Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Og så? Er det så fælt at spill vil kjøre og se bedre ut på bedre hardware? Så lenge du får spilt spillene du vil på måten du ønsker bør det da ikke være noe problem?

Eh...?

Så du leste ikke svaret mitt.

Hvordan får en 360-eier spilt CoD Blops 3 på den måten han ønsker, når de har fjernet campaign mode?

Jeg for min del spiller kun campaign mode i cod-serien, og hvis jeg ikke hadde hatt XO, ville jeg ikke kunnet "spilt spillene på den måten jeg ønsker".

 

Helt greit at ting ser bedre ut, men når de fjerner funksjoner, og den med dårligere hardware sitter igjen med en strippet versjon, så blir det jo forskjeller.

 

Og rolig, jeg skal nok ha nyeste versjon av konsollene til enhver tid. Det har jeg intet problem med å finansiere. Problemet mitt er bare jeg ser konsollens død muligens bli utfallet av denne nye strategien.

Og er det noe jeg ikke gidder, så er det PC Master Race. Der kan en jo oppgradere skjermkortet hvert år alene, for en pris som er høyere enn 2-3 konsoller. Og da snakker vi kun skjermkort, og ikke alle de andre komponentene en pc inneholder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og så? Er det så fælt at spill vil kjøre og se bedre ut på bedre hardware? Så lenge du får spilt spillene du vil på måten du ønsker bør det da ikke være noe problem?

Eh...?

Så du leste ikke svaret mitt.

Hvordan får en 360-eier spilt CoD Blops 3 på den måten han ønsker, når de har fjernet campaign mode?

Jeg for min del spiller kun campaign mode i cod-serien, og hvis jeg ikke hadde hatt XO, ville jeg ikke kunnet "spilt spillene på den måten jeg ønsker".

 

Helt greit at ting ser bedre ut, men når de fjerner funksjoner, og den med dårligere hardware sitter igjen med en strippet versjon, så blir det jo forskjeller.

 

Og rolig, jeg skal nok ha nyeste versjon av konsollene til enhver tid. Det har jeg intet problem med å finansiere. Problemet mitt er bare jeg ser konsollens død muligens bli utfallet av denne nye strategien.

Og er det noe jeg ikke gidder, så er det PC Master Race. Der kan en jo oppgradere skjermkortet hvert år alene, for en pris som er høyere enn 2-3 konsoller. Og da snakker vi kun skjermkort, og ikke alle de andre komponentene en pc inneholder.

 

Det er noe helt annet. Det er mellom to generasjoner. Det er ingen som lovde at du skulle få spille spillet på 360 som du gjorde på One. Det var tilogmed et helt annet firma enn Treyarch som portet versjonen over til 360/PS3.

 

Det de går framover og sier nå at du skal kunne spille spillene på både dagens One og framtidige versjoner av den (inntil x antall år) er noe helt annet. Da kan du faktisk kreve det. Og hadde situasjonen blitt som med BLOPS 3 da så hadde man hatt rett til refundering eller noe slikt. Tror det kommer til å gå helt fint. Man må bare være vant til litt redusert grafikk i forhold til de beste versjonene.

 

Det er også stor forskjell da XB1 og de videre versjonene bygger på samme arkitektur mens 360 hadde en helt annen som gjør at alle spill må portes over i stedet for å bare skru ned på noen av grafikkinnstillingene. 

 

Lenke til kommentar

MS skyter ballene av seg om den ikke er det. Når de presterer å lansere sønder og sammen en så svak konsoll som One burde det strengt tatt være ett minste krav når de da kommer med en oppgradert utgave så kjappt etter One. Burde heller ikke være så en umulighet om det er en videreutvikling basert på samme arkitektur...ikke at jeg har peiling på det tekniske aspektet ved sånne ting da.

 

Litt over én uke til nå, så har vi nok svarene vi strever etter! :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke den oppgraderte xboxen engang bekreftet. Hvem garanterer for bakover kompatibilitet?

Å levere en oppgradert One og så la den nåværende dø ut er selvmord av Xbox-merket. Kommer det en ny versjon kommer alle spill til å måtte støtte One som minimum. Ganske lett mtp å bare skru av effekter osv slik man gjør på pc mtp dårligere grafikkort.

 

Kan vel garantere at en ny xbox ikke vil få egne spill ned mindre det er VR-relatert.

 

Å kjøre VR på konsoll derimot blir som kinect. Ikke bra nok teknologi til at det tar av.

Lenke til kommentar

Jeg bidro også på kickstarten, kanskje på grunn av tweetene dine (eller så var det via en artikkel).

 

 

God del info om den nye updaten.

 

https://www.mweb.co.za/games/view/tabid/4210/Article/26071/Everything-you-need-to-know-about-Xbox-Ones-big-update.aspx

 

 

 

Changes coming to Xbox One

"Cortana on Xbox One: Cortana voice commands on Xbox One will work with both headsets and Kinect. You’ll be able to use Cortana to find great new games, see what your friends are up to, start a party, accomplish common tasks, turn on your Xbox One if you’re using Kinect, and more.

New Game Collection: The Game Collection interface will be faster and easier to find and launch the games you’re looking for. Now you’ll be able to see more of your Game Collection, quickly access your own ‘Ready to Install’ tab, and get more information about titles in your queue.

Facebook Friend Finder on Xbox One: Facebook Friend Finder is expanding from the Xbox app to Xbox One and is a great way to find and add your Facebook friends on Xbox. As more gamers link their Facebook and Xbox Live accounts, you’ll start seeing more suggestions for Facebook friends to add and game with on Xbox Live.

Improved sharing on Xbox One: It will be easier to share your screenshots, GameDVR clips, and achievements on Xbox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bidro også på kickstarten, kanskje på grunn av tweetene dine (eller så var det via en artikkel).

 

 

God del info om den nye updaten.

 

https://www.mweb.co.za/games/view/tabid/4210/Article/26071/Everything-you-need-to-know-about-Xbox-Ones-big-update.aspx

 

 

 

Changes coming to Xbox One

"Cortana on Xbox One: Cortana voice commands on Xbox One will work with both headsets and Kinect. You’ll be able to use Cortana to find great new games, see what your friends are up to, start a party, accomplish common tasks, turn on your Xbox One if you’re using Kinect, and more.

New Game Collection: The Game Collection interface will be faster and easier to find and launch the games you’re looking for. Now you’ll be able to see more of your Game Collection, quickly access your own ‘Ready to Install’ tab, and get more information about titles in your queue.

Facebook Friend Finder on Xbox One: Facebook Friend Finder is expanding from the Xbox app to Xbox One and is a great way to find and add your Facebook friends on Xbox. As more gamers link their Facebook and Xbox Live accounts, you’ll start seeing more suggestions for Facebook friends to add and game with on Xbox Live.

Improved sharing on Xbox One: It will be easier to share your screenshots, GameDVR clips, and achievements on Xbox One.

 

Det er bare å glemme at vi får Cortana i Norge. Det finnes ikke på Windows 10, og det finnes ikke på Windows Phone.

Lenke til kommentar

Legit klaging det der. Folk på dette forumet evner ikke vilje  eller forståelse for bruk av sitering.

 

Deadrising 4 ja...kjøpte nr.3 ved One lansering men syns det hele virket som ett hasteprosjekt og det var i grunn ikke så morro som jeg hadde trodd. Veldig klønete og amatørmessige kontroller.

 

Dette har jo potensiale for å bli langt bedre :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg leste en form for bekreftelse at Burnout Paradise og NFS:HP var på vei til BC, men her er ihvertfall mer kull på bålet til den muligheten.

 

Nå begynner jeg å lure på om Phil Spencer bare kommer til å slippe en linje som, "We want to prove that we can deliver on backwards compatibility, so here's 100-200 more games for you!"

 

 

 

 

Deadrising 4 ja...kjøpte nr.3 ved One lansering men syns det hele virket som ett hasteprosjekt og det var i grunn ikke så morro som jeg hadde trodd. Veldig klønete og amatørmessige kontroller.

 

Dette har jo potensiale for å bli langt bedre :)

 

Jeg hadde det fun med spillet, men nå er jeg ganske hardcore-fan av Dead Rising. Men ganske enig at spillet oste av å være et hasteprosjekt, og spesielt alle DLC`ene. Det er også det minst morsomste av dem, tross for at det burde vært motsatt med alle mulige tingene du kunne lage.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hvilke spill ser man frem til på E3? Da tenker jeg hovedsaklig xbox spill, selvfølgelig. Om man ser bort i fra de åpenbart spillene som BF1, COD og FIFA. Noe "nytt" og spennende som kommer eller er det ganske "hemmelig" inntil E3?

Stor fan av Dead Rising hvert fall, så gode nyheter for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...