Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Hva tror du er grunnen for Wii'en støver ned og ikke PS3, evt X360? multimedia. Folk går lei av spill og da er det fint at spillemaskinen din ikke bare står ved TVen. Jeg kan inrømme WII maskinen min er ikke rørt på år og dager, PS3 derimot er nyttig da den har gode muligheter for streaming osv.

 

Nå blir multimedia enda mer avansert, er bra at noe skjer foran TV også, og ikke bare foran PC.

 

Too badm folk er redd for for alt som er nytt.

Endret av nagina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multimedia er fine greier - men det har jeg massevis av på Blu Ray spilleren, Hjemmekonirecieveren, smart-tven og pcen (har flere av de i stua) osv. Jeg forstår at mange synes det er fint å ha det på en konsoll. For egen del er Blu Ray spiller og Multimedia uinteressant på en spillkonsoll. Både Xbox 360 og Wii, som jeg nå har i stua, har jeg aldri brukt til noe annet enn gaming. Har vært veldig fornøyd med at begge konsollene har gjort det mulig å spille gamle klassikere - i tillegg til nye spill.

 

Mye av årsaken til at jeg har valgt å game mest på konsoll, er at det har vært enklere og rimeligere enn på pc. Men nå ser det ut til å bli omtrent det samme?

Lenke til kommentar

Om man ser på hva MS har prestert de siste årene, er det ikke rart at man blir kritisk. MS har ikke utgitt noe nytt og spennende siden Alan Wake i 2010, etter det har vi kun fått n'te oppfølger i Halo, Gears og Forza. E3-konferansene til MS har de siste årene kun handlet om mutlimedia og Kinect. Mangel på eksklusiver har vært trenden for X360 de siste tre årene, og MS benyttet ikke anledningen til å overbevise oss at dette vil bedre seg på X1. Kanskje det kommer av at de rett og slett ikke har noen spennende spill å vise frem?

 

Dette er noe jeg også har tenkt mye på - de siste spillene jeg har likt best har vært multiplatform. Synes egenltig ikke det har kommet noe "Må ha konsoll på grunn av dette spillet" siden Halo CE på xbox 1 :) Untatt Nintendo da - Zelda er en del over alt annet.

 

Dette gjør for min del, at valg mellom konsoller står helt åpent. Med pc som en outsider.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Hva tror du er grunnen for Wii'en støver ned og ikke PS3, evt X360? multimedia. Folk går lei av spill og da er det fint at spillemaskinen din ikke bare står ved TVen. Jeg kan inrømme WII maskinen min er ikke rørt på år og dager, PS3 derimot er nyttig da den har gode muligheter for streaming osv.

 

Nå blir multimedia enda mer avansert, er bra at noe skjer foran TV også, og ikke bare foran PC.

 

Too badm folk er redd for for alt som er nytt.

 

Fantastisk. Du har så rett i det du skriver her. Det at nå man har Netflix (amerikansk) og Viapay til konsollen gjør den nydelig. I tillegg håper jeg TV2 sumo snart kommer med app til konsoll også, så vil man ha en nærmest perfekt konsoll med tanke på multimedia.

 

Og om man ønsker å koble til ekstern harddisk for å se filmer og serier i tillegg så kan man ikke forvente særlig mer.

 

Det er dette jeg har vært inne på tidligere. Konsollen anno 2013 er mer enn bare en spillkonsoll, selv om enkelte er svært uenig i dette og ønsker seg en Playstation 4 og en Xbox One som er lik Wii.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man ser på hva MS har prestert de siste årene, er det ikke rart at man blir kritisk. MS har ikke utgitt noe nytt og spennende siden Alan Wake i 2010, etter det har vi kun fått n'te oppfølger i Halo, Gears og Forza. E3-konferansene til MS har de siste årene kun handlet om mutlimedia og Kinect. Mangel på eksklusiver har vært trenden for X360 de siste tre årene, og MS benyttet ikke anledningen til å overbevise oss at dette vil bedre seg på X1. Kanskje det kommer av at de rett og slett ikke har noen spennende spill å vise frem?

 

Det er jo ikke bare MS som lager spill til Xbox One. Det hadde isåfall blitt dørgende kjedelig. Det blir vel ikke noe mindre spill som blir gitt ut på Xbox enn PS4. Er du redd for at det kommer lite spill til PS4 også? Det blir nok ganske så likt med begge konsollene når det kommer til hvilke spill som blir gitt ut hvor, og hvor mange spill som kommer ut. Sikkert enda mer jevnt enn med 360 og PS3 vil jeg tro.

 

På annonseringen viste de frem konsollen; hvordan den ser ut, om hvordan den skal fungere osv. De viste også frem noen spill, samtidig som de hele tiden har understreket at E3 blir stedet der de presenterer spill. Jeg er over hodet ikke bekymret over det punktet. Dersom de hadde presentert alle spillene på annonseringen ville det blitt mindre blest rundt E3 + at de hadde bare en time på seg. Det blir litt liten tid vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Fantastisk. Du har så rett i det du skriver her. Det at nå man har Netflix (amerikansk) og Viapay til konsollen gjør den nydelig. I tillegg håper jeg TV2 Skrive snart kommer med app til konsoll også, så vil man ha en nærmest perfekt konsoll med tanke på multimedia.

 

Og om man ønsker å koble til ekstern harddisk for å se filmer og serier i tillegg så kan man ikke forvente særlig mer.

 

Det er dette jeg har vært inne på tidligere. Konsollen anno 2013 er mer enn bare en spillkonsoll, selv om enkelte er svært uenig i dette og ønsker seg en Playstation 4 og en Xbox One som er lik Wii.

 

Som jeg nevner over så er dette allerede til stede og på vei inn i Smart-tver, Blu ray spillere osv - hvor det er mer naturlig å ha dette. Hvorfor måtte fyre opp en spillkonsoll når du skal se filmer eller tv?

 

http://www.lydogbild.../alt-om-netflix

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Xbox One er nå ikke akkurat så multimedia som Microsoft vil ha det til. Den er i hvert fall ikke all-in-one. Den erstatter ingen maskiner du allerede har. Den kan gjerne styre de, men ser ikke helt poenget, da man gjerne allerede har fjernkontroller som gjør akkurat det.

 

Det eneste nye den tilbyr er at du kan se TV ved å koble dekoderen til Xboxen. Noe som gjør at du må fyre opp Xboxen hver gang du skal se TV. Og veldig mange av de funksjonene Microsoft viste frem vil mest sannsynlig ikke være tilgjengelig her til lands, i hvert fall ikke på en god stund.

Lenke til kommentar

Som jeg nevner over så er dette allerede til stede og på vei inn i Smart-tver, Blu ray spillere osv - hvor det er mer naturlig å ha dette. Hvorfor måtte fyre opp en spillkonsoll når du skal se filmer eller tv?

 

http://www.lydogbild.../alt-om-netflix

 

Nå har ikke jeg kunnskap nok til å uttale meg nok om dette, (kanskje negro har?) men tørr å påstå at en spillkonsoll er kraftigere enn en TV. Det vil være naturlig at man da streamer alt derifra. Og om man skal utvikle netflix f.eks. til en spillkonsoll så er det i realiteten to systemer den skal utvikles for (PS4 og Xbox One). Om man skal lansere til blu-ray spillere og tver så må produsentene lage en app til hvert merke.

 

Det er uansett ikke noe problem, om ryktene stemmer og det fungerer, og si "Xbox On" også tar det ca 5 sekunder så er den klar til bruk. Det er også lettere å ha alt i en boks. Om jeg vil spille så skifter jeg lett over, om jeg vil se på blu-ray skifter jeg lett over og om jeg vil se på netflix eller viaplay gjøres det også gjennom samme boks.

 

For min del er den tiden forbi hvor jeg må ha: En spillkonsoll til å spille på, en mediaboks til å strømme bilder og filmer osv og en blu-ray spiller til å se på filmer. Det eneste jeg savnet med Xbox 360 var at den ikke tok blu-ray. Jeg har faktisk brukt Xbox 360 like mye til ting utenom spilling som på selve spillingen og det takket være mulighetene som er der.

 

Det hadde vært knall, jeg gjentar meg selv, om Spotify, TV2 Sumo og andre aktører blir å finne på neste generasjon spillkonsoller. Det er i mine øyne mye mer å hente på å satse på app utvklingen mot konsollene enn mot tven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget med ein spillkonsoll burde være at den har hovedfokus på spill og at alt anna blir valgfritt i form av apper. Da får alle skreddersy kva multimedia-tillegg di vil ha på spillkonsollen. I tillegg vil eg sjølv bestemme når eg har behov for å koble meg på nett, samt at nødvendige oppdateringer blir utført fordi eg tillater det. Eg vil ha kontroll samt eige di spilla eg kjøper. Spillkonsollen får ikkje overvåke mi stue. Di fordelane spillkonsollane har hatt i forhold til PC fjerner MS med XO. Det støtter ikkje eg opp om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er jo ikke bare MS som lager spill til Xbox One. Det hadde isåfall blitt dørgende kjedelig. Det blir vel ikke noe mindre spill som blir gitt ut på Xbox enn PS4. Er du redd for at det kommer lite spill til PS4 også? Det blir nok ganske så likt med begge konsollene når det kommer til hvilke spill som blir gitt ut hvor, og hvor mange spill som kommer ut. Sikkert enda mer jevnt enn med 360 og PS3 vil jeg tro.

 

På annonseringen viste de frem konsollen; hvordan den ser ut, om hvordan den skal fungere osv. De viste også frem noen spill, samtidig som de hele tiden har understreket at E3 blir stedet der de presenterer spill. Jeg er over hodet ikke bekymret over det punktet. Dersom de hadde presentert alle spillene på annonseringen ville det blitt mindre blest rundt E3 + at de hadde bare en time på seg. Det blir litt liten tid vil jeg tro.

Multiplattformspill er ikke noe særlig argument for verken den ene eller den andre. Det er MS sin jobb å overbevise kjøperne at deres konsoll er et godt valg. Uten eksklusiver blir ikke jeg begeistret, og basert på hva MS har prestert i siste hvaldel av X360 sin levetid, er forventningene mine skrudd ned til et lavmål. Jeg hadde håpt at dette var noe MS ville takle når de hadde alle øyner rettet mot seg. Det gjorde de ikke, og dermed synes jeg det er på sin plass med kritikk fra spillpressen. Jeg har ingen blind tro på at MS plutselig skal bli så mye bedre enn hva de har vist tidligere, og for min del må de vise noe spesielt på e3. Mulltplattformspill holder ikke. Da må jeg innrømme at per i dag liker jeg utgangspunktet til til PS4 mye bedre, Sony har jo vist seg å være blant de beste denne generasjonen når det kommer til nye konsepter og IP-er, og det virker som de fortsetter i samme spor videre.

Lenke til kommentar

Poenget med ein spillkonsoll burde være at den har hovedfokus på spill og at alt anna blir valgfritt i form av apper. Da får alle skreddersy kva multimedia-tillegg di vil ha på spillkonsollen. I tillegg vil eg sjølv bestemme når eg har behov for å koble meg på nett, samt at nødvendige oppdateringer blir utført fordi eg tillater det. Eg vil ha kontroll samt eige di spilla eg kjøper. Spillkonsollen får ikkje overvåke mi stue. Di fordelane spillkonsollane har hatt i forhold til PC fjerner MS med XO. Det støtter ikkje eg opp om.

 

Selvfølgelig forståelig at du ønsker det på den måten, men Xbox har slitt veldig med at folk laster ned og modifiserer Xboxen. At man nå må aktivere og sjekke om spillet er gyldig gjør bare at Microsoft lar de som er ærlige få spille. Hvorfor det plutselig blir et problem med internett skjønner jeg ikke. Bare av å se på Telenor sine sider når de har problemer med nettet rundt om i landet virker det som få ønsker å være frakoblet frivillig av internett. Folk kommer med terror trusler for at de ikke får vært med på dobbel XP weekend på COD.

 

Uansett, du har selvfølgelig rett til å være offline om du ønsker det, men om du må logge på en gang i døgnet bare for å sjekke kan du vel sitte offline de resterende 23 time og 59 minuttene?

Lenke til kommentar

Multiplattformspill er ikke noe særlig argument for verken den ene eller den andre. Det er MS sin jobb å overbevise kjøperne at deres konsoll er et godt valg. Uten eksklusiver blir ikke jeg begeistret, og basert på hva MS har prestert i siste hvaldel av X360 sin levetid, er forventningene mine skrudd ned til et lavmål. Jeg hadde håpt at dette var noe MS ville takle når de hadde alle øyner rettet mot seg. Det gjorde de ikke, og dermed synes jeg det er på sin plass med kritikk fra spillpressen. Jeg har ingen blind tro på at MS plutselig skal bli så mye bedre enn hva de har vist tidligere, og for min del må de vise noe spesielt på e3. Mulltplattformspill holder ikke. Da må jeg innrømme at per i dag liker jeg utgangspunktet til til PS4 mye bedre, Sony har jo vist seg å være blant de beste denne generasjonen når det kommer til nye konsepter og IP-er, og det virker som de fortsetter i samme spor videre.

 

Bare et spm: Hvilke spill har Sony vist som er eksklusivt utviklet til kun ps4? Var det ikke slik at de fleste spillene de presenterte er multiplatform? Mulig jeg husker feil altså, bare spør.

 

Selv er jeg spent på om Lionhead skal presentere noe på E3 i år. Det BØR de hvis du spør meg. De er jo eid av MS?

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Om man ser på hva MS har prestert de siste årene, er det ikke rart at man blir kritisk. MS har ikke utgitt noe nytt og spennende siden Alan Wake i 2010.

 

For deg kanskje.

 

Herregud. Snakk om å ikke kunne se lenger enn egen nesetipp.

 

Hvaforno? MS satser på Call of Duty? Det mest populære spillet på markedet? Snakker om idioti fra MS sin side!

Endret av Knuttsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får se, etter min mening har Sony ekslusiver som langt på vei overgår Microsoft sine, men det er min mening, og den er tydligvis ikke du helt med på :) Tror nok begge parter kommer til å slå til med store titler til begge sin maskiner, Microsoft har garantert noe på lur, men sånn som det er nå så må MS imponere mer en Sony må for å dra med seg massene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi får se, etter min mening har Sony ekslusiver som langt på vei overgår Microsoft sine, men det er min mening, og den er tydligvis ikke du helt med på :)

 

Kan du forklare hvorfor Sony's PS4 eksklusiver er bedre enn MS sine 15 eksklusive titler for første året på Xbox one?

 

15 titler vi vet ingenting om, bortsett fra Forza 5 kanskje.

Endret av Knuttsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ordla meg litt feil, jeg tenker ikke på disse som er nå, men tidligere år, altså PS3 og 360. Som du sier vet vi ingenting om Microsofts 15 eksklusiver, Sony har vist oss noen men det kommer garantert flere på E3. Blir spennende å se hvem som kommer sterkest ut av dette, men som jeg sa over har MS mer å vise en Sony. For, sammenlignet med Sony har MS ikke vist oss noen ting.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

For deg kanskje.

 

Herregud. Snakk om å ikke kunne se lenger enn egen nesetipp.

Kanskje du kunne fortelle meg hva jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...