Gå til innhold

Kan jeg la PC`en stå uten å bruke den og ikke ha noen CPU Kjøler på CPU`en?


wil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En H20 620 hvor radiatoren er lagt i isvann istedenfor å bruke vifter til å kjøle. Vann leder varme 6 ganger bedre en luft vist ikke jeg husker feil, så dette er effektivt lover jeg deg! Ikke videre smart, men effektivt.

 

Men du skjønte hva du skulle gjøre med din?

 

Nei, det er som war sier, et oppsett som brukes for å overklokke til nye høyder, bare for gøy.

Men du kan lage til et lite akvarium med et lite kjøle-element i så vil du kunne kjøre slikt oppsett 24/7, uten påfyll av isbiter hele tiden.. Men for spesielt interiserte kansje...Da er det bedre å bygge et system fra bunnen av "skikkelig"..hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar
Er dette mulig, eller må det være en CPU Kjøler på hele tia selv om den ikke er i bruk?

 

Med ikke være i bruk, mener du da idle eller avslått.

Har bittelitt problemer med å skjønne helt hva du mener og vil.

 

Anbefaler deg sterkt å slå av pcen helt når du bytter bråkekjøleren din.

 

Ville forsøkt triksene til posterne over med å få ut luft først så du kansje kan slippe å svi av penger unødig..

Lenke til kommentar
Er dette mulig, eller må det være en CPU Kjøler på hele tia selv om den ikke er i bruk?

 

Med ikke være i bruk, mener du da idle eller avslått.

Har bittelitt problemer med å skjønne helt hva du mener og vil.

 

Anbefaler deg sterkt å slå av pcen helt når du bytter bråkekjøleren din.

 

Ville forsøkt triksene til posterne over med å få ut luft først så du kansje kan slippe å svi av penger unødig..

 

 

Det jeg mener da som jeg har skrevet før er at maskina skal være AVSLÅTT. HELT AV UTEN LEDNINGER BAK PÅ OG ALT, ALTSÅ HELT AV.

 

Selvfølgelig skal maskina være av når man bytter CPU Kjøler. Hvis ikke ber du jo om at det skal gå skjeis.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg vil ta sjangsen. Er redd for å gjøre noe galt. Det er tross alt vann der er snakk om, og Vann på skjermkort/hovedkort er ikke akkurat det man bør gjøre da.

 

Men å demontere den er ikke vanskelig! Det er heller ikke vanskelig å montere den, ta et youtube søk for å se noen påføre cpupasta, ellers blir det fort litt gris. Det skal meget lite på;-)

 

Riste begge deler som sagt, og grunnen til at du bør skru ut hele for så å koble til strøm er pga det er vann i ledninger det er snakk om, så når du rister så er det en fordel at du har litt ledning å gå på vist du skjønner hva jeg mener, så du ikke rykker å sliter i festene til pumpa. De sitter godt men man kan dra de av vist man prøver for å si det sånn...

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

There are several methods do fix that.

One is to use a big 4-pin Molex fan controller in case of H100 or H80, or motherboard's fan header in case of H60.

Another, that is my idea, is to use an adapter, dubbed the "voltage dropper" by the Corsair forum's community, to lower the voltage a little. This is equivalent to running the unit off of a fan controller set to about 90%.

How is it done? Plain and simple - a rectifying diode soldered in series with +12V line, encased as a male Molex to female Molex pass-through. Or as a 4-pin Molex to 3-pin fan header for H60. Just mind the diode's polarity!

 

http://www.overclock...corsair-respons

 

Det jeg mener da som jeg har skrevet før er at maskina skal være AVSLÅTT. HELT AV UTEN LEDNINGER BAK PÅ OG ALT, ALTSÅ HELT AV.

Selvfølgelig skal maskina være av når man bytter CPU Kjøler. Hvis ikke ber du jo om at det skal gå skjeis.

 

HAHA! ;-)

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jeg har jo Montert Kjøleren da, så jeg vet sånn ca. Hva jeg skal gjøre, men er litt redd for at jeg skal gjøre noe galt når jeg tar den av og på.

 

Men etter alle tipsene her om å riste Pumpen og eventuelt Radiatoren så er det ikke noe vits at jeg lar maskina ligge med hovedkort plata nede da?

Lenke til kommentar

Jeg har jo Montert Kjøleren da, så jeg vet sånn ca. Hva jeg skal gjøre, men er litt redd for at jeg skal gjøre noe galt når jeg tar den av og på.

 

Ja, vist du har montert den så burde det ikke være noe problem i allefall, første gangsmontering er det absolutt "farligste"! Når du skal fjerne den så løsner du jo bare litt på festet også vrir du og løfter opp, motsatt av når du monterte ;-) Men jeg kan til en hvis grad skjønne motviljen for å gjøre det, men du lærer også å skru inne i en data, det er som regel frykt som stopper folk, frykt som oftest er ubegrunnet! ;-)

Lenke til kommentar

Men det er særlig pga at det er vann det er snakk. Har ikke lyst til at det skal lekke noen plass fra ledninger eller noe sånt.

 

Det er som sagt derfor jeg annbefalte å ta ut begge delene fremfor å la radiatoren stå i og bare riste pumpen( noe som oftest fikser problemet, men som sagt avertill må radiatoren også ristes.) Det er bare 2 steder den kan lekke, og det er jo i skyøten til radiator og pumpe, så vist du ikke strekker hardt i de så er det umulig å få vannlekasje som følge av dette.

 

Noe annet du kan prøve som er sikkrere. Last ned hwmonitor og prime95, så kobler du fra vifta til radiatoren også kjører du stresstest. Pass på tempen på cpu! Men å varme vannet opp kan også løsne luft bublene vist du er litt heldig.

 

Så det man kommer fram til her egentlig da er at det hjelper ikke det jeg har gjort nå. Altså å legge maskina ned med bakplata ned og la den ligge sånn i rundt 2 Timer? Er det slik å forstå?

 

Vel, det vet bare du...? Hjalp det? Vist du lar den ligge på siden mens du kjører stresstest uten vifter på radiatoren,så er det en mulighet for at det gjør susen. Husk på å overvåk tempen på cpu da den kan bli litt varm når radiatoren ikke blir blåst på, men det er det vi vil. Varmest mulig vann

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testa maskina enda for det har ikke gått to timer enda. Blir isåfall sånn, kanskje rundt klokka 14.20 eller noe.

 

HAHA! Du skulle altså la maskinen stå på når den ligger på siden, ellers har dette ingenting for seg...... Dagens latter på meg :tease: !

 

Nå har jeg kuttet et bord 10 cm for kort, det skulle vært 2m langt men ble 1.90, så jeg får prøve å finne plankestrekkeren! ;-p

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Ok. Jaja. Sånn er det.

Da logger jeg av, men du skal altså la dataen stå på når den ligger på siden. I tillegg hjelper det om du får opp tempraturen på vannet i systemet, noe du kan gjøre med en prime95 test. koble fra viftene så tempen stiger opp til maks av hva cpuen din tåler som maks grense også prøve å holde den der i et par timer. Da burde luftboblene komme skulle man tro

 

Lykke til uannsett hva du gjør;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...