Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

(...)

 

 

Leie spill, låne spill til en venn og låne spill fra en venn.

 

Når var sist jeg gjorde dette...15 år siden? kansje, for lenge siden så jeg husker det faktisk ikke.

 

Det jeg har gjort er å kjøpe ett spill, tatt det med til en kammerat for å samarbeide på delt skjerm en kveld, noe jeg kan fortsette å gjøre.

 

Indie spill, ja, de som aldri kom til europa... de vil jeg virkelig savne.

 

TV, jeg kjøper xbox og Xbox live for spill, hvordan kan det være negativt om den gjør mer?

 

Xbox markedsføres som en alt-i-ett boks. Ok, jeg kjøper den for spill. La oss se, 15 eksklusive spill, og jeg er ganske sikker på at _alle_ multiplattform spill vil komme til den.

 

Kinect kreves, ja den følger med i boksen så ikke noe problem.

 

Hva hvis kinect blir ødelagt? Jeg sender den inn til reprasjon, slik jeg gjorde med min 360 når den ble ødelagt.

 

Kinect spionerer på meg? ok, nå kommer vi til konspirasjonsteorier.

Jeg kan garantere at det er hundrevis av mennesker som vil på dagen den gis ut som vil analysere hver pakke konsollen sender ut til internett.

Og vet du hva de vil finne? ingenting.

 

Microsoft er ett stort firma, de vil ikke finne på å gjøre noe så idiotisk som å bryte personvernet. Som for så vidt er lovpålagt og kan ikke sies i fra seg i Norge, og Microsoft som har kontor i Norge må følge norsk lov.

 

Skulle det være problemer vil efn og datatilsynet være over dette før du får kjøpt konsollen.

 

Brukte spill/DRM diskusjonen, *sigh* jeg diskuterte dette for 10 år siden og jeg tapte. Nå godtar jeg hva folk flest ville ha.

 

Kan ikke spille xbox360 spill, for noen kan dette være et argument kan jeg se, problemet er at igjen er det noe som ble bestemt forrige generasjon. Uansett er det bare et problem ett års tid inntil man har nok gode titler på det nye systemet.

 

TL;DR ett halvt poeng som jeg delvis kunne være enig med, resten var ikke vits å lese

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del barn byttelåner/låner spill den dag i dag. Jeg har lånt bort flere spill (xbox, PS3 og Wii) til nevøer og nieser - og det kommer jeg forhåpentligvis til å kunne fortsette med på PS4. Jeg er heldigvis ikke bundet opp av noe eklsusive-spill jeg må ha til noen av konsollene, og kjøper den konsollen som treffer mine ønsker og behov best. Foreløpig har Xbox One lagt fram lite som tyder på at jeg må kjøpe den.

 

Kinect - stor stygg boks. Den må vel stå fremme mer eller mindre permanent - og jeg har konsollene i stuen.

 

Always online - jeg drar meg meg en konsoll til hytta i ny og ne. Har ikke annet enn Edge-dekning der inne, og det ser ikke ut til at One "is the one to bring" her.

 

Brukte spill - jeg kjøper spill og spiller gjennom dem, så lar jeg nevøene overta dem. Ikke kjempeviktig for meg, men jeg ser ikke helt hvorfor dette skal tas fra meg. Dette er ikke spill MS ville solgt uansett, de ville kun støvet ned hos meg.

 

Xbox Live - sa opp min avtale når 360'en konka her for 1-2 år siden. Har ikke savnet månedstrekket. Vet ikke hva jeg går glipp av hos PS-premium. Har aldri gjort noe annet enn å spille online med Live. Samme funksjon er gratis på PS og Nintendo.

Lenke til kommentar

TL;DR ett halvt poeng som jeg delvis kunne være enig med, resten var ikke vits å lese

 

Tingen er jo at du veier opp argumentene opp til din egen situasjon, og greier ikke se lengre enn dette. Om det ikke er et problem for deg så trenger ikke det bety at det kan være et problem for mange andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg slår alltid av knappen på skjøteledning til konsollen min etter bruk så Kinect spioneringen blir vel ikke noe problem. Hvis jeg skal se noe positivt i at spill blir låst til konsollen så er det at ingen lenger kan "snylte" på meg. Jeg klarer aldri å si nei når kamerater vil låne spill.

 

Har ikke bestemt meg om det blir xo kjøp. E3 må være veldig bra for at jeg skal vippe over til å kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen er jo at du veier opp argumentene opp til din egen situasjon, og greier ikke se lengre enn dette. Om det ikke er et problem for deg så trenger ikke det bety at det kan være et problem for mange andre.

 

Andre sine problemer er lite relevante for meg...

 

redigert: og artikkelen jeg siterte forteller meg hvorfor jeg ikke burde kjøpe XBO

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk kommer til å gå seg så immari lei av sånne Xbox hateplakater etter hvert.. Aldri bra med for mye av noe. Er det en faktisk PS4-reklame? Isåfall liker jeg aldri reklame som spiller på å "rakke ned" på motstanderen for å sette seg selv i bedre lys.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir jo ikke blokkering av brukte spill til Xbox one heller..

 

så da er det vel bare å installere UTEN å skrive inn en aktivering kode som du må betale ekstra for. deretter blir spillet IKKE låst til din bruker konto og du kan låne det ut til din venn., og når microsoft slår av servere 10 år etter på, kan du forsatt spille singel player...

 

ingen ting av dette vil fungere = blokkering... hvor hjernevaska xbot er du egentlig?...

Lenke til kommentar

Andre sine problemer er lite relevante for meg...

 

redigert: og artikkelen jeg siterte forteller meg hvorfor jeg ikke burde kjøpe XBO

 

Er du uenig at konsollen er lite venlig for oss forbrukerne?

 

Det han sier er at du ikke skal kjøpe konsollen om den blir slik den er, nettopp for å "stemme" med dine egne penger. Ved å kjøpe konsollen så godtar du alt MS ønsker å gjøre med den, og patentet som nylig har kommet opp er jo et perfekt eksempel på hva en burde si nei til. Uenig?

Lenke til kommentar

så da er det vel bare å installere UTEN å skrive inn en aktivering kode som du må betale ekstra for. deretter blir spillet IKKE låst til din bruker konto og du kan låne det ut til din venn., og når microsoft slår av servere 10 år etter på, kan du forsatt spille singel player...

 

ingen ting av dette vil fungere = blokkering... hvor hjernevaska xbot er du egentlig?...

 

Hei.. jeg sier bare at Xbox skal tilrettelegge for salg og kjøp av bruktspill.. Betyr det at jeg er hjernevaska? Det med bruktspill og Xbox er jo veldig positivt! Istedet for at butikkene tar alle pengene fra det brukte spillet du kjøper, får nå også de som lager spillet noe igjen. Dessuten er det mye som tyder på at PS4 også kommer til å ha kodesperre på spill - altså at du må løse inn en kode slik at spillet blir låst til din konsoll/din profil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er du uenig at konsollen er lite venlig for oss forbrukerne?

 

Det han sier er at du ikke skal kjøpe konsollen om den blir slik den er, nettopp for å "stemme" med dine egne penger. Ved å kjøpe konsollen så godtar du alt MS ønsker å gjøre med den, og patentet som nylig har kommet opp er jo et perfekt eksempel på hva en burde si nei til. Uenig?

 

Ingenting er utelukket positivt, men jeg ser det positive langt overgår det negative i dette tilfellet, derfor stemmer jeg med pengene min og kjøper en.

 

Jeg er ikke enig i at konsollen er lite vennlig mot forbrukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er du uenig at konsollen er lite venlig for oss forbrukerne?

 

Det han sier er at du ikke skal kjøpe konsollen om den blir slik den er, nettopp for å "stemme" med dine egne penger. Ved å kjøpe konsollen så godtar du alt MS ønsker å gjøre med den, og patentet som nylig har kommet opp er jo et perfekt eksempel på hva en burde si nei til. Uenig?

 

helt enig, det tullet microsoft holder på med kommer til å ødelegge spill hobbyen for godt... når de slår av serverene så slutter hele xbone å fungere... da sitter du der da med skjegget i postkassa som en nisse... hva med generasjoner etter på?... får aldri spillt et spill fra xbone i værtfall... du kan jo ta nes 8bit som nintendo kom med på 80 tallet, hvor mange tror du har kjent til zelda, mario osv hvis ingen har fått lånt,arvet, funnet på loppis osv på 30 år... ikke en kjeft... det gagner ingen.

Lenke til kommentar

Folk kommer til å gå seg så immari lei av sånne Xbox hateplakater etter hvert.. Aldri bra med for mye av noe. Er det en faktisk PS4-reklame? Isåfall liker jeg aldri reklame som spiller på å "rakke ned" på motstanderen for å sette seg selv i bedre lys.

 

Jeg håper det er en av de andre som huker på dette - og satser 100% på gaming. Om det blir Sony, Nintendo - eller om MS endrer policy - det bryr jeg meg ikke om. Skulle det være en konsoll som er mer tilrettelagt for gaming enn de andre - så synes jeg på ingen måte det er å rakke ned på andre - derimot er det en viktig opplysning som flest mulig burde få med seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...