Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

[/size]

Fremdeles tullete å si at man har 300,000 servere når du i realiteten mener 300,000 virtuelle servere.

lykke til med å få pr folk til å bruke det laveste av to nummer...

 

For at Steam skal legges ned så må Valve gå konkurs, noe som neppe vil skje med akkurat Steam som holder dem flytende. Verdens mest brukte distributør av Spill, og nå også Indiespill. Og det beste av alt - Steam takler at man gjennom generasjoner forandrer på konfigurasjonene innenfor en PC.

Jeg har spill på steam i dag som ikke fungerer på windows 8...

 

Som sagt for 10 år siden ville jeg tatt opp kampen, i dag kan jeg ikke annet enn godta at spill har en best før dato.

 

Så nei, absolutt ikke samme problem.

 

Jeg mener det er det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og på hvilket grunnlag baserer du dette på?

Med det faktum at spilling generelt er twitch basert? Det fungerer sikkert fint med quiz-spill der man kan ha uendelge spørsmål i sky'en, men det at skyen skal gjøre spillet "penere" er tullete å annta.

Eksemplene som MS har brukt er jo helt på jordet. Det å kjøre direct-lighting i sky'en er latterlig.

Lenke til kommentar

lykke til med å få pr folk til å bruke det laveste av to nummer...

Det hadde være like imponerende om de sa 300,000 virtuelle servere. Nå juger dem rett og slett og blir tatt for det, noe som neppe gagner dem nå midt i helvetesstormen de har flydd rett inn i.

 

Jeg har spill på steam i dag som ikke fungerer på windows 8...

 

Som sagt for 10 år siden ville jeg tatt opp kampen, i dag kan jeg ikke annet enn godta at spill har en best før dato.

Hvilke spill?

 

Det er jo det som er problemet her. Hvis vi nå skal godta at spill og fremtidens konsoller har en "best før dato" så er dette altså fremtiden våres. Er det noe du støtter? Eller er det noe du bare vil godta for å godta det?

 

Jeg mener det er det

På hvilket grunnlag?

 

Steam har fungert i 10 år, og jeg har fremdeles ikke møtt nevneverdige problemer med det, hvorfor skulle Steam plutselig å sluttet å fungere om 10 nye år?

 

Hvem eksempler viser du til her? (links)

Linkene står oppført i tråden her. Er du nyskjerrig så gå et par sider tilbake, så vil du finne det.

Jeg har også skrevet om det tidligere i tråden.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting.. Virker det ikke LITT rart at Microsoft, som er et av verdens største selskap innen data, satser milliarder + alt de eier innenfor spillbransjen på en teknologi som til og med "hobby"-teknologer her inne på diskusjon.no ser at ikke funker? (eller teknologer. vet jo ikke hva folk her har som bakgrunn :) )

 

Kan det hende at det egentlig kanskje funker? Hvis det ikke funker så betyr dette enorme problemer for microsoft. Tviler på at de går inn i dette blindt, og regner med de har med seg alt av eksperter på dette området. Poenget er jo at det SKAL funke. Det er jo hovedfokuset deres. Jeg tipper og at de har gjort alt som finnes av analyser rundt dette. Noe annet ville vært økonomisk uforsvarlig. Hvis vi allerede kan vite at dette ikke funker, er det ikke litt rart dette ikke diskuteres mer høylytt i media?

Endret av Aniratak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting.. Virker det ikke LITT rart at Microsoft, som er et av verdens største selskap innen data, satser milliarder + alt de eier innenfor spillbransjen på en teknologi som til og med "hobby"-teknologer her inne på diskusjon.no ser at ikke funker? (eller teknologer. vet jo ikke hva folk her har som bakgrunn :) )

 

Kan det hende at det egentlig kanskje funker? Hvis det ikke funker så betyr dette enorme problemer for microsoft. Tviler på at de går inn i dette blindt, og regner med de har med seg alt av eksperter på dette området. Poenget er jo at det SKAL funke. Det er jo hovedfokuset deres. Jeg tipper og at de har gjort alt som finnes av analyser rundt dette. Noe annet ville vært økonomisk uforsvarlig. Hvis vi allerede kan vite at dette ikke funker, er det ikke litt rart dette ikke diskuteres mer høylytt i media?

 

De spiller ikke selv. Det er dét som er problemet.

Lenke til kommentar

[/size]

Det hadde være like imponerende om de sa 300,000 virtuelle servere. Nå juger dem rett og slett og blir tatt for det, noe som neppe gagner dem nå midt i helvetesstormen de har flydd rett inn i.

En server er en server...

 

Hvilke spill?

LA Noire

 

Det er jo det som er problemet her. Hvis vi nå skal godta at spill og fremtidens konsoller har en "best før dato" så er dette altså fremtiden våres. Er det noe du støtter? Eller er det noe du bare vil godta for å godta det?

 

Diskusjonen var over for 10 år siden som jeg sa, jeg bare godtar hva resultatet av det var.Best flr dato på spill er ikke noe som kan skje i fremtiden, det er slik det er nå i dag.

 

På hvilket grunnlag?

 

Steam har fungert i 10 år, og jeg har fremdeles ikke møtt nevneverdige problemer med det, hvorfor skulle Steam plutselig å sluttet å fungere om 10 nye år?

 

Om 10 år regner jeg med å fortsatt bruke steam, på ny maskinvare og nytt operativsystem, og få av dagens spill regner jeg med at fungerer, hvis jeg i det hele tatt tenker på å teste det.

 

Om 10 år regner jeg med å fortsatt være på xbox live, ny konsoll med nytt os, og ingen av dagens spill vil fungere men jeg kommer nok ikke til å teste det en gang.

 

 

Linkene står oppført i tråden her. Er du nyskjerrig så gå et par sider tilbake, så vil du finne det.

Jeg har også skrevet om det tidligere i tråden.

Det har ikke vært noen linker til microsoft gir oss eksempel på hvordan skyen brukes til kalkulasjoner i ett spill, bare spekulasjoner fra 3-part som tolker den lille informasjonen vi har.

Lenke til kommentar

En server er en server...

Nei. Det er grei forskjell på definisjonen på en server og en virituel server.

 

LA Noire

Litt uheldig at de ikke har fått innført oppdateringen som ville ha fikset dette, men hvis det er et problem for deg at du ikke får spilt det med en gang så kan du gjøre det selv inntil spillutviklerne kaster ut en patch som vil gjøre det for deg.

Du trenger Update v. 1.3.2617. som er en oppdatering som forbrukerne selv har laget til spillet så det vil fungere på Windows 8.

 

Og det er jo enda en grunn til at Steam er en bra plattform. Det åpner opp for mods hvis det trengs. Så det problemet ditt er jo ikke direkte knyttet til Steam engang, men utviklerne som ikke har lagt ut en patch som fikser dette. Det er jo ikke Valve og Steam sin oppgave å patche spillene, forutenom sine egne spill selvfølgelig.

 

Diskusjonen var over for 10 år siden som jeg sa, jeg bare godtar hva resultatet av det var.Best flr dato på spill er ikke noe som kan skje i fremtiden, det er slik det er nå i dag.

Da får du komme med flere eksempler på spill som er "gått ut på dato" ettersom det eksempelet du kom med ikke er gått ut på noen som måte. Folk spiller det fremdeles idag, selv på Windows 8.

 

Om 10 år regner jeg med å fortsatt bruke steam, på ny maskinvare og nytt operativsystem, og få av dagens spill regner jeg med at fungerer, hvis jeg i det hele tatt tenker på å teste det.

Hvorfor skulle få av dagens spill slutte å fungere på Steam? Jeg spiller fremdeles spill som jeg kjøpte gjennom Steam for 10 år siden. Og jeg har klokkeren tru på at jeg kan spille de spillene om 10 nye år.

 

Om 10 år regner jeg med å fortsatt være på xbox live, ny konsoll med nytt os, og ingen av dagens spill vil fungere men jeg kommer nok ikke til å teste det en gang.

Og dette godtar du? Litt trist syns nå jeg.

 

Det har ikke vært noen linker til microsoft gir oss eksempel på hvordan skyen brukes til kalkulasjoner i ett spill, bare spekulasjoner fra 3-part som tolker den lille informasjonen vi har.

Jeg vil da kalle informasjon fra GM av Redmond Game Studios direkte knyttet til Microsoft ettersom de ligger under Microsoft Game Studios.

 

Han tok opp eksmpler som "physics modeling", "fluid dynamics" og "cloth motion" blant annet, som er latterlige eksempler å bruke hvis en ønsker lav "latency" i et spill.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Ja, men kom gjerne med poenget

 

http://www.pingtest.net/

 

Sjekk pingen din. Og da gjerne der du tror serverne til Microsoft vil være. Om spillet kjører i 30fps må pingen være under 33ms for at det skal være noen vits i å simulere f.eks skygge og lys, som bør kjøre i realtime. Om oppkoblingen er tregere vil det vises i spillet, hvor alt lagger. Jeg så også en beregni

 

Ellers er det masse lesestoff her: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=564405

 

Sånn ellers så har Matt Booty sagt dette; A rule of thumb we like to use is that [for] every Xbox One available in your living room we’ll have three of those devices in the cloud available.

 

Ja, det er kostnadsbesparende. Da kan man lure på hvorfor hardware i konsollen ikke er litt bedre istedenfor. Og hvorfor de ikke nevnte noe om det før etter at det ble regnet ut at PS4 hadde mye kraftigere hardware, som det ble nevnt på xbox-forumet jeg linket til tidligere. Noen små kalkulasjoner kan de fint klare, og avspasere konsollen litt, men det er fremdeles ikke nok. Men de kan gjerne vise at jeg tar feil, sammen med diverse spillutviklere osv, og jeg hadde blitt glad. For dette er fremtiden, vi er der bare ikke enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De spiller ikke selv. Det er dét som er problemet.

 

Heldigvis er det mange andre enn MS som lager spill og som spiller spill selv. Vil tro de hadde begynt å flagge litt hvis ting ikke hang på greip. Det er jo flere selskap som har holdt på med utvikling av spill til neste generasjon en stund nå.

Lenke til kommentar

Er folk liksom sikre på at de cloud greiene ikke vil fungere? Man skulle tro at et firma som Microsoft har gjort så mye arbeid for å få dette til å fungere? Ellers vil dem kaste penger ut av vinduet, noe jeg tviler dem ønsker.

 

Jeg klarer bare ikke å se at noen forum-folk skal sitte å vite så mye om ting uten at de selv er 100% sikre på at det fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker du Sim City? De sa akkurat det samme. De hadde nettskyen som simulerte alt som skjedde i spillet. Husker du hva som skjedde? Det gikk til helvete, folk fikk ikke spille osv, så fant man ut at ingenting faktisk ble simulert i skyen (selv om det var det de sa) og at det kun var en always online-DRM.

 

Dette er snart tre måneder siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...