Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på alle funksjoner (media-apper ++ i tillegg til spill) og maskinvare, så er xbox One latterlig billig uansett diskdrev eller ikke, men spesielt med diskdrev og avspilling av 4k BD og Atmos. Er ikke så mange år siden slikt kostet 5-6000.  Hadde det kostet 3500-4000 så regner jeg med de hadde solgt mye fortsatt (så lenge ps4 kostet i samme område).   Konsollkrigen lenge leve!

 

(Jeg er kanskje ikke en typisk bruker, siden jeg nesten ikke spiller spill på den)

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Sier det samme hvert år, etter å ha sett giantbomb sitt intervju med Phil Spencer.

Fy fader for en likanes fyr han er, han fikk en helvetes jobb og startet i et PR mareritt etter all dritten som ble lagt igjen når han tok over, men du får inntrykk at han prøver å gjøre det beste for spillerne.

Veldig godt intervju hvis du har 45 min
https://www.youtube.com/watch?v=7w-Ifxmqd5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Litt synd Ms ikke har inkludert DV på Disc på Xbox one da hadde det blitt en kurrant all in one maskin.

Atmos var et bra løft på konsollen men DV skulle ha blitt lagt til. Netflix DV på Xbox er et lite mareritt som det fleste unngår å bruke men om det er Netflix eller Ms sin feil er diskuterbart.

Lenke til kommentar

Nå som Radeon 5700 (XT) med en 40CU 251mm2 Navi 10 GPU er blitt annonsert kan man vel si at det er realistisk at neste generasjons konsollene vil ligge i nærheten av dette. ~250mm2 GPU pluss 8 Zen2 CPU kjerner. I en av slidene til AMD stod det ihvertfall 7nm for neste Playstation. Så mao, rundt eller litt over RTX2070 ytelse. Not to shabby og dette blir da i ytelse vs PC uten å ta med optimalisering mulighetene til en konsoll.

Lenke til kommentar

Nå som Radeon 5700 (XT) med en 40CU 251mm2 Navi 10 GPU er blitt annonsert kan man vel si at det er realistisk at neste generasjons konsollene vil ligge i nærheten av dette. ~250mm2 GPU pluss 8 Zen2 CPU kjerner. I en av slidene til AMD stod det ihvertfall 7nm for neste Playstation. Så mao, rundt eller litt over RTX2070 ytelse. Not to shabby og dette blir da i ytelse vs PC uten å ta med optimalisering mulighetene til en konsoll.

De er nok klokket litt ned med tanke på effekt og varme, men du er nok ikke langt fra fasiten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte en Xbox One S kun for Game Pass. Ser det følger med 1 mnd trial på Game Pass med kode, men når jeg setter opp konsollen kan jeg også få gamepass ultimate for 10kr. Er det en mulighet å utnytte seg av begge disse tilbudene?

 

Edit: Fant ut av det.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Sparer vell litt over en 100 lap da 3 mnds ultimate koster 10+2x125 hos MS så billig ja

 

Regnestykket ditt er 10 Kr for første måned og så 2 x 125 Kr for de to neste? For folk som allerede har gamepass ultimate, så er det vel 3 x 125 Kr som er "normal" pris? Altså 375 Kr?

 

Et tips til de som er interessert: Så vidt jeg vet kan man fremdeles konvertere de månedene man allerede har med gamepass, eller Live Gold, til Ultimate, for bare 10 Kr. Har du tre måneder Gold og 3 måneder Game Pass på kontoen, kan du altså gjøre det om til 6 måneder med Ultimate for 10 Kr!

 

Men om man kjøper f.eks. en AMD CPU, så får man 3 måneder med Game Pass på kjøpet. Om man allerede har oppgradert til Ultimate, så blir 3 måneders koden man fikk med CPU'en konvertert til 2 måneder med Ultimate...

 

Det smarteste man kan gjøre så lenge det er mulig å konvertere alt man har til Ultimate er altså å fylle opp kontoen maks (36 måneder) med Game Pass eller Live Gold, hva enn man finner billigst. Og så konvertere hele driten til Ultimate for 10 Kr!

 

Viktig å sjekke at man har muligheten til å konvertere for 10 Kr først altså. Og å ikke gjøre det før man har fylt opp med mye billigere vanlig Game Pass, eller Live Gold. :)

 

For rene X Box spillere som driter i PC spilling kan man spørre seg hva poenget er å få Game Pass på PC også? Og for de det gjelder er det altså bare et spørsmål om hvorvidt ikke dette uansett blir billigere enn å kjøpe vanlig Game Pass pluss Live Gold..

 

:)

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt en Xbox One S i et par dager må jeg si meg ganske fornøyd. Sett opp mot PS4 er den jo helt stillegående (jeg kan ikke bruke min PS4 på sommeren).

Men det er et par ting som skurrer.

Tre ganger ila Shadow of the Tomb Raider har spillet krasjet til dashbordet. Litt irriterende, men dette kan jo være spillet og ikke maskinen.

Spill-lyd via minijack i kontrolleren fungerer ikke her heller. På samme måte som på PS4 så hakker lyden og faller ut av og til. Det skjer ofte nok til at det ikke går an å bruke det. Snodig at jeg har samme problemet på både PS4 og XBOX, og nei det er ikke headsetet for jeg har prøvd med tre forskjellige og det er det samme problemet alltid.

Jeg savner lettere tilgang til spillene mine. Dashbordet er KAOS!

Men alt i alt er jeg fornøyd, kjøpte den kun for Game Pass og har allerede rundet SotTR. Neste på lista er Wargroove og Moonlighter. Mange gode spill på lista. Litt usikker på om jeg gidder å begynne på the Master Chief Collection. Har aldri spilt noen av de.

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt en Xbox One S i et par dager må jeg si meg ganske fornøyd. Sett opp mot PS4 er den jo helt stillegående (jeg kan ikke bruke min PS4 på sommeren).

 

Men det er et par ting som skurrer.

 

Tre ganger ila Shadow of the Tomb Raider har spillet krasjet til dashbordet. Litt irriterende, men dette kan jo være spillet og ikke maskinen.

 

Spill-lyd via minijack i kontrolleren fungerer ikke her heller. På samme måte som på PS4 så hakker lyden og faller ut av og til. Det skjer ofte nok til at det ikke går an å bruke det. Snodig at jeg har samme problemet på både PS4 og XBOX, og nei det er ikke headsetet for jeg har prøvd med tre forskjellige og det er det samme problemet alltid.

 

Jeg savner lettere tilgang til spillene mine. Dashbordet er KAOS!

 

Men alt i alt er jeg fornøyd, kjøpte den kun for Game Pass og har allerede rundet SotTR. Neste på lista er Wargroove og Moonlighter. Mange gode spill på lista. Litt usikker på om jeg gidder å begynne på the Master Chief Collection. Har aldri spilt noen av de.

Har ikke slitt med spillet der på min Xbox. Men har du sjekket headsettet du bruker? Det at den detter ut på både ps4 og Xbox One får meg til å tenke at det er headsettet sin feil. Spiller på både ps4 og Xbox One og på begge bruker jeg headset (hyperx Cloud) uten problemer. Og da mener jeg at den eneste gangen lyden kutter er når kontrolleren er tom for strøm.

Lenke til kommentar

Har ikke slitt med spillet der på min Xbox. Men har du sjekket headsettet du bruker? Det at den detter ut på både ps4 og Xbox One får meg til å tenke at det er headsettet sin feil. Spiller på både ps4 og Xbox One og på begge bruker jeg headset (hyperx Cloud) uten problemer. Og da mener jeg at den eneste gangen lyden kutter er når kontrolleren er tom for strøm.

 

Jeg har heller ikke problemer med kablet headset plugget rett i kontrolleren, klokkeren lyd hos meg. Bruker Sennheiser momentum.

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt en Xbox One S i et par dager må jeg si meg ganske fornøyd. Sett opp mot PS4 er den jo helt stillegående (jeg kan ikke bruke min PS4 på sommeren).

 

 

Åpne din PS4, fjern 1KG støv og legg på ny kjølepasta så skal du se at du kan spille om sommeren igjen.

Min PS4 vifte døde helt når jeg var mot slutten av Uncharted 4 (Uncharted spillene er verdt å kjøpe PS4 for alene)

Måtte improvisere litt da. Fikk fullført spillet heldigvis (i grenseland, fikk gjenvlig klage på at PS4 var for varm)

iuMMH2N.jpg

 

Elsker at mine Xbox One og One X er helt stille i forhold. Hører og at PS4 pro bråker mye? Rart når One X er så stille.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med hakking av lyd på begge kontrollene, uavhengig av hvilket headset jeg bruker. Har prøvd en del forskjellige og får samme problemet med alle.

 

Har en teori om at det er pacemakeren som fucker det til siden begge har Bluetooth-teknologi, for om jeg er bevisst på å holde kontrollerene et stykke unna kroppen går det som regel greit. Hadde problem med JoyCons på Nintendo Switch også, men så er jo de ubrukelige i utgangspunktet om man sitter litt for langt unna konsollen.

 

Jeg bør vel åpne min PS4 og fikse det, har sikkert noe kjølepasta liggende. Fikse den og selge den, antar at TLoU 2 blir et PS5-spill så da er det ikke noe å tenke på.

 

Hvor ofte kommer det nye spill på Game Pass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...