Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Har brukt iPhone siden 2008, da jeg bestilte en 1. gen via eBay. Solgte min iPhone 4 i sommer, og gikk over til Samsung Galaxy S3. Følelsen jeg får av Android er at det virker uferdig. Greit nok at det er større valgmuligheter, men jeg synes det blir for rotete. Jeg har ingen problemer med at iOS er såpass "låst", som visse andre har. Om jeg vil ha tilgang til hele filsystemet, endre lockscreen o.l. så jailbreaker jeg. Solgte S3'en for en liten stund siden, og har nå bestilt meg en iPhone 5.

 

Er kanskje litt klisjé å si det, men for min del så er iPhone mange hakk over Samsung med tanke på kvalitetsfølelse. Det føltes som å holde i et leketøy da jeg brukte min, noe jeg mislikte sterkt. Byggekvaliteten på iPhone er fantastisk.

 

Blir litt oppgitt over alle Android-fanboys som skal skryte mobilene sine opp i skyene. Det er greit at dere liker Android, men man trenger ikke gå til angrep på alle som bruker Apple-produkter. Jeg er selv en Windows-person, og kommer mest sannsynlig ikke til å skaffe meg en Mac. Dette betyr ikke at jeg hater alt Apple gjør osv. Kan jo også skrive det samme om Apple-fanboys når jeg tenker meg om.

 

Live and let live sier jeg bare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følelsen jeg får av Android er at det virker uferdig.

 

Har samme følelsen. Stadig utvikling i nye versjoner men gode funksjoner, men det faktum at du ikke engang kan ta screenshot av skjermen din uten å roote og legge inn et program er litt utrolig (Ja, vet noen fabrikanter har lagt det inn by default, men det ligger ikke i helt stock Android fra Google).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min Iphone 5 for et par dager siden og er veldig fornøyd med både formen og utseendet.

Men har noen små problemer med den :

 

1. Hvis jeg trykker på søk funksjon i kontakter så reagerer den først etter flere trykk.

 

2. Hvis jeg taster et nummer for å ringe så ser det ut som det er dugg forann nummeret. Litt uklart på en måte.

 

3. Nesten hver gang jeg ringer så hører jeg ikke noe summetone før personen i den andre enden tar telefonen.

 

4. Av og til når jeg snakker i telefonen så kjennes det ut som det blir et slags vakuum mot øret. Veldig spesielt.

 

Noen flere som har noen lignende erfaringer?

Lenke til kommentar

For meg føles Android veldig som hver gang jeg kjører Linux på den stasjonære, brukergrensesnittet føles rett og slett ikke helt polert og finpusset. Det er ikke at det er dårlig på noen måte, men det føles alltid litt halvveis og det er andre løsninger jeg liker bedre.

 

Blir som alle de gangene folk anbefaler meg Pidgin og andre IM-tjenester fordi de er så universale og modulære men det hjelper fint lite når brukergrensesnittet ikke føles bra i det hele tatt. Men dette blir jo utrolig subjektivt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min Iphone 5 for et par dager siden og er veldig fornøyd med både formen og utseendet.

Men har noen små problemer med den :

 

1. Hvis jeg trykker på søk funksjon i kontakter så reagerer den først etter flere trykk.

 

2. Hvis jeg taster et nummer for å ringe så ser det ut som det er dugg forann nummeret. Litt uklart på en måte.

 

3. Nesten hver gang jeg ringer så hører jeg ikke noe summetone før personen i den andre enden tar telefonen.

 

4. Av og til når jeg snakker i telefonen så kjennes det ut som det blir et slags vakuum mot øret. Veldig spesielt.

 

Noen flere som har noen lignende erfaringer?

 

 

Opplever det samme når det gjelder punkt 3.

Lenke til kommentar

En kompis kjøpte sort som hadde ripe/hakk i lakken, han byttet den, og så var det jaggu det på den nye også. Riktig nokk et mye mindre hakk, så han beholdt den for å unngå og måtte venter uker på ny.

Det blir mer relevant for brukerens spørsmål om du selv har mottatt en telefon (iP5) med produksjonsfeil enn om en kompis av en kompis ute i periferien har det.

*

Og hvilken relevanse har det for brukeren om det var jeg eller en venn som kjøpte telefonen?

 

Om det blir mere relevant for deg, så var det jeg som var selgeren av telefonen(e) ...

Lenke til kommentar

For meg føles Android veldig som hver gang jeg kjører Linux på den stasjonære, brukergrensesnittet føles rett og slett ikke helt polert og finpusset. Det er ikke at det er dårlig på noen måte, men det føles alltid litt halvveis og det er andre løsninger jeg liker bedre.

 

Blir som alle de gangene folk anbefaler meg Pidgin og andre IM-tjenester fordi de er så universale og modulære men det hjelper fint lite når brukergrensesnittet ikke føles bra i det hele tatt. Men dette blir jo utrolig subjektivt da.

 

Der traff du spikeren på hodet! Det er akkurat slik jeg føler det og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der traff du spikeren på hodet! Det er akkurat slik jeg føler det og.

 

Kan jo si at jeg har prøvd et par Apple telefoner og Android telefoner og må si at det er svært varierende opplevelser man kan få.

Apple på sin side leverer en homogen opplevelse som bygger seg sakte men sikkert videre basert på de sterke punktene iOS har (dessverre med et par blundere innimellom som overgangen til den uferdige karttjenesten) og brukerne vet jo hva de får når man kjøper en slik telefon.

Velger man derimot en Android basert telefon kan opplevelsen variere utrolig mye fra ren skuffelse til uovertruffen glede og overraskelse.

 

Jeg forstår godt at iPhone kjøpere har et såpass elskverdig forhold til telefonen sin, den leverer jo tross alt mer eller mindre alt den har lovet (selv om markedsføringen til Apple er i mine øyne massesuggesjon) og sånn sett så forstår jeg godt at brukerne fortsetter å kjøpe en telefon når man får en slik god opplevelse.

 

Med denne posten håper jeg også at jeg får fulgt litt mer med i denne tråden og dermed følge litt med på deltakere som skaper kvalme for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den eneste kvalmen jeg har vært borti i denne tråden er at tilfeldige brukere (altså hverken trådstarter eller moderator/veileder) prøver å sette munnbind på deg om du prøver å ytre noe relevant som de ikke liker å høre.

 

Er det noen som vet om det går an å få kjøpt adapter/overgang til den nye pluggen slik at jeg kan bruke tilbehør til 4S på iPhone 5?

 

Dette går fint an, men det er kun Apple som produserer en slik overgang.

Lenke til kommentar

Enig i at trolling er irriterende. Men dette er langt fra trolling. Mange Android-fans kan være rappkjefta og irriterende. Men Apple-fans har en tendens til å være i overkant hårsåre.

Why can't we just all get along? :hm:

Jeg oppfatter ikke Android-fans som noe mindre hårsåre enn iOS eiere. Saken er at rundt hver lansering av en ny iPhone blir det veldig mye støy i iPhone tråden fra Android kjøpere og etter hvert blir dette frustrerende. Det er ikke nødvendigvis det ene innlegget som er så ille men totalen man opplever. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den eneste kvalmen jeg har vært borti i denne tråden er at tilfeldige brukere (altså hverken trådstarter eller moderator/veileder) prøver å sette munnbind på deg om du prøver å ytre noe relevant som de ikke liker å høre.

Det er da merkverdig at moderatorer sier og gjør akkurat det samme, om det er "kvalme". Men nå trodde jeg du var ferdig med denne saken og at vi endelig kan få tråden on-topic igjen. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...