Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Da har jeg oppdaga at min flasser av lakk i kantene bak, hele åtte steder til nå.

Dette er selv om telefonen har vært i deksel hele tiden, tok det kun ut for å bytte sim-kort i går.

Har noen erfaring med hvordan butikker reagerer på dette, og hva de evnt gjør?

 

Hold oss informert!

 

Oppdaget to ørsmå flekker der svartsminken var borte da jeg bøyde litt av casen vekk i dag. Det var på kanten mellom fronten og siden av telefonen. De var der ikke da jeg kjøpte den; for da ble den sjekket. Casen har vært på fra første dag.

 

Jeg vurderer å reklamere, og vil i så fall ikke ha en ny, svart i retur. Da får jeg jo samme elendigheten igjen. Må være hvit.

 

Får jo håpe - hvis butikken gjør seg vanskelig - at man kan argumentere med det soleklare fakta at den svarte modellen har et problem med at det ikke skal mye til for at den flasser av. Var jo samme problem på den svarte utgaven av HTC One S. Jeg har en slik, og den flasset av. Fikk byttet deksel på garantien uten spørsmål. Selgeren i butikken jeg hadde kjøpt den i, kjente godt til problemet, så jeg slapp å vise ham et par tester jeg hadde som referanse. Bare så det er sagt; jeg behandler mobilene svært forsiktig.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad jeg bestile hvit:)

 

Ville definitivt ha hvit jeg også, men jeg skulle være blant de aller første som fikk femmeren, og handlet den den første halvtimen den var i salg, altså på nattsalg. Da hadde de kun svarte igjen med telenorabonnement, som jeg ville ha.

 

Faen også! Hadde ventet bedre av Apple!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg prøvde en stund å holde av en for reservasjon i Apple Store her i UK, men de har stengt tjenesten, så det er et eller annet på gang i hvert fall. Må vel ha stengt tjenesten fordi det er manko på telefoner.

 

Ga opp med å vente på reservasjon, så jeg slang inn en bestilling på nettet for et par dager siden, så er jeg i hvert fall sikra en til rundt slutten av denne måneden.

Lenke til kommentar

Tror dere hvis jeg kjøper en om ca 3 uker, fra Apple Store i USA, at den vil være bra?

 

Spørs hva du mener med bra. Programvaren? Avflassing på den svarte modellen? Annet?

 

Programvaren er ikke optimal. Blant annet har den feil med wi-fi, slik at en del opplever at den kobler inne mobildata, der den kan bruke wi-fi. Resultatet vil kunne vise stygge tall på mobilregningen..

 

Det er også en del kunder som har klaget over at den svarte modellen flasser av, noe som er lite tillitsvekkende. Den hvite modellen er i så måte et bedre valg, men begge er bra disponible for riper. Vel er glass-baksiden erstattet med aluminium, men aluminium er mer mottakelig for riper enn glass, selv om glass er knuselig.

 

Apple burde klart bedre enn det de har vist på iPhone 5, når de har et svært godt rykte å ta vare på, og iPhone 5 er helt i toppen prismessig. De har store forventninger å innfri. Konkurransen mellom produsentene er beinhard, og feilskjær kan koste dyrt.

 

Kjøper du telefonen (eller andre ting) i USA, er det ikke noen garanti for at den er noe bedre eller verre enn de som selges her hjemme. Du vil nok få den en del billigere, men dersom det er feil på den (se ovenfor!) er det mer tungvint å reklamere overfor en leverandør i USA. Legger også til at forbrukerrettighetene står adskillig sterkere her hjemme enn i USA.

 

Har selv handlet med meg mye gøy når jeg har vært i USA, men det har vært ting det ikke er spesielt stor sjanse for feil på. Har blant annet kjøpt en del klær (som Hilfiger, Lacoste med mer) som er dyre her hjemme, men som selges til "Dressmann-pris" i USA. God butikk!

Endret av CellularDude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra nettmøte med telenor.

 

 

iPhone 5..

 

Spørsmål fra Rikke:

Hva skal til for at Telenor/Netcom leverer LTE på frekvensene som iPhone 5 støtter?

 

Er det lov å håpe, eller er det fullstendig urealistisk at dere vil prioretere en utbygging i løpet av 12-18 mnd?

 

Svar:

Dette er et godt men vanskelig spørsmål. Det er flere utfordringer knyttet mot dette. Jeg kan likevel bekrefte at iPhone5 vil fungere ila første halvår av 2013 i Telenors 4G nett. Nærmere informasjon om hvor og når kan jeg ikke gi på nåværende tidspunkt. Vi er også avhengige av endringer fra Apple sin side såvel som hos oss. Hilsen Bjørn

 

Besvart: 11. okt. 2012 11:07

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...