskjell med en gang jeg startet den opp etter at jeg la den ned. I tillegg -og dette var noe jeg også leste på samme forum jeg fikk det andre tipset fra- knipset/kakket jeg lett på rørene og pumpen mens PC-en lå. Det skulle visstnok hjelpe. Hvor lang tid som må til kan jeg ikke si noe sikkert om, for meg holdt det med et par timer i alle fall. Og bare for å ha det helt klart- maskinen skal være på hele tiden mens den ligger. :) (for sikkerhets skyld, slå den av før du legger den ned)

Endret av Nerf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...