Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har svart iphone 5. Etter en del bruk, så synes jeg ikke at den svarte riper noe lett. Det er ganske greit med en tynnere og lettere telefon, og litt større skjerm.

Personlig skulle jeg ønske skjermen var større, eventuelt utnyttet ekstra skjermehøyde litt bedre. f.eks. med notifications eller mere info på toppen, med dato og vær info..

Har du 4S og er fornøyd, så er det ingen grunn til å oppgradere, hvis du da ikke er typen som må ha det nyeste hele tiden :)

 

Minus på iphone 5 er iOS 6. Har merket at av og til henger safari ved start. Kan ta opp til 5 sekunder før den reagerer. Har sett det på iphone 4S og iPad 3 også, så det er nok iOS som er den skyldige. I tillegg er jeg lei av at dagens kalenderoppføringer ikke kan vises på start skjermen, eller vær info...

håper WP8 blir bra. Gleder meg til Windows Tablet ihvertfall. skal kjøpe meg Microsoft Surface straks den er tilgjengelig i norge :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg som får rosa kanter og hjørner på enkelte bilder og da særlig i sollys? La ikke merke til dette selv før jeg leste en artikkel om dette. Og det stemmer,mange av bildene får rosa skjær spesielt i kantene og øverst i bildet. Dette regner jeg med kan fikses i en oppdatering.

Lenke til kommentar

Uff, nei dette er drita dårlig. Mobilen har ligget på kontoret nå i 2 timer, uten bruk. Sist jeg sjekka hadde den 75% batteri, nå har den 54%. Må lade den hver dag. Har noen peil på om di bytter batteri på iphone 5?

 

Jeg også hadde elendig batteri. Fikset seg ved å resette alle innstillingene. Kanskje det hjelper for deg også :)

Lenke til kommentar

Pushvarslinger ser jeg nærmest på som et must, og ser ikke helt hva du mener med 15min intervall? Hele poenget med push er jo at du mottar varsel mer eller mindre umiddelbart, det eliminerer jo behovet for 15min intervaller.

 

Dette har jeg hatt på siden iPhone 3G og har aldri hatt noen nevneverdige batteriproblemer, det er sikkert greit å deaktivere at endel meningsløse programmer bruker det som diverse spill osv så det ikke popper opp pushvarslinger annenhvert minutt men har som sagt ikke hatt noe batteriproblem selv jeg alltid har hatt dette aktivert, iPhone 3G varte normalt i 1.5 dag ved moderat bruk, 3GS og iPhone 4 likeså mens nå varer min iPhone 5 i to dager ved moderat bruk.

Lenke til kommentar
De som opplever dårlig batteri, har dere satt på Push varslinger osv? Jeg hadde det på min 3GS en gang i tiden, med 15 min mellomrom. Det resulterte i at batteritiden ble helt latterlig dårlig.

 

Selv har jeg gitt opp push på min iphone 4. Greit nok at det er svært mange mailer som ramler inn i min mailboks hver dag, men det var ingen ting som skulle tilsi at batterimåleren skulle falle fra 100% klokken 7 om morgenen til 20% kl 14 på dagen. Når jeg satte synkroniseringen til å skje hvert 15. minutt ble det litt bedring, men da faller litt av vitsen bort.

 

Og så er det jo helt tragisk at det ikke er mulig å definere noen høytrafikk- og lavtrafikkperioder på iphone. Ergo må det man velger stå på hele døgnet, hele uka, hele året, og man må manuelt skru av push'ingen når man tar helg dersom man ikke ønsker at batteriet skal tappes unødig.

Lenke til kommentar

Dette fremhever igjen behovet for profiler på iPhone som jeg har savnet siden min første i 2010. Det er ganske så mange instillinger man ønsker å ha i ymse profiler slik at man lett kan sette alle disse fremfor å gjøre det manuelt. Enden på visa er at man tar de mest nødvendige og lar batteriet lide av resten etc. Profilbehovet går ikke bare på batteribruk men også funksjonalitet, hvordan den skal oppføre seg etc.

 

Hadde Apple lagt inn en bred profilfunksjon som enkelt kunne nås med power knappen eller home knappen så hadde jeg syntes iOS kom et 7-milsteg videre. Dette dreier seg ikke om at man skal ha "full frihet til å gjøre alt" som på Android enheter men bruksvennlig funksjonalitet som Apple jo skal være kjent for.

 

Jo lenger Apple drøyer profiler jo lengre tid tar det før man får alle funksjonene man ønsker i den, så jeg har i grunn sluttet å håpe :p. Bare en slik ting som "Grupper" i kontakter fikk jeg først tilgang til når jeg fikk meg en MBP som kunne gjøre dette for meg med "Mountain Lion" og via "Kontakter" der som så syncet gruppene til telefonen. Hvorfor i alle dager kan man ikke gjøre dette direkte fra iPhone? Samt hvorfor får man ikke ringetone, vibrering og annen konfigurasjon tilgjengelig på grupper?

 

Hmm, det er fortsatt helt elementære ting Apple mangler som Nokia hadde på sine eldgamle classics og som var god telefon/mobil funksjonalitet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje noe å være oppmerksom på i disse 4G dager?

 

http://www.comon.dk/art/220945/advarsel-pas-paa-denne-netvaerks-gigant

http://www.cbsnews.com/8301-18560_162-57527441/huawei-probed-for-security-espionage-risk/?tag=contentMain;cbsCarousel

 

Dog skal man ikke se bort fra at det kan være kjølige vinder fra den kalde krigen som suser i amerikanske korridorer, men greit å ha et halvt øye på saken for de som er opptatt av slikt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...