Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer til å bliiii sååååå skuffet om jeg får en skadet en fra apple.no. Spesielt siden det tar evigheter før man får dem, og hvis jeg må begynne å bytte tar det sikkert enda en måned eller to. Begynner å bli utålmodig og holder snart ikke ut med min idiotiske erstatningstelefon - som ikke engang har kamera. Det sier vel sitt om den!

 

Dere som har bestilt og ikke veit når den kommer, og av den grunn ikke veit når dere skal kjøpe/bestille nano-sim, så kan jeg si at jeg bestilte nano-sim i forrige uke, og klippet det til slik at det passer i en telefon som er beregnet for standard-sim. Nano-simmet sitter jo fast i et slikt standard-kredittkort-størrelse-kort. Det funket kjempefint!

Lenke til kommentar

Er det mange her som har fått tlf med skader ut av boksen egentlig? hadde kanskje vært en ide med en poll?

Man har erfaring med at slike poller blir "hijacket" av individer som ikke eier telefonen men ønsker å gi den et negativt fokus. Noe bedre er det kanskje om man gir en personlig tilbakemelding i denne tråden eller egen tråd. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ting jeg har lagt merke til:

 

- Latterlig rask på lasting av nettsider

- Raskere å ta bilder

- Overraskende lett og tynn (rart å holde iphone 4 etterpå).

 

Jeg har også registrert at jeg hater, absolutt hater, at man enda en gang må ha seg nytt sim kort.

 

I mitt tilfelle har jeg fortsatt ikke fått levert det jeg bestilte fra Telenor (noen vil gjerne skylde på de, men det har blitt sendt så det er vel posten som er synderen). Uansett er det en direkte konsekvens av det faktum at man må ha nytt sim kort. Det medførte selvsagt ekstrakostnad i form av å gå i butikk for å få hentet ut nano sim, som igjen har resultert i en nogenlunde morsom situasjon der jeg ikke mottar sms som blir sendt av telenor kunder.

Lenke til kommentar

Spurte Tele2, og fikk dette svaret:

 

Iphone 5 er operatørlåst og kan derfor ikke brukes med andre SIM enn Tele2-SIM.

Du kan få låst opp telefonen når første faktura for abonnementet er registrert innbetalt hos oss, men dessverre ikke før.

 

Så hvis noen lurer på det samme, så er det nok dessverre ikke mulig... Jaja, får gå med to telefoner i en uke da, lar ikke akkurat telefonen ligge igjen hjemme :p

 

Betyr dette at de gjør det gratis? Sånn som Telenor gjør? Hos Telenor så kan man ifølge kundeservice gjøre det selv via nettsiden deres.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Det er vel bindingen man ikke kan bryte, og det gjelder ikke operatørlåsen?

Mener å huske at jeg låste opp telefonen min lenge før bindingen var over.

 

Edit: Posten min ble visst litt overflødig, eller smør på flesk om du vil :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hadde en kunde som skulle låse opp sin iPhone 4S kjøpt via Tele2, så han trengte et micro sim med sitt nåværende NetCom abo som skulle overføres. Men da vi satte det inn fungerte det ikke, han ringte til Tele2 og sa at de ikke kunne låse den opp før om 2 uker siden det tok litt lang tid å låse opp mobiler, tok telefonen i hånda og snakket med de selv og da låste de den opp dagen etter. Tele2 er et selskap jeg ikke tar seriøst rett og slett.

 

Edit: Trykkleif! Damn you autocorrect!

Endret av thescientist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...