Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Det er ryket 3 konsoller:

 

- Scarlett (streaming uten BD)

- Anaconda (aka X)

- Lockheart (aka S)

 

Men det vi fikk høre i går var at jobber med noe de kaller Scarlett og bare noe generelt.

 

Slik jeg har forstått det, så er "Scarlet" et prosjekt kode ord. Så "project Scarlet" inkluderer de 2 modellene med kodenavn; "Anaconda" og "Lockhart".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Du er jo ikke alene.. Er ekstremt mange som synes gamepass er knall på PC inkludert meg. Ingenting å klage eller være misfornøyd med dette...

 

 

Som jeg sa så er det en veldig bra deal hvis du har PC.

jeg bare håpet på at det skulle være en smule billigere f.eks.

man får ingenting ut av Ultimate hvis man ikke har PC

Lenke til kommentar

Som jeg sa så er det en veldig bra deal hvis du har PC.

jeg bare håpet på at det skulle være en smule billigere f.eks.

man får ingenting ut av Ultimate hvis man ikke har PC

 

Ultimate blir vel litt billigere månedspris enn Game Pass + Gold Live. Og så får man PC med på kjøpet, om man trenger det eller ikke...

 

On a different note; fin pris på X1X med Fallout 76 hos Elkjøp igjen; 3290,-

Lenke til kommentar

Ser ikke sånn ut, 10$ i mnd for game pass. 60$ i året for gold = 180/12=15$

 

Man får rabatt om man handler Live Gold for ett år av gangen, så regnestykket ditt blir feil. Månedspris for Live Gold er 59,- i Norge, og månedspris for Game Pass for konsoll er 99,- Altså 158,- i måneden. Mens Ultimate koster 125,- i måneden. Så må man ta hensyn til eventuelle kvantum rabatter utenom disse prisene. Men om man betaler månedlig altså, så sparer man 33 Kr per måned, og får Game Pass for PC på kjøpet.

Lenke til kommentar

Men som sagt; det er ikke Nvidia som skal designe GPU til PS5/"Anaconda". Det er det AMD som gjør. Og vi har et par nye biter med informasjon angående Navi nå. Først og fremst; 1 Navi SP = 1,25 Vega SP. Altså et Navi basert skjermkort med like mange SP'er som f.eks. AMDs Vega 64, vil ha TFLOPS ytelse tilsvarende Vega 64's (FP32) 12,58 TFLOPS x 1,25. Altså 15,725 TFLOPS. Men det er altså "bare" 64 CU'er, mens devkit lekkasjer forteller oss om 80CU Navi'er. Vi er altså oppe i ~20‬ "Vega TFLOPS" i dev kit'ene. Til sammenlikning har RTX2080Ti 13,45 "Turing TFLOPS". Men det aller viktigste vi har fått vite fra lekkasjer, er at Vega's store akilles hæl; geometri, er fikset i Navi. Hadde den vært fikset i Vega 64, ville V64 faktisk vært en 2080Ti konkurrent! 

 

GeForce 2080Ti er vel noe som ~70% kraftigere i snitt enn Vega64 i 4K, men en 25% økning i ytelse per klokke ville ha fått den opp på nivå med 2080Ti? 2080Ti er forøvrig en del kraftigere enn 30-40% enn 1080Ti når det kommer til ray-tracing og det er noe også neste Xbox skal bruke noe av transistor budsjettet på (jeg tolker ihvertfall "hardware accelerated" som dedikert hardware).
 
Jeg tviler på at Scarlett/Anaconda vil få en særlig større SoC enn Scorpio Engine, altså rundt 350mm2 og en 8 kjerner Zen2 vil ta en greit slump av dette. Radeon VII har til sammenligning en 331mm2 stor GPU med 60CU på 7nm. Det er riktignok noe fett å trimme av her i forhold til en konsoll/gaming GPU og en mulig mindre produksjons prosess til prosject scarlett, men en 80CU GPU i en SoC i et konsoll budsjett (pris, strømforbruk/varmeutvikling, formfaktor, støy) er nok å håpe på for mye, selv om det er 1 1/2 år til.
 
Tiden vil vise hvem som har rett. Neste års E3 blir nok interessant. 
Lenke til kommentar

 

GeForce 2080Ti er vel noe som ~70% kraftigere i snitt enn Vega64 i 4K, men en 25% økning i ytelse per klokke ville ha fått den opp på nivå med 2080Ti? 2080Ti er forøvrig en del kraftigere enn 30-40% enn 1080Ti når det kommer til ray-tracing og det er noe også neste Xbox skal bruke noe av transistor budsjettet på (jeg tolker ihvertfall "hardware accelerated" som dedikert hardware).
 
Jeg tviler på at Scarlett/Anaconda vil få en særlig større SoC enn Scorpio Engine, altså rundt 350mm2 og en 8 kjerner Zen2 vil ta en greit slump av dette. Radeon VII har til sammenligning en 331mm2 stor GPU med 60CU på 7nm. Det er riktignok noe fett å trimme av her i forhold til en konsoll/gaming GPU og en mulig mindre produksjons prosess til prosject scarlett, men en 80CU GPU i en SoC i et konsoll budsjett (pris, strømforbruk/varmeutvikling, formfaktor, støy) er nok å håpe på for mye, selv om det er 1 1/2 år til.
 
Tiden vil vise hvem som har rett. Neste års E3 blir nok interessant. 

 

 

Det finnes et par titler der 2080Ti faktisk får konkurranse av Vega 64, så V64 har "uante krefter", bare synd de som regel blir holdt tilbake av dens geometri motorer, eller rettere sagt; mangel på sådan. Slik det er nå ligger vel ytelsen til geometri motorene i V64 på nivå med det av en GTX1060 om jeg ikke husker helt feil i farten. Det er ikke en enkel ting å måle...

 

Som jeg skrev tidligere, så er det denne Akilles hælen Navi nå har fått fikset, og som i teorien ville gjort V64 til en ekte 1080Ti "killer" i sin tid, om AMD bare hadde kunnet re-designet den for gaming den gang. Problemet er jo fanboys som ødelegger markedet slik at AMD ikke får markeds andelene de egentlig "fortjener", og dermed ikke har hatt råd til å lage en dedikert gaming arkitektur. De kunne ikke kaste bort die space til flere geometry engines for det som i bunn og grunn er et rent compute kort.

 

Men nei, 25% høyere IPC alene, ville ikke kunnet boostet V64 opp i nesten 2080Ti ytelse. Men kombinasjonen av 25% høyere IPC, og en dobling av antall geometry engines, ville...

 

Når det gjelder die space, så glemmer nok folk både compute kjernene som kan fjernes for gaming, men også SerDes for Infinity Fabric links, som tar mye plass, og Radeon VII har vel 2 av dem. Så det er faktisk en hel del fett som kan trimmes bort. ;)

 

Jeg tror forøvrig AMD kommer til å bruke 7nm EUV til Navi på "Scarlet" for å spare effekt forbruket, men jeg husker ikke i farten om det også gir videre mulighet for krymping over HPC? Noreng vet sikkert. ;)

Lenke til kommentar

Virker Xbox 12 mnd live region EU for Norge?

Prisforskjell på 25kr

 

Evt noen andre tips til hvor jeg kan få koder billig?

 

https://www.cdkeys.com/xbox-live/memberships/12-month-xbox-live-gold-membership-xbox-one-360-eu-cd-key

 

Om planen er å stacke opp for å konvertere til "Ultimate" Game Pass, så husk at den konverterer både vanlig Game Pass, og Live Gold. Men maks inntil 36 måneder. Har du allerede 18 måneder i kontoen med Game Pass, så trenger du bare 18 måneder med Live Gold for å få maks utbytte.

 

Om EU kan brukes i Norge skal jeg ikke si 100% sikkert, men jeg vil jo tro det... Andre steder du kan kikke er G2A.com, eller denne sammenliknings tjenesten: https://gocdkeys.com/en/buy-xbox-live-12-months-gold-subscriptions-card-pc-cd-key

Lenke til kommentar

Så må jeg ha live gold OG game pass stacket opp for å dra nytte av det tilbudet?

Eller trenger jeg bare å ha live gold, så får jeg game pass på kjøpet?

 

Det er enten eller, uansett hva du har, så oppgraderes det 1:1 per måned. 1 måned Live Gold blir til 1 måned "Ultimate", og 1 måned GamePass blir til 1 måned "Ultimate". I praksis dobler man hva man allerede har. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...