Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Min 2007 Elite fikk noen merkelige røde ringer rundt startknappen tidligere i våres, kjøpte en ny Slim samme dag. Det er faktisk den første konsoll jeg har eid som har sluttet å fungere. Men det er også den som har blitt brukt mest, så jeg klager ikke.

 

Feilkoden som kom opp på skjermen indikerte at det var GPU som hadde gått i stykker, prøvde for moro skyld håndkle trikset - uten hell. Kjøpte transfer-kit og førte enkelt over saver til den nye - blant annet en over 100 timers save fra Skyrim, som jeg var litt nervøs for.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 2007 Elite fikk noen merkelige røde ringer rundt startknappen tidligere i våres, kjøpte en ny Slim samme dag. Det er faktisk den første konsoll jeg har eid som har sluttet å fungere. Men det er også den som har blitt brukt mest, så jeg klager ikke.

 

Feilkoden som kom opp på skjermen indikerte at det var GPU som hadde gått i stykker, prøvde for moro skyld håndkle trikset - uten hell. Kjøpte transfer-kit og førte enkelt over saver til den nye - blant annet en over 100 timers save fra Skyrim, som jeg var litt nervøs for.

 

Jeg har også hørt om det hånkle-trikset. En kompis som sverget på at det funket men skjønner ikke helt hva det skal hjelpe for?

 

Har nettopp mistet en Skyrim-save på over 100 timer =( Skikkelig synd for den karakteren hadde jeg jobbet med lenge. Er forresten sykt spent på hva Bethesda skal vise på E3.. Skal TESO komme til Xone kanskje, og at det er det eneste de skal presentere? Er jo egentlig ikke Bethesda som utvikler TESO, de er jo bare publisher. Blir det likevel slik at det er Bethesda som presenterer det på E3 da? Eller blir det selve selskapet som utvikler det? TESO interesserer meg fint lite så det blir litt skuff isåfall. Jeg er ikke 100% frelst av Fallout heller, men jo fortere det blir annonsert, jo nærmere virker en TES6.. Er ikke Bethesda studios som lager Evil Within heller. Men de samler kanskje alle søster-selskapene sine produksjoner og presenterer alle under samme "tak"? Litt "off-topic" det siste her, håper det går greit. Skal ikke dra diskusjonen noe lenger.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Jeg har også hørt om det hånkle-trikset. En kompis som sverget på at det funket men skjønner ikke helt hva det skal hjelpe for?

 

Har nettopp mistet en Skyrim-save på over 100 timer =( Skikkelig synd for den karakteren hadde jeg jobbet med lenge. Er forresten sykt spent på hva Bethesda skal vise på E3.. Skal TESO komme til Xone kanskje, og at det er det eneste de skal presentere? Er jo egentlig ikke Bethesda som utvikler TESO, de er jo bare publisher. Blir det likevel slik at det er Bethesda som presenterer det på E3 da? Eller blir det selve selskapet som utvikler det? TESO interesserer meg fint lite så det blir litt skuff isåfall. Jeg er ikke 100% frelst av Fallout heller, men jo fortere det blir annonsert, jo nærmere virker en TES6.. Er ikke Bethesda studios som lager Evil Within heller. Men de samler kanskje alle søster-selskapene sine produksjoner og presenterer alle under samme "tak"?

 

Årsakene til problemene med Xbox 360 var for dårlig kvalitet på loddeforbindelser - etter en stund med bruk så vil disse svikte. Håndkletrikset går rett og slett ut på å overopphete Xbxoen i den grad at loddetinnet blir så varmt at det smelter og den elektriske forbindelsen igjen blir etablert. Finnes også andre varianter av løsning på samme problemet som medfører mer demontering og bruk av varmepistol/hårføner.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne artikkelen synes jeg konseptet med cloud computing kan bli veldig interessant. Det gir også mye mer mening med det diffuse kravet om internett-tilkobling.

Stiller meg fortsatt skeptisk til det som har blitt sagt det skal brukes til. Ser for meg ganske wonky skygge-effekter og til tider mye drop-out avhengig av tid på døgnet og din internet-tilkobling. Skal dog sies at det virker som de virkelig går for at dette skal fungere mtp. antallet servere de vistnok setter opp rundt om, men tror de undervurderer en del faktorer involvert som vil gi bruker mye hodebry.

 

Hvor mange her sitter med en original Xbox 360 som ikke har vært inne til reperasjon?

Min er original, men det sier kansje ikke så altfor mye mtp. bruk. Stort sett bare GTA og et par bilspill.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Stiller meg fortsatt skeptisk til det som har blitt sagt det skal brukes til. Ser for meg ganske wonky skygge-effekter og til tider mye drop-out avhengig av tid på døgnet og din internet-tilkobling. Skal dog sies at det virker som de virkelig går for at dette skal fungere mtp. antallet servere de vistnok setter opp rundt om, men tror de undervurderer en del faktorer involvert som vil gi bruker mye hodebry.

 

 

Min er original, men det sier kansje ikke så altfor mye mtp. bruk. Stort sett bare GTA og et par bilspill.

 

Håndkletrikset kan fungere, men du får raskt ringene tilbake da.

 

En ting som kan virke og som jeg har gjort på flere xboxer er å bytte kjøling og droppe x-clamp. Deretter så overoppheter en xbox med å starte den uten vifte, for så å restarte den. Da nullstiller en xbox og feilkoder forsvinner, og med ny kjøling så går den fint videre.

 

Bruker du håndkle så nullstiller du den også, men uten å ha utbedret feilen får du den tilbake.

 

Der finnes drøssevis med løsninger en kan kjøpe for å ordne dette.

 

Angående x-one og online så spiller det ingen rolle for min del. Ser det kan by på problemer for enkelte, men vil anta at for over 90% av de som kjøper den så vil ikke dette by på noe problem. Jeg spiller uansett kun spill med andre online, aldri alene, så har jeg ikke nett så spiller jeg ikke heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler folk å se denne videon "Annoyed Gamer Xbox One Reaction":

 

Link!

 

Er 100% enig med Marcus. Han sier at han ikje skal snakke om E3 på den episoden fordi han ikke er en "timelord". Vi vet alle at MS flytter seg til multimedia/TV greia og det har vi visst lenge. Han sier også at selv om MS sier at E3 vil være rundt spill tror han ikke på det fordi, ja, bare se de siste E3ene...

Endret av fantomena
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anbefaler folk å se denne videon "Annoyed Gamer Xbox One Reaction":

 

Link!

 

Er 100% enig med Marcus. Han sier at han ikje skal snakke om E3 på den episoden fordi han ikke er en "timelord". Vi vet alle at MS flytter seg til multimedia/TV greia og det har vi visst lenge. Han sier også at selv om MS sier at E3 vil være rundt spill tror han ikke på det fordi, ja, bare se de siste E3ene...

 

Hvis de ikke skal vise spill på E3, hva skal de vise da? Det er jo på E3 det vises spill? Er det noen som faktisk tror det ikke kommer nok spill til Xbox One?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det er for mykje fanboytull i denne tråden. Eg har rydda litt, men det er ikkje noko eg har behov for å halde fram med. Det er naturleg å dra samanlikningar med PS4, men ikkje ta diskusjonen for langt, eller la det bli usakleg.

Takk til dei som har vore aktive med å rapportere innlegg med provokasjonar, trolling og tull. Hald fram med det så er sjansen for å halde tråden til emnet betre.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Anbefaler folk å se denne videon "Annoyed Gamer Xbox One Reaction":

 

Link!

 

Er 100% enig med Marcus. Han sier at han ikje skal snakke om E3 på den episoden fordi han ikke er en "timelord". Vi vet alle at MS flytter seg til multimedia/TV greia og det har vi visst lenge. Han sier også at selv om MS sier at E3 vil være rundt spill tror han ikke på det fordi, ja, bare se de siste E3ene...

 

Patetisk.

 

Hva er galt med multimedia på konsoll?

 

Sony fanboys har jo ikke gjort annet de siste årene enn å fortelle hvor mye bedre PS3 er på multimedia enn 360. Netflix er også mer populært på PS3 enn 360.

 

For ikke snakke om at de puttet et nytt filmformat inn i PS3 som fordyret maskinen med flere tusen kroner de første årene. Hørte ingen sony fanboys klage da heller. Bluray var liksom eneste måten å se film på da, alt annet var for dårlig...

 

Sony er da for pokker ikke noe "bedre" på dette området? Er vel bedre med film og tv alternativer enn ingenting?

 

Og at han feite dusten ikke tror MS kommer med spill til maskinen når de har sagt de satser mer enn noen gang på spill, så skal vi nok se snart se hvordan han driter seg ut.

 

Den videoen kommer nok til å bli ganske pinlig å se på om et par år. Bare nok en tullebukk som er livredd for litt forandring.

Endret av Knuttsen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Patetisk.

 

Hva er galt med multimedia på konsoll?

 

Sony fanboys har jo ikke gjort annet de siste årene enn å fortelle hvor mye bedre PS3 er på multimedia enn 360. Netflix er også mer populært på PS3 enn 360.

 

For ikke snakke om at de puttet et nytt filmformat inn i PS3 som fordyret maskinen med flere tusen kroner de første årene. Hørte ingen sony fanboys klage da heller. Bluray var liksom eneste måten å se film på da, alt annet var for dårlig...

 

Sony er da for pokker ikke noe "bedre" på dette området? Er vel bedre med film og tv alternativer enn ingenting?

 

Og at han feite dusten ikke tror MS kommer med spill til maskinen når de har sagt de satser mer enn noen gang på spill, så skal vi nok se snart se hvordan han driter seg ut.

 

Den videoen kommer nok til å bli ganske flau å se på om et par år. Bare nok en tullebukk som er livredd for litt forandring.

Det er ingenting galt med multimedia. Saken er den at det er totalt unødvendig for folk flest. Man kjøper ein spillkonsoll for å bruke den hovedsaklig til spilling. At det er enklere å bytte mellom spilling og tv-titting kunne ikkje vært meir urelevant for min del. Fjernkontrollen klarer den jobben aldeles utmerket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hvis de ikke skal vise spill på E3, hva skal de vise da? Det er jo på E3 det vises spill? Er det noen som faktisk tror det ikke kommer nok spill til Xbox One?

Om man ser på hva MS har prestert de siste årene, er det ikke rart at man blir kritisk. MS har ikke utgitt noe nytt og spennende siden Alan Wake i 2010, etter det har vi kun fått n'te oppfølger i Halo, Gears og Forza. E3-konferansene til MS har de siste årene kun handlet om mutlimedia og Kinect. Mangel på eksklusiver har vært trenden for X360 de siste tre årene, og MS benyttet ikke anledningen til å overbevise oss at dette vil bedre seg på X1. Kanskje det kommer av at de rett og slett ikke har noen spennende spill å vise frem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...