Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

De sier jo selv at det er på E3 det skjer.. Selvom de sparer på kruttet til da betyr det ikke at det er dårligere krutt. Kanskje bare litt mer taktisk mhp hva de får tid til å vise + hvor mye mer fokus og hvor mange fler pressefolk som er der kun for å skrive om disse spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mye taktikk, uten tvil. Sony gjør akkurat det samme, horder av mennesker som synes det var forferdelig at selve maskinvaren ikke ble vist på pressekonferansen i februar. Men når alt kommer til stykket så er det bare taktikk og kløkt, det sier seg egentlig selv.

Lenke til kommentar

Jeg tror også Sony har vært taktisk i hva slags info om PS4 de har valgt å gå ut med.. En del av det Xbox har fått kritikk for gjelder nok kanskje også PS4, de har bare ikke gått ut med det enda. Så da tar liksom MS "støyten" først. Selvom PS4 ikke må kobles online en gang om dagen, er det nok mange tjenester som likevel krever online-tilkobling. Var det ikke slik at alle PS3 spill kan spilles på PS4, men da må man streame de, noe som krever nett-tilkobling? Og de legger visstnok ikke opp til mulighet for å selge bruktspill? Og de har enda ikke sakt noe om forbrukerrettighetene til spill? Altså om du må løse inn kode slik at spillet blir låst til de profilene som er registrert på konsollen. Mulig jeg har misforstått, men det er mye som står som "TBA" på PS4 når man ser på på Xbox/PS4 sammenlikninger.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Jeg tror også Sony har vært taktisk i hva slags info om PS4 de har valgt å gå ut med.. En del av det Xbox har fått kritikk for gjelder nok kanskje også PS4, de har bare ikke gått ut med det enda. Så da tar liksom MS "støyten" først. Selvom PS4 ikke må kobles online en gang om dagen, er det nok mange tjenester som likevel krever online-tilkobling. Var det ikke slik at alle PS3 spill kan spilles på PS4, men da må man streame de, noe som krever nett-tilkobling? Og de legger visstnok ikke opp til mulighet for å selge bruktspill? Og de har enda ikke sakt noe om forbrukerrettighetene til spill? Altså om du må løse inn kode slik at spillet blir låst til de profilene som er registrert på konsollen. Mulig jeg har misforstått, men det er mye som står som "TBA" på PS4 når man ser på på Xbox/PS4 sammenlikninger.

 

Det tror jeg du har helt rett i - og da gir vi selvsagt Sony like mye pepper som MS har fått :) Vi er harde, men rettferdige!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig forståelig at du ønsker det på den måten, men Xbox har slitt veldig med at folk laster ned og modifiserer Xboxen. At man nå må aktivere og sjekke om spillet er gyldig gjør bare at Microsoft lar de som er ærlige få spille. Hvorfor det plutselig blir et problem med internett skjønner jeg ikke. Bare av å se på Telenor sine sider når de har problemer med nettet rundt om i landet virker det som få ønsker å være frakoblet frivillig av internett. Folk kommer med terror trusler for at de ikke får vært med på dobbel XP weekend på COD.

 

Uansett, du har selvfølgelig rett til å være offline om du ønsker det, men om du må logge på en gang i døgnet bare for å sjekke kan du vel sitte offline de resterende 23 time og 59 minuttene?

 

Det argumentet er bare så bortkasta. XO blir og modifisert uannsett kva MS legger inn av DRM. Alle former for DRM koster unødvendig mykje penger og blir betalt av oss. Sånn sett er det di ærlige som får svi i form av alt mulig påprakka DRM-dritt både pga økte priser og forbrukerfiendtlige krav.

 

Einaste måten å få slutt på dette pirat-tullet er å utvikle ein spillkonsoll som gir spillere egne valgmuligheter samt billigast mulige spill, så vil di fleste støtte opp om konsollen og spilla samt jobbe mot pirat-kopiering. Sjølvsagt vil MS og diverse spillutgivere(EA osv) samt deres saueflokk fortelle at dette ikkje lar seg gjere.

 

Mange av di krava MS har pønska ut til XO er ting eg ikkje vil ha. Vil MS ha meg som XO-kunde lyt di forandre retning, elles blir deres konsoll aldri vurdert av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

“Similar to the movie and music industry, games must meet country-specific regulatory guidelines before they are cleared for sale,” A rep from Microsoft confirmed to Digital Trends. “We will continue to work with our partners to follow these guidelines with Xbox One.”

 

http://www.digitaltr...e-region-locks/

 

Fra gameinformer står det, "The Xbox One will be region locked, only allowing it to play games bought from the country of origin where the console was purchased." Vil det bety at spill kjøpt f.eks. fra zavvi ikke vil funke?

 

http://www.gameinfor...strictions.aspx

Lenke til kommentar

Fra gameinformer står det, "The Xbox One will be region locked, only allowing it to play games bought from the country of origin where the console was purchased." Vil det bety at spill kjøpt f.eks. fra zavvi ikke vil funke?

 

http://www.gameinfor...strictions.aspx

 

Det bør være slik det er nå, et NTCS spill ikke fungerer på PAL maskiner og motsatt, noe annet er veldig synd. Da er det farvel til billige konsollspill :p

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Kan jo ta denne også, angående Cloud Computing:

 

People puts 2&2 together after Microsoft's XBox One event after Microsoft was very vague on specs, on purpose

.

By using the limited available specs from the show, mathematics, and PC hardware that's already on the market. People were able to know the GPU power of the Xbox One, and found out how it underperforms. Microsoft realized this, and sent out the CLOUD based theory ASAP, and how it will boost Xbox One's tech up to 300X more than without.

.

That's really unproven, and most think is very unreasonable. Seems like it's reactionary FUD to try and 1-Up Sony out of pure desperation, and it came out AFTER the truth got out about the Xbox One being underpowered compared to the PS4

 

http://forums.xbox.com/xbox_forums/general_discussion/f/3817/t/1362841.aspx

Lenke til kommentar

The Aussie Xbox Durango Leaker Is About To Spill All His Secrets

 

Remember SuperDaE? He’s the guy who tried to sell two next-generation Xbox development kits on eBay, and subsequently earned himself a search and seizure visit from the FBI and the WA Police. As he awaits what he suspects will be a visit from the Police to arrest him today, SuperDaE has set up a deadman’s switch inside his FTP server to leak every dirty secret he has collected over the years.

 

SuperDaE has been sitting in his apartment for months now, waiting the results of the multi-jurisdictional investigation by the Western Australian Police Service and the FBI in the US over his ownership of the Xbox Durango development console from Microsoft. Before police raided his home, Henry had spent a spell talking to serious characters from Microsoft HQ about his attempted sale of the Durango development kits on eBay.

 

After spending months in legal limbo, Henry now expects to be charged today.

 

The concept is simple really: if he doesn’t log into his FTP server come Monday night (WA time), the IP address, username and password get tweeted from his account. Those details will give people read-only access to all of his key files.

 

We’ve been given a peek inside the FTP server right now, and there are juicy files in there. We don’t know the file contents, but if SuperDaE has what they say he has — that is, information about the next Xbox that Microsoft doesn’t want to get leaked (among other things) — it’s going to be a real fireworks display.

 

michael-jackson-eating-popcorn.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det bør være slik det er nå, et NTCS spill ikke fungerer på PAL maskiner og motsatt, noe annet er veldig synd. Da er det farvel til billige konsollspill :p

 

NTSC og PAL (og SECAM) er jo ikke spesielt relevante lenger, slike sperrer nå er rene kontrollmekanismer.

Lenke til kommentar

snip

 

Så mykje tekst om kvifor vi ikkje skal kjøpe X1 og så nemner han knapt alltid online og avhengighet av eksterne serverar? Informasjonen om bruktspel er etter alt og døme feil og så overdramatiserer han ei mengde småting. Føler dette er litt typisk, no når vi først har bestemt oss for at konsollen er forbrukarfientleg så er plutseleg kvar ein einaste funksjon forbrukarfientleg. Sjølv om eg er einig i mykje av kritikken har eg vanskar med å ta ein del seriøst når alt no skal ropast like høgt om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de kommer å endre måten med regioner på spill og film osv. Så lenge de ikke informerer at de direkte kommer å endre dette, tror jeg vi kan se bort fra det. Enig i at vi ikke trenger å leite etter negative ting - og lese alt med verst mulig utgangspunkt.

 

Er selv en ivrig handler av filmer, cder og spill på engelske nettbutikker og håper jeg kan fortsette med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jonathan Blow (skaperen av Braid og The Witness) kaller Microsoft for løgnere ang deres oppgradering med 300.000 servere.

 

http://gamingbolt.co...-calls-it-a-lie

 

For de som ikke er så tekniske kan jeg forklare dere at antall servere sier ikke noe om prosesseringskraften, og om en server er fysisk eller virtuell trenger heller ikke si noe om prosesseringskraften.

 

300 000 servere er markedsføringstall, det sier ingenting.

 

Mer prosesseringskraft enn i 1999 sier noe om ytelse, dessverre høres det for vandige mennesker ikke særlig imponerende ut. Men dette er faktisk ett veldig imponerende nummer. Nå vet jeg ikke hvordan de har regnet seg fram til dette, men selv hvis vi legger inn en ganske stor feilmargin(fordi det er pr tross alt så de vil lyve) så kan de umulig komme i nærheten av det uten at det kan være imponerende.

 

En annen ting vi må huske er at Microsoft ikke sier at dette skal være noe lignende EAs simcity servere, det er servere som skal drive tjenester vi snakker om, ikke servere som skal gjøre utregninger i spillene dine.

 

Det er ikke servere som bare skal gjøre "noe magisk", de vil drive tjenestene du bruker på Xbox live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...