Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å selge min svarte på 64GB. Den har bitte små hakk som nesten alle telefonene har, men da står jeg uten telefon, siden jeg solgte min 4S for 1 dag siden. Har bumper med bak beskyttelse og hele greia, men de hakkene irriterer meg fryktelig når jeg tar den ut av bumperen for å vise den til venner. Ingen andre har sett de, men likevel.
Føler jeg ser det igjen og igjen, nemlig at flere Apple-brukere ikke virker å utnytte reklamasjonsrett og angrerett(forbeholdt netthandel)? Å selge den er jo å kaste penger i dass, med mindre det finnes idioter som betaler fullpris for et skadet produkt?

 

Og nei, dette er ikke noen form for trolling eller forsøk på å skape amper stemning(vet det er lett )

Endret av M@R7!N
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåda, det er ikke bare Apple forbrukere som ikke benytter seg av reklamasjonsretten, men en hel haug med andre mobilkunder.

Hovedsakelig er man lei av at butikkene gjør seg vanskelig og legger skylden på brukeren og at det blir mye krangling for å få gjennomslag for å få byttet / reparert produktet.

 

Men det er vel også en kjent sak at Nordmenn generelt gjerne kjøper nytt produkt før man bryr seg om å klage eller benytte seg av rettighetene sine, i alle fall er det sånn jeg oppfatter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke det at jeg ikke gidder å klage på mobilen, jeg hadde fint gjort det hvis jeg var sikker på at det ikke var meg. Da jeg stod i butikken sjekket jeg mobilen først, men fant ingen feil der og da. Men 2 dager etterpå så jeg at det var to små prikker på kanten. Siden jeg ikke er sikker på om det var fabrikkfeil eller om det var meg, så gidder jeg ikke å gjøre en stor greie ut av det. Jeg jobber i en mobilbutikk selv om bruker litt kjønn. Og det blir det unødvendig krangling, siden jeg ikke kan bevise at den var slik da jeg fikk den. Mine ord mot deres, pluss jeg har ingen annen telefon nå, så da sliter jeg veldig. :p

 

Jeg har dessuten laget en avtale med en i kollektivet om å bytte mobil med meg, når hun får sin hvite. :)

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å selge min svarte på 64GB. Den har bitte små hakk som nesten alle telefonene har, men da står jeg uten telefon, siden jeg solgte min 4S for 1 dag siden. Har bumper med bak beskyttelse og hele greia, men de hakkene irriterer meg fryktelig når jeg tar den ut av bumperen for å vise den til venner. Ingen andre har sett de, men likevel.
Føler jeg ser det igjen og igjen, nemlig at flere Apple-brukere ikke virker å utnytte reklamasjonsrett og angrerett(forbeholdt netthandel)? Å selge den er jo å kaste penger i dass, med mindre det finnes idioter som betaler fullpris for et skadet produkt?

 

Og nei, dette er ikke noen form for trolling eller forsøk på å skape amper stemning(vet det er lett )

 

Personlig solgte jeg min for en tier mer enn den kostet. Skade godkjent av kjøper ved personlig fremmøte. Så pengene mine havnet ikke i noe toalett i hvertfall :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er tatt opp før, så på forhånd sorry hvis dette er old news.

 

Første lading brukte min iphone 5 3-døgn før den trengte å lades.

Idag, derimot, hadde jeg 80 prosent batteri når jeg gikk på jobb. Etter å ha spilt musikk i 3 timer på jobb hadde den ca. 40 prosent batteri. Jeg fikk 2 tekstmeldinger som jeg svarte på og vips så var den nede på 10 prosent batteri. Iløpet av den neste timen slo den seg av. Så ifra 80 prosent til 0 på ca. 8 timer med minimalt bruk? Er ikke det utrolig dårlig? Har andre samme problemet?

Lenke til kommentar

Spurte Tele2, og fikk dette svaret:

 

Iphone 5 er operatørlåst og kan derfor ikke brukes med andre SIM enn Tele2-SIM.

Du kan få låst opp telefonen når første faktura for abonnementet er registrert innbetalt hos oss, men dessverre ikke før.

 

Så hvis noen lurer på det samme, så er det nok dessverre ikke mulig... Jaja, får gå med to telefoner i en uke da, lar ikke akkurat telefonen ligge igjen hjemme :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...