Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ja samme greia der oxo

 

Men hvorfor er det bare MS som får pepper for dette? Folk har jo brukt dette som et eksempel på hvorfor de heller vil kjøpe Ps4. Rart. Skulle tro at det trekker ned likt på begge isåfall. Ikke for meg da, jeg bare beholder 360 i skapet klar til bruk.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony har også fått pepper for dette, folk har bare hukommelse som går en uke eller noe tilbake. PS3 hadde en helt annen arkitektur enn PS4, og det er derfor fysisk umulig å gjøre dette. Men, de har kjøpt opp Gaikai, og dette skal jo være for at man skal kunne streame/spille PS3/2/X-spill på PS4. Hvor bra dette vil funke vet jeg ikke, men det er ihvertfall det de tenker.

Lenke til kommentar

Morsomte er at brukt spill koden som skal bli gainer produsentene mere penger på brukt spill oxo og de vil flokke til x one noe sony ikke vill sitte å se på ... Det er så åpenlyst at sony vil ha samme systemet men smartingene klarer ikke å fatte det hær :green: Herregud blir et sjokk for dem stakkars

Lenke til kommentar

Må si at X1 begynner å vokse på meg, hjernen har fått litt tid til å ta et par runder og jeg er mer positiv nå en tidligere. Var veldig bekymret for DRM men med all sannsynlighet så er det akkurat samme system på PS4.

 

Hvis ikke så hadde EA nok aldri fjernet sine online pass.

 

Samt at det er veien ting går nå i mer eller mindre grad. Det blir som hva vi PC brukere har forholdt oss til i flere år. Men at det blir bedre på X1 pga en kan bytte og selge kopiene. Selv om detaljene rundt det er alt for difust enda...

 

Så ...positivere nå en tidligere.

 

 

 

Sant det, en eier ikke produktene men en kjøper en "lisens" for å ta ibruk innholdet.

 

Selv om jeg ikke kjøper eller støtter noen av disse systemene, så er jeg enig i at Sony trolig har en finger med i det samme spillet, ellers hadde EA aldri sagt fra seg aktiveringskodene.

 

Det som bekymrer meg med cloud er at spillene vil kreve konstant nettilkobling. Er det ikke en slik unnskyldning EA brukte for å forsvare Sim City?

Lenke til kommentar

Du er jo som jeg forstår veldig misfornøyd med det som har blitt presentert så langt. Selv venter jeg heller på mer informasjon før jeg blir det. Og du sier at man ikke burde ha holdningen "jeg venter og ser". Det er jo bare å sende klagebrev til Microsoft! Hvis man får mange nok til å gjøre det så er de jo nødt til å legge merke til det. Å bli sint på andre som mener noe annet på et forum vil ikke plukkes opp av MS.

Det handler jo om å få ballen til å rulle, og der er en diskusjon på norges største forum den rette plassen å starte. Jo fler som snakker om det, og jo fler som skjønner at det er galt, jo bedre.

 

Du antar jeg er er missfornøyd med alt som er blitt fremvist, det er feil. Det er to ting som ødelegger for meg og det er "always online", og Inidie-games støtte som er totalt fraværende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://arstechnica.c...loud-computing/

 

Om dette skjer i praksis, kan dette bety Always Online for å få den beste grafikken? :p

 

“Without getting too into the weeds, think about a lighting technique like ambient occlusion that gives you all the cracks and crevices and shadows that happen not just from direct light. There are a number of calculations that have to be done up front, and as the camera moves the effect will change. So when you walk into a room, it might be that for the first second or two the fidelity of the lighting is done by the console, but then, as the cloud catches up with that, the data comes back down to the console and you have incredibly realistic lighting."

Folk må lære å ta ting med en godt ølfat av salt. Dette eksempelet med ambient occlusion er twitch basert. Man vil ikke rekke å kalkulere dette på så sjapp måte at det vil være noe særlig pent å se på.

Snu deg til venstre og se at skyggene følger etter 100-300milli sekunder etterpå. På en god dag får man 50ms i ping fra servere i f.eks Call of Duty, dette må da dobbles og vell så det ettersom man må sende informasjon, det må kalkuleres for så å sendes tilbake igjen. Det er bare å glemme at dette vil fungere på en tilfredsstillendes måte.

 

 

Om man er online hva med offline brukere? Tror dette vil dø ut og at utviklere ikke er intresert å bruke tid og krefter på dette utenom online only spill desverre.

Og dette støtter du?

 

Må si at X1 begynner å vokse på meg, hjernen har fått litt tid til å ta et par runder og jeg er mer positiv nå en tidligere. Var veldig bekymret for DRM men med all sannsynlighet så er det akkurat samme system på PS4.

 

Hvis ikke så hadde EA nok aldri fjernet sine online pass.

Jeg har ingen problem med DRM for å forhindre salg av bruktspill, eller piratkopiering, men det finnes andre måter å gjøre det på enn at man må tvinge brukerne til at man må være online hele tiden. Det er en alt for lang kjede som kan bryte sammen og vi vil garantert oppleve SimCity tendenser til en så stor grad at vi omtrent må venne oss til det.

 

Med tanke på at man mest sansynlig må fortsette å betale for Live kan man jo tenke seg at dette også inkluderer cloud computing.

 

Jeg er forøvrig helt motsatt, liker veldig godt streamingtjenester som Spotify. Hadde man kunnet gjort det samme med spill ("leie" dem for en begrenset periode) ville jeg lett gjort det. Men jeg skjønner at enkelte liker følelsen av å 100% eie ting man betaler for.

Leie av spill er jo faktisk en måte å gjøre DRM på. Hva med å betale 200kr for å leie et spill i et år? Spillet blir linket til konsollen slik som de vil idag, men man trenger ikke sjekkes online hver bidige dag for at det skal fungere.

 

På den måten har man fjernet "always-online" og går heller til periodisk sjekk når en bruker selv ønsker å kjøpe noe, og han kan da selv tilrettelegge sine behov til dette slik at det kan planlegges. Ønsker han "bedre FPS", eller "større teksturer", add cloud computing som en DLC. Da har også kunden muligheten til selv å ønske om å være konstant pålogget for å ta i bruk de godene det eventuelt vil bringe.

 

Beklager at jeg ikke har trygdede buds som deg :omg:

Jeg er rimelig heldig med å ha venner rundt meg som kan tenke.

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox One Voice Commands During Demo Weren't Real Time

 

http://www.neogaf.co...ad.php?t=566057

 

Morsom liten gif fra E3 demoen av Star Wars Kinect:

 

e3-kinect-star-wars-fsfe4d.gif

 

Jeg kan ikke se for meg at de fleste spillere gidder å stå oppreist for å spille.

Det blir vel en tjeneste som er kul, men likevel blir nedstøvet.

Jeg er mer spendt på hvor stor forskjell det vil bli på grafikken på de eksklusive spillene mellom X1 og PS4.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne artikkelen synes jeg konseptet med cloud computing kan bli veldig interessant. Det gir også mye mer mening med det diffuse kravet om internett-tilkobling.

 

Vi ser jo at Sony sysler med noe liknende, men på en annet måte. De vil støtte eldre spill ved å streame dem direkte til konsollen, men dette vil jo kreve en veldig god og stabil tilkobling for å unngå lag. Måten Microsoft vil bruke cloud computing på stiller ikke de samme kravene. I tillegg vil det gjøre konsollen langt mer fremtidsrettet etter hvert som at utviklerne lærer å utnytte mulighetene.

 

Håper på, og regner med, at de vil demonstrere dette på E3!

Du kan ha så god internett du bare vil, står serverne i usa, hjelper det lite. Men er enig i det du sier

Lenke til kommentar

Vill vite mere om hvilke lydformater X one støtter..

4K

Hvordan de håndterer bruktspill og kostnaden på det.

Headset design og funksjon HD lyd er annonsert

Hva exspansjons high speed porten til gaming padden skal brukes til?

Hdmi in har den en pasthrough funksjon eventuelt 4k opscalering av andre produkter tilkoblet slik oppo 103 bd spiller gjør?

Filmtjenester?

Xbox music?

Antall venner på vennelister

Party chat flere i samme chat room?

 

Blir en spennende E3 i år ...

Har blitt sagt på en podcast på giantbomb.com av en fra Microsoft at de øker friend limiten på 100 til xxx.

 

Når det gjelder passtrough på xboxen og 4k oppskalering. Så skjønner jeg ikke hvorfor folk bare investerer i en reciever. Du får kjempe gode recievere med passtrough og 4k til bare noen lapper. Og da har du mye bedre signal/lyd behandling også.

 

Og når man har interessert i 4K og slike ting, så går jeg ut ifra at man har et ok anlegg også, altså ikke samsung vræl, og til og med kanskje en forforsterker eller effektforsterker, så eneste recieveren gjør er å ta av seg prosesseringen

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har blitt sagt på en podcast på giantbomb.com av en fra Microsoft at de øker friend limiten på 100.

 

Høres bra ut 100 var litt lite på 360 mye spennende rundt dette.

lurer litt på om gamer profilen kan være på x360 pluss x one eller om man må recovre om man har lyst på en runde på 360n

Lenke til kommentar

Sony har også fått pepper for dette, folk har bare hukommelse som går en uke eller noe tilbake. PS3 hadde en helt annen arkitektur enn PS4, og det er derfor fysisk umulig å gjøre dette. Men, de har kjøpt opp Gaikai, og dette skal jo være for at man skal kunne streame/spille PS3/2/X-spill på PS4. Hvor bra dette vil funke vet jeg ikke, men det er ihvertfall det de tenker.

Ehm

 

XONE har en annen arkitektur enn xbox360.

 

Det er ikke fysisk (hva nå det betyr) umulig å spille andre spill på andre arkitekturer. Software emulering er vanlig, men maskinvaren som står i konsollene er ikke kraftig nok.

 

Fks. Dolphin emulator til PCer kan spille av Wii spill etc, men du trenger en HEFTIG maskin.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt noe annet enn at X1 også har en annen arkitektur enn 360. Ikke har jeg klaget på bakoverkompatabilitet heller. Jeg nevner at det var samme regla etter PS4-revealen.

 

Og det er fysisk umulig( det betyr at det ikke kan gjennomføres i virkeligheten) å spille et PS3-spill som er laget for CELL i en PS4 med en x86-arkitektur.

 

Og du trenger ingen heftig maskin for å emulere Wii-spill. Hilsen en som har testet på sin middelmådige PC.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt noe annet enn at X1 også har en annen arkitektur enn 360. Ikke har jeg klaget på bakoverkompatabilitet heller. Jeg nevner at det var samme regla etter PS4-revealen.

 

Og det er fysisk umulig( det betyr at det ikke kan gjennomføres i virkeligheten) å spille et PS3-spill som er laget for CELL i en PS4 med en x86-arkitektur.

 

Og du trenger ingen heftig maskin for å emulere Wii-spill. Hilsen en som har testet på sin middelmådige PC.

For å spille de i HD så må du det jo.

 

Men igjen, nei det er ikke fysisk umulig, jeg tror du ikke forstår poenget med software emulering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...