Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Haha, nei, du må ikke det. Jeg emulerer PS2-spill i HD og.

 

Og jo, det er fysisk umulig. Hvorfor? Fordi maskinvaren er såpass forskjellig at det som du skriver, må emuleres, og vet du hva? Maskinvaren er ikke sterk nok. Og er den ikke det, hva har vi da? En situasjon hvor det er fysisk umulig.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg skjønner fremdeles ikke dette med brukte spill og låning av spill. MS sier at de ikke er ferdige med disse retningslinjene til lånte spill (policies). Men hva i helvete skal man med retningslinjer? Det burde da ikke være enklere enn å putte Blu_Rayen i Xbonen og trykke "play" for å spille spillet? Jeg vil ikke gå gjennom mange bruksavtaler eller betale en sum for å spille et spill jeg har lånt hos en venn.

 

Noe sier meg at MS allerede har alt klart, men vil ikke si noe om det pga. reaksjonene til gamere.

 

Synes også Sony burde gå ut og si hvordan PS4 er mot brukte spill selv om blant annet Yoshida og tretton er imot blokkering og slikt mot brukte spill.

 

http://n4g.com/news/...king-used-games

 

Ps4 frister mindre og mindre når jeg ser nivået på brukerne der ... Tiltrekker jammen mye rart den konsollen.

 

Her diskuteres lydformater og 4K på høyt nivå mot gifs og sleng bemerkninger

 

Så det er nivået på brukerne her som bestemmer om du skal kjøpe en PS4? :p

Endret av fantomena
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har blitt sagt på en podcast på giantbomb.com av en fra Microsoft at de øker friend limiten på 100 til xxx.

 

Når det gjelder passtrough på xboxen og 4k oppskalering. Så skjønner jeg ikke hvorfor folk bare investerer i en reciever. Du får kjempe gode recievere med passtrough og 4k til bare noen lapper. Og da har du mye bedre signal/lyd behandling også.

 

Og når man har interessert i 4K og slike ting, så går jeg ut ifra at man har et ok anlegg også, altså ikke samsung vræl, og til og med kanskje en forforsterker eller effektforsterker, så eneste recieveren gjør er å ta av seg prosesseringen

 

Enig med reciver løsningen men hvem har best opskalerer? flere forskjellige forskjellige opskalerings chipper i reciverne ..

Lenke til kommentar

Du tok ikke poenget mitt, men det kan være det samme. Skal forsåvidt ikke ha XBone uansett, selv om det garantert blir en god konsoll. E3 blir gjennombruddet for både den og PS4, kommer til å bli rotterace som alltid, noe som selvfølgelig er sunt for oss forbrukere. Vi trenger konkurranse :)

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke bestemt meg for noe. Begge parter skal få lov til å fremme sine konsoller før jeg tar stilling. Per dags dato ser unektelig PS4 mest interessant ut, men for alt vi vet kan Sony fremdeles gjøre det samme som Microsoft har gjort. Kanskje jeg dropper ny konsoll og heller bruker pengene på PCen? Vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruktspillsperren får verre omtale enn ryktet om nettkrav. Major Nelson som jobber med Xbox One kom nettopp ut med denne bloggen for å roe folk ned:

 

http://majornelson.c...d-used-games-2/

 

Jeg ser på kommentarene at folk nærmest forlanger svar, og hater konsollen før de har prøvd den. Per nå har Angry Joe videoen over 1.1 millioner seere.

 

Leste det også. Ganske skummelt at MS faktisk ikke kan si rett ut det som skjer. Jeg er ganske sikker på at de har hatt planen klar lenge, men en offisiell annonsering av hva som vil skje kommer til å knekke Xbone salget.

 

Jeg har fremdeles ikke bestemt meg for noe. Begge parter skal få lov til å fremme sine konsoller før jeg tar stilling. Per dags dato ser unektelig PS4 mest interessant ut, men for alt vi vet kan Sony fremdeles gjøre det samme som Microsoft har gjort. Kanskje jeg dropper ny konsoll og heller bruker pengene på PCen? Vi får se.

 

Selv går jeg for en kombinasjon av PC, PS4, Vita, 3DS og kanskje Wii U. Xbone ser usannsynlig ut om de ikke forklarer ting bedre og kommer med megatons før eller på E3.

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke bestemt meg for noe. Begge parter skal få lov til å fremme sine konsoller før jeg tar stilling. Per dags dato ser unektelig PS4 mest interessant ut, men for alt vi vet kan Sony fremdeles gjøre det samme som Microsoft har gjort. Kanskje jeg dropper ny konsoll og heller bruker pengene på PCen? Vi får se.

 

Det du sa der kan jeg ikke si, da blir man kalt fanboy av brukere her ;)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Enig med reciver løsningen men hvem har best opskalerer? flere forskjellige forskjellige opskalerings chipper i reciverne ..

 

Dette oppskaleringsopplegget - er det egentlig noen vits hvis man ikke ser pikslene/rutemønsteret? På et 107" lerret med full hd oppløsing klarer jeg ikke å se pikslene på 3,5m avstand. Å oppskalere 1080p vil ikke gi noen forbedring. Men det er klart skal du videre opp med 120" og oppover fra samme avstand så hjelper det jo. På en tv som ikke er fantastisk stor vil det være mye bedre å velge en med bedre kontrast og fargegjengivelse (og andre ting) en bare høyere oppløsning.

 

Oppskalering av dvd ga jo heller ingen forbedring så lenge du satt langt nok unna til å ikke se pikslene.

 

Eller er det andre ting du tenker på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Polygon har snakket med kilder i Microsoft. Her er trolig løsningen på bruktspill:

 

http://www.polygon.com/2013/5/24/4362680/xbox-one-games-will-require-regular-authentication-checks-used-games

 

Kort sagt:

 

Det vil på en måte fungere som i dag. Man selger spillet med aktiveringskoden inkludert. Når jeg installerer den brukte aktiveringskoden på mitt system, vil spillet bli ubrukelig for den som sist brukte aktiveringskoden. Det er derfor konsollen krever at man er online, og søker etter verifisering hver 24 time.

Lenke til kommentar

Kort sagt:

 

Det vil på en måte fungere som i dag. Man selger spillet med aktiveringskoden inkludert. Når jeg installerer den brukte aktiveringskoden på mitt system, vil spillet bli ubrukelig for den som sist brukte aktiveringskoden. Det er derfor konsollen krever at man er online, og søker etter verifisering hver 24 time.

 

Jeg gruer meg til Xbox'ene blir hacket og alle aktiviseringskodene kan bli rappet fra deg. Hadde jeg vært en hacker, så er jo dette noe en definitivt vil prøve seg på. Så får en heller håpe at det aldri skjer.

Lenke til kommentar

Polygon har snakket med kilder i Microsoft. Her er trolig løsningen på bruktspill:

 

http://www.polygon.c...ecks-used-games

 

Kort sagt:

 

Det vil på en måte fungere som i dag. Man selger spillet med aktiveringskoden inkludert. Når jeg installerer den brukte aktiveringskoden på mitt system, vil spillet bli ubrukelig for den som sist brukte aktiveringskoden. Det er derfor konsollen krever at man er online, og søker etter verifisering hver 24 time.

 

Da blir det vel etterhvert at man selger bruktspillene inkludert brukerpålogging? :)

Lenke til kommentar

Polygon har snakket med kilder i Microsoft. Her er trolig løsningen på bruktspill:

 

http://www.polygon.c...ecks-used-games

 

Kort sagt:

 

Det vil på en måte fungere som i dag. Man selger spillet med aktiveringskoden inkludert. Når jeg installerer den brukte aktiveringskoden på mitt system, vil spillet bli ubrukelig for den som sist brukte aktiveringskoden. Det er derfor konsollen krever at man er online, og søker etter verifisering hver 24 time.

 

Det var bedre, men likevel "no buy" idiotisk med Internett aktivering.

Lenke til kommentar

Polygon har snakket med kilder i Microsoft. Her er trolig løsningen på bruktspill:

 

http://www.polygon.c...ecks-used-games

 

Kort sagt:

 

Det vil på en måte fungere som i dag. Man selger spillet med aktiveringskoden inkludert. Når jeg installerer den brukte aktiveringskoden på mitt system, vil spillet bli ubrukelig for den som sist brukte aktiveringskoden. Det er derfor konsollen krever at man er online, og søker etter verifisering hver 24 time.

 

Blir verdipapirer disse kodene da. Hvis noen andre får tak i dem og bruker dem så må du jo kjøpe hele spillet på nytt,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...