Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg til Xbox'ene blir hacket og alle aktiviseringskodene kan bli rappet fra deg. Hadde jeg vært en hacker, så er jo dette noe en definitivt vil prøve seg på. Så får en heller håpe at det aldri skjer.

 

Hvis jeg ikke har misforstått totalt så vil ikke disse kodene ha en veldig stor verdi for andre. De må jo fremdeles betale for nyaktivisering av spillet via LIVE, men kjipt for deg som mister koden ja - det er det jo uansett,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke har misforstått totalt så vil ikke disse kodene ha en veldig stor verdi for andre. De må jo fremdeles betale for nyaktivisering av spillet via LIVE, men kjipt for deg som mister koden ja - det er det jo uansett,

En hackers intensjoner er nok ikke det at han vil spille spillene han stjeler, men heller vise kunnskapene sine for å kunne skryte av det i lukkede sirkler.

 

Har en barndomskamerat som jobber for en kjent norsk bank pga han stjal informasjonen til sjefen der, og sendte han en mail om det. Etter noen uker i retten så ble de enige om et forlik der banken uansett betalte bøtene han fikk ettersom han ble enig om å jobbe for dem for å gjøre sikkerheten bedre. ;) Han har aldri blant annet betalt for internett. ^^

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Vil Microsoft ta prosenter av bruktspill salgene ?

Som Diablo 3 aksjonhus.

Ifølge sitatet som er tatt opp noen ganger her inne så ja.

 

Det jeg da reagerer på er om de pengene stopper der hos MS, eller om de fortsetter nedover i rekkene også og ender opp hos spillutviklerne i tillegg.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Ser lengre baki tråden ble det snakket om designet på konsollen, og mange reagerte negativt, men det stopper ikke meg. Jeg synes faktisk den så flott ut jeg, minner veldig mye om Samsung 3D Blu-Ray spilleren jeg har.

Samt kontrolleren så helt magisk ut!

 

Den var stor, flott svart farge, samt Xbox logoen er hvit, kansje den vil lyse når du tar den på. Ser også hvorfor fordi denne vil bli stor fordi den vil garantert ha bra kjøling og plass til vifter :)

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gruer meg til Xbox'ene blir hacket og alle aktiviseringskodene kan bli rappet fra deg. Hadde jeg vært en hacker, så er jo dette noe en definitivt vil prøve seg på. Så får en heller håpe at det aldri skjer.

Du gruer deg jo til Balmer sitter å ser på deg gjennom Kinecten også da. Så det er jo en selvfølge at du gruer deg til du blir hacket også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du gruer deg jo til Balmer sitter å ser på deg gjennom Kinecten også da. Så det er jo en selvfølge at du gruer deg til du blir hacket også.

Du får finne et sitat der jeg har sakt at jeg gruer meg til at Balmer skal se på meg gjennom Kinecten, slik at du slipper å bli tatt i å direkte lyge. Du mister kredibilitet av det vet du.

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser lengre baki tråden ble det snakket om designet på konsollen, og mange reagerte negativt, men det stopper ikke meg. Jeg synes faktisk den så flott ut jeg, minner veldig mye om Samsung 3D Blu-Ray spilleren jeg har.

Samt kontrolleren så helt magisk ut!

 

Den var stor, flott svart farge, samt Xbox logoen er hvit, kansje den vil lyse når du tar den på. Ser også hvorfor fordi denne vil bli stor fordi den vil garantert ha bra kjøling og plass til vifter :)

 

Jeg syns også den er fin! Mange gir den kritikk for å se ut som en VHS-spiller. Har VHS spillere plutselig tatt patent på firkantet design? Litt morsomt å tenke tilbake på hvor mye kritikk 360 fikk for designet da den ble annonsert. Xone passer mye bedre i stua enn xbox 360 syns nå jeg. (Egentlig likte jeg ikke 360 designet)

 

Jeg bare håper at den ikke bråker. Får jo øresus av 360..

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Ifølge sitatet som er tatt opp noen ganger her inne så ja.

 

Det jeg da reagerer på er om de pengene stopper der hos MS, eller om de fortsetter nedover i rekkene også og ender opp hos spillutviklerne i tillegg.

 

Jeg tror det er helt utelukket at spillutviklerne ikke får en del av bruktspill-kaka. Det er jo det som er formålet med det nye systemet på bruktsalg kan jeg tenke meg.. Hvis MS tar alle pengene vil det vel bli rabalder fra spillutviklerne sin side og vi vil høre om det ganske raskt. MS "eier" jo ikke spillet, (med mindre det er Lionhead eller noe sånt..). De tar vel en liten prosent for selve tjenesten de tilbyr, noe som er helt naturlig. Også går resten til utviklerne. Kan du se for deg pengegriske EA la MS ta pengene for sine spill? Hehe tviler sterkt.

 

Edit: Leste akkurat en sak om hvordan det skal funke. Det blir hvertfall slik at utviklerne får sin del av kaka. Hvordan det vil funke i praksis er ikke helt klart enda, men de skal komme tilbake med mer info snart.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere sier at Jack Tretton (Sjef for Sony USA) skal ha kommentert på Xbox One Highlights videoen og sagt:

 

"Thanks Microsoft! We will treat your fans just fine I can assure you"

 

Klikket inn på profilen, og den viste til Sony sin offisielle side. Kommentaren ble slettet kort tid etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du har vel den gamle modellen også da tenker jeg?

 

Dette er et godt poeng egentlig. Hvor mange her sitter med en original Xbox 360 som ikke har vært inne til reperasjon? Min fikk de røde ringene etter to år. Gratis reperasjon, så det var greit nok. Så skjedde det samme to år etter det igjen, og garantien var gått ut. I og med at jeg hadde 15 spill liggende, kjøpte jeg Xbox Slim.

 

Det samme kan vel sies om Playstation 2. Håper både Sony og MS faktisk lager hardware som kan vare et tiår, uten at den bukker under.

Lenke til kommentar

Anandtech si samanlikning av hardware i PS4/One. Dei finaste spela blir vel sikkert å finne på PS4, men det ligg ikkje akkurat an til å vere stor forskjell når det gjeld multiplattform. Naughty Dog og Guerrilla vil vel som vanleg presse grensene på PS4, har MS ein tilsvarande utviklar?

 

Meg! :D

 

Min hvite "Pro" modell med 20GB harddisk støyer og går fortsatt :p

 

Samme her! Ikkje ofte den er på for tida, men når det skjer blir eg like overraska over kor mykje støy den produserer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...