Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Har en venn som ønsker å kjøpe en iPhone 5, men radio er viktig. Kreves det 3G-nett for å høre på radio?

 

Mulig dette er et dumt spørsmål, men har virkelig ikke peiling. Husker at gamle SE-mobiler hadde radio, alt man trengte var å plugge i et headset, og man var good to go. Rart om det samme ikke gjelder iPhone. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en venn som ønsker å kjøpe en iPhone 5, men radio er viktig. Kreves det 3G-nett for å høre på radio?

 

Mulig dette er et dumt spørsmål, men har virkelig ikke peiling. Husker at gamle SE-mobiler hadde radio, alt man trengte var å plugge i et headset, og man var good to go. Rart om det samme ikke gjelder iPhone. :hmm:

 

Du tenker på streaming ja. Det skal i teorien gå på EDGE om radiostasjonen kjører på lav bitrate, men i praksis vil dette hakke mye. Selv med 3G dekning er det fare for at det vil hakke om det er mye trafikk i området. Om du er i bevegelse blir det enda værre siden signalet og hastigheten vil endre seg fort. Jeg ville nok kjøpt meg en liten FM radio eller mp3 spiller med FM radio.

Lenke til kommentar

Har en venn som ønsker å kjøpe en iPhone 5, men radio er viktig. Kreves det 3G-nett for å høre på radio?

 

Mulig dette er et dumt spørsmål, men har virkelig ikke peiling. Husker at gamle SE-mobiler hadde radio, alt man trengte var å plugge i et headset, og man var good to go. Rart om det samme ikke gjelder iPhone. :hmm:

 

Du tenker på streaming ja. Det skal i teorien gå på EDGE om radiostasjonen kjører på lav bitrate, men i praksis vil dette hakke mye. Selv med 3G dekning er det fare for at det vil hakke om det er mye trafikk i området. Om du er i bevegelse blir det enda værre siden signalet og hastigheten vil endre seg fort. Jeg ville nok kjøpt meg en liten FM radio eller mp3 spiller med FM radio.

 

Heller han kan kjøpe seg en smartmobil med radio ;-)

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke FM-radio innebygget i iPhonen. Du må bruke nettradio i tilfelle.

I dag er det også liten (les ingen) vits med FM mottaker i enheter i Norge da sendekvaliteten er blitt så elendig at man må ha DAB+.

 

Heller han kan kjøpe seg en smartmobil med radio ;-)

Se over. Og hvilken mobil har DAB+? :) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Aner ikke jeg, alt dette er helt nytt for meg så tenkte kanskje noen her som har gjort det vet om en god forklaring på nett? Takk, herlig telefon!

 

Ringte forresten Djuice kundeservice for å låse opp telefonen men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig siden "ingen iphone5 hadde operatørlås" - stemmer virkelig det?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

I dag er det også liten (les ingen) vits med FM mottaker i enheter i Norge da sendekvaliteten er blitt så elendig at man må ha DAB+.

 

Tull. For den gjennomsnittlige radiolytter så er FM-signaler fortsatt helt kurant å bruke.

Vel, "tull", jeg har kjørt 30-40.000km per år i østlandsområdets sentrale strøk i snart 20 år og etter DAB innføringen har det stadig blitt dårligere på FM siden. Spesielt siste par år har jeg begynt å vurdere å skaffe DAB+ utstyr til bilene våre. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har jeg fått min iphone i hus, hvit 64gb, den er alldeles nydelig. Jeg er iphone-jomfru så dette er morsomt for meg.

 

Har noen en link til en god forklaring på hvordan jeg klipper til mitt gamle simkort slik at jeg kan bruke telefonen frem til torsdag da nr blir portert?

 

Søk på youtube mener det skal ligge der:)Gratulere men ny telefon

Lenke til kommentar

Vel, "tull", jeg har kjørt 30-40.000km per år i østlandsområdets sentrale strøk i snart 20 år og etter DAB innføringen har det stadig blitt dårligere på FM siden. Spesielt siste par år har jeg begynt å vurdere å skaffe DAB+ utstyr til bilene våre.

 

Er vel ganske åpenbart at du da ikke er en gjennomsnittlig radiolytter. Jeg tenker på de som av og til hører på radio, enten i en 20-30 min kjøretur hjem, eller mens man sitter ved kjøkkenbordet etc. Til de så holder FM-signaler i massevis enda noen år.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke hvor lenge man hører på FM hver dag men hvor dårlig kvaliteten på signalene har begynt å bli og for en enhet som mobil blir dette ennå værre. Ellers blir det maks 1-1.5t radiolytting per dag og da oftest spesifike programmer, da det mest går i egen musikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...