Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ingenting er utelukket positivt, men jeg ser det positive langt overgår det negative i dette tilfellet, derfor stemmer jeg med pengene min og kjøper en.

 

Jeg er ikke enig i at konsollen er lite vennlig mot forbrukere.

Da er vi isåfall uenige at de positive sidene overgår de negative. Omtrent alle nyhetene som har kommet frem er jo for min del negative.

 

Null forandringer i deres problematisk Indiespill støtte. Hva er meningen med å være en indie developer når man blir påtvunget det å måtte støtte seg til en utgvier?

Always online.

Mer DRM.

En konsoll som har en utløpstid.

TV og Sport fokus som ikke vil støttes her i europa mest sannsynligvis.

 

De positive vil da isåfall være eventuelle eksklusive spill, som vi vet nada om for øyeblikket forutenom Forza 5. Og eneste muligheten for at de nå skal kunne tilby en stadig strøm av eksklusive spill er jo om konsollen ikke flopper. Slik det ser ut i media nå, så spår jeg en utrolig dårlig fremtid for konsollen, inklusive eksklusive spill i fremtiden. De har til E3 til å kunne rette opp i dette, og da håper jeg virkelig de svarer svart på hvitt det som er blitt sakt i ettertid her nå., og ikke lager en mediestrøm av spørsmål kun pga de er for redde for å snakke til oss direkte ettersom de VET at det de har å si er negativt for oss, deres kunder.

 

Kjøper du konsollen utelukkende pga Forza 5, så er det jo greit. Men det å si at de positive veier opp for de negative tingene ved konsollen finner jeg litt merkelig.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper det er en av de andre som huker på dette - og satser 100% på gaming. Om det blir Sony, Nintendo - eller om MS endrer policy - det bryr jeg meg ikke om. Skulle det være en konsoll som er mer tilrettelagt for gaming enn de andre - så synes jeg på ingen måte det er å rakke ned på andre - derimot er det en viktig opplysning som flest mulig burde få med seg.

 

Jeg tenker mer iforhold til all den kritikken som stormer rundt på nettet. Det er jo nesten det alle trolle-plakatene rundt Xbox handler om.. At det er en konsoll som ikke satser på spill. (Noe jeg mener er pølsevev, venter i spenning på E3). Det at Sony lager den plakaten mener jeg er en direkte henvendelse til all kritikken mot Xbox. Derfor mener jeg de spiller på kritikken mot Xbox for å heve seg selv. Og sånne reklamer gjør at jeg ikke får noe positivt inntrykk av produktet. Jeg er fra før av veldig positivt innstilt til både Xone og PS4. Vet ikke hvilken jeg ender opp med enda,, Skal vente på mer info.

 

Har tenkt at jeg har likt at Sony har holdt seg relativt stille rundt den negative Xbox-stormen. Da virker de liksom mer profesjonelle=)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei.. jeg sier bare at Xbox skal tilrettelegge for salg og kjøp av bruktspill.. Betyr det at jeg er hjernevaska? Det med bruktspill og Xbox er jo veldig positivt! Istedet for at butikkene tar alle pengene fra det brukte spillet du kjøper, får nå også de som lager spillet noe igjen. Dessuten er det mye som tyder på at PS4 også kommer til å ha kodesperre på spill - altså at du må løse inn en kode slik at spillet blir låst til din konsoll/din profil.

 

de som lager spillet får penger fra kjøpet, om de skal ha mere får de lage utvidelse pakker og følge opp spillet... eller får de gjøre en deal med gamestop, game osv å få en del av kaka, så setter gamestop, game osv pris deretter... at microsoft skal ta hele kaka selv blir bare idiotisk, mellom menn må mann forholde seg til når mann skal selge et produkt i andres butikker... hvis ikke kan microsoft sette opp sine egne butikker, hvis det er så problematisk for dem at andre selger deres spill...

 

husk vi har ikke sånn registrering/drm idioti med dvd/blu-ray film eller musikk cd kjøp... så blir for dumt det her. det lukter grådighet lang vei....

Lenke til kommentar

Jeg synes det meste av humoren er harmløs og selv om jeg er i utgangspunktet mer pro Xbox enn PS4 ler jeg godt :)

 

Jeg tror dette i tillegg er et viktig budskap til MS om at de burde revurdere planene sine. Sinte foruminnlegg eller artikler på nettsider tror jeg ikke har samme påvirkningen som å bli gjort narr av.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Om det blir cloud computing som gjør at Xbox One får enda bedre grafikk, kan dem slenge Always Online som Sim City og Diablo III? Eller må dette gjøres på helt annen måte?

 

Håper dette ikke er en unnskyldning for dem legger på oss forbrukere at vi må være online for å få best grafikk. Bare se dem landene som ikke har bra internett, kan det bety dårligere grafikk for dem, det vet jeg faktisk ikke.

Cloud computing i mine øyner bør bli brukt til onlinespill der det er store kamper pågår, ikke i en singelplayer.

 

VI får håpe på mer info fra Microsoft, for det er mange spørsmål ute å går.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

En annen ting vi må huske er at Microsoft ikke sier at dette skal være noe lignende EAs simcity servere, det er servere som skal drive tjenester vi snakker om, ikke servere som skal gjøre utregninger i spillene dine.

 

Det er ikke servere som bare skal gjøre "noe magisk", de vil drive tjenestene du bruker på Xbox live.

 

Er flere artikler som sier at serverene skal hjelpe X1 i spill ved å gi ekstra hardware ressurser. At nettskyen gir X1 faktisk opp til 3 ganger så mye mer kraft...

 

Noe jeg finner veldig snodig om det da er virtuelle servere og ikke dedikerte servere som skal gjøre denne jobben. Og hvilke konsekvenser vil spill som tar nytte av dette ha om en ikke har nett tilgang eller en har et tregt nett?

 

Og hva skjer med X1 og alle spillene en har brukt tusenvis av kroner på når Microsoft om 20år stenger/reduserer serverene?

Lenke til kommentar

....Vet ikke hvilken jeg ender opp med enda,, Skal vente på mer info.

 

Fornuftig. Å sverge til et spec-dokument er vel det minst lure man kan gjøre innen tech-bransjen. Inntil videre kan det vel være greit å ta seg en tur ut i sola, få gjort noe med sykelig, grå gamer-hud, og se på the real thing i uendelig ppi.

 

Snakkes om et halvt år når X og Y bokser er i butikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge de ikke slutter med å lage single-player spill så er jeg ganske glad. Virker som alt blir til MMO's om dagen. Not my cup of tea for å si det sånn. Er det derfor det er så mye fokus på nett-tilkobling mon tro?

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[/size]

 

Fornuftig. Å sverge til et spec-dokument er vel det minst lure man kan gjøre innen tech-bransjen. Inntil videre kan det vel være greit å ta seg en tur ut i sola, få gjort noe med sykelig, grå gamer-hud, og se på the real thing i uendelig ppi.

 

Snakkes om et halvt år når X og Y bokser er i butikker.

 

For min del: Sykelig grå eksamens-hud. Friheten kommer rett rundt E3 så det skal bli spennende! Popkorn!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Azure (skyen) er en av de tingene med Xbox One jeg er litt avventende til. Det blir spennende å se flere ting, både hva det faktisk kan hjelpe til med, om det i det hele tatt har noe å si for performance, og da sist men ikke minst om spill faktisk vil støtte det og bruke det aktivt på en slik måte at forskjellen for oss blir merkbar (og da mener jeg merkbart på en positiv måte, hvis det bare blir merkbart på den måten at spillet ikke fungerer når Azure er nede så er det utelukkende negativt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har norske spillutviklere noen gang gitt ut noe til en konsoll?

 

Må si jeg savner litt mer av det her i landet.. Men penger osv begrenser vel dette. Polen har jo satset stort og fått det bra til. Selvom jeg ikke er noen blodfan av Witcher-serien så er det gode spill som når ut til et stort publikum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er flere artikler som sier at serverene skal hjelpe X1 i spill ved å gi ekstra hardware ressurser. At nettskyen gir X1 faktisk opp til 3 ganger så mye mer kraft...

Av det jeg har sett er det bare folk som ikke er teknisk kyndig som har gjengitt vag pr-prat som hinter til kalkulasjoner. Det som de da egentlig snakker om er persistant verdner hvor man på serveren simulerer områder som er for store til at xboxen selv har mulighet til, med andre ord mmo-spill slik vi kjenner fra pc.

 

 

Noe jeg finner veldig snodig om det da er virtuelle servere og ikke dedikerte servere som skal gjøre denne jobben.

På datasentret har man et rack, i dette racket har man en server-hylle, i denne hylla har de 20 blade servere, disse 20 serverene kan inneholde 100 virtuelle servere. Den smarte måten å gjøre det.

 

Og hvilke konsekvenser vil spill som tar nytte av dette ha om en ikke har nett tilgang eller en har et tregt nett?

For de fleste spill blir det nok bare synkronisering av savegames, dette gjøres asynkront, dvs brukeren vil ikke legge merke til problemer som tregt nett.

 

Snakker vi om et mmo type spill er det jo ganske klart hva som skjer.

 

Og hva skjer med X1 og alle spillene en har brukt tusenvis av kroner på når Microsoft om 20år stenger/reduserer serverene?

 

samme problem man har med steam også, som jeg har sagt tidligere hadde vi denne diskuasjonen for 10 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har norske spillutviklere noen gang gitt ut noe til en konsoll?

 

Ser ikke ut som det vil skje på Xbox One heller i hvert fall...

 

Men jo... Funcom har laget mye til konsoller de, selv om det er en god stund siden sist. og indie utviklere står jo ganske fritt til å gi ut tingene sine der de selv måtte ønske - bare ikke på Xbox One...

Lenke til kommentar

På datasentret har man et rack, i dette racket har man en server-hylle, i denne hylla har de 20 blade servere, disse 20 serverene kan inneholde 100 virtuelle servere. Den smarte måten å gjøre det.

Fremdeles tullete å si at man har 300,000 servere når du i realiteten mener 300,000 virtuelle servere.

 

samme problem man har med steam også, som jeg har sagt tidligere hadde vi denne diskuasjonen for 10 år siden.

For at Steam skal legges ned så må Valve gå konkurs, noe som neppe vil skje med akkurat Steam som holder dem flytende. Verdens mest brukte distributør av Spill, og nå også Indiespill. Og det beste av alt - Steam takler at man gjennom generasjoner forandrer på konfigurasjonene innenfor en PC.

 

Så nei, absolutt ikke samme problem.

Lenke til kommentar

Mer om hvordan nettskyene skal fungere:

 

http://www.pressfire...mye-maskinkraft

 

Oi, dette kan bli saftig. Kanskje det viser seg at PS4-en ikke er den som kan yte best mtp det grafiske allikevel? Det jeg dog lurer på med dette er, hva skjer den dagen Microsoft opphever vertifisering av spill / alltid online? Blir jo litt merkelig om spillene blir mye dårligere ved å spille de offline. Har ikke så mye troen på at det er det de har tenkt å bruke nettskyen til. Men spennende er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det vil skje på Xbox One heller i hvert fall...

 

Men jo... Funcom har laget mye til konsoller de, selv om det er en god stund siden sist. og indie utviklere står jo ganske fritt til å gi ut tingene sine der de selv måtte ønske - bare ikke på Xbox One...

 

Hadde vært gøy om et av de større spillselskapene i norge i ikke alt for lang fremtid klinka til med et skikkelig konsollspill. Tenk om The Secret World istedet hadde vært et single-player action/adventure spill til denne generasjonen konsoller? Da er jeg nesten sikker på at Funcom hadde blitt satt litt på kartet igjen. Hadde sikkert vært godt for det norske utviklermiljøet generelt også.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...