Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

De som virkelig elsker spill med en grensesprengende grafikk kjøper ikke konsoll. Så utrolig mye mer valg på pc, det koster men som det blir sagt har folk råd til det. Er virkelig nå denne generasjonen det med ytelse og grafikk har blitt et så hett tema, tatt helt av. Selskapene følger med å vil naturligvis være "snille". Jeg kommer nok til å kjøpe den nye xboxen, fordi jeg går råd til det. hadde greit meg greit uten noe ny konsoll. Etter ryktene skal være kraftigere enn Neo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er det? Ytelse er ikke uviktig på konsoll selvfølgelig, men det ligger jo litt i sakens natur at om man er relativt opptatt av ytelse, så kjøper man ofte ikke en konsoll?

 

 

AtW

 

 

Jeg tror nok at dem aller fleste konsoll eiere/kjøpere er mer opptatt av ytelse og grafikk en dem er klar over selv. Og nå spekulerer jeg bare selvfølgelig.

 

Men en typisk konsoll bruker ser et nytt spill og tenker at det ser "jævla bra og fett ut" og "at det vil jeg spille". Og kjøper da spillet/konsollen. Spill som i dem fleste tilfeller kunne vært spilt på den eldre konsollen dem eier. Forskjellen ifra en mer dedikert PC bruker er at dem fleste konsoll brukerne ikke tenker ytelse/grafikk utifra hva dem ser på skjermen. Men at det ser bra ut.

 

Enkelt sagt så tenker dem ikke på det tekniske men ser bare hva som blir presentert. Så jo jeg tror nok veldig mange konsoll eiere er opptatt av grafikk/ytelse. Om noe ubevist.

 

Og at endel som du er inne på skifter til PC når dem først er blitt bevist og opptatt av det :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

" "Vi" skifter ut mobiltelefoner,nettbrett og maskinvare i PC hvert 1-3 år for vesentlig større summer en hva en konsoll koster. Det er kanskje mer en hel bransje du finner forkastelig? Men nok om det. Du vil mest trolig kunne fortsette akkurat som du har gjort i alle år om ryktene stemmer. "

 

Vennligst ikke dra den,det har ingenting med saken å gjøre uansett hvordan du kommer til å vrenge og vri på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vennligst ikke dra den,det har ingenting med saken å gjøre uansett hvordan du kommer til å vrenge og vri på det.

Det har med forbruker,kjøps mønster og teknologi utvikling å gjøre. Så jo det har så absolutt noe å si.

NIKS,nope og nei!men vi er ferdig med denne diskusjonen,vi kommer aldri å bli enig..over og ut :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det blir da 4 år siden Xbox one kom, slutt å syt, det er en fin syklus å oppdatere på. folk hadde begynt å tute hvis det skulle ha var 10 år igjen. vil også minne på at man er ikke tvunget til å kjøpe ny konsoll med det første.

 

virker som MS vil ha BC på Xbox One og Xbox whatever

 

Jeg mente om 5 år

Lenke til kommentar

 

 

 

Ytelse er like viktig på konsoll som PC. Hvis ikke så hadde ingen sett behovet for å kjøpe en ny konsoll. 

 

 

Er det? Ytelse er ikke uviktig på konsoll selvfølgelig, men det ligger jo litt i sakens natur at om man er relativt opptatt av ytelse, så kjøper man ofte ikke en konsoll?

 

AtW

 

 

Fremdeles blir den gamle xbox 360-ien blir mere brukt enn den nye xbox one boksen

Lenke til kommentar

Jeg tar i mot hyppigere oppgradert hardware med åpne armer. 8+ år stuck i 360 og PS3 generasjonen gjorde at jeg nesten ble PC gamer istedet, og den bedritne hardwaren i både Xone og PS4 har faktisk dyttet meg over kanten, så nå kjøper jeg nesten alle multiplats på PC, selvsagt også fordi Xbox controller supporten på PC har blitt så jævlig bra de siste årene og så og si er standard i dag i de fleste spill. Men det som gjør meg aller mest gira er ryktene om at Xbox ikke lengre er direkte hardware, men en tjeneste i stedet med full støtte over alle W10 systemer og cross platform purchase av spill. Jeg har venner på alle plattformer jeg har lyst til å spille med, men jeg gidder bare kjøpe spill en gang. Hvis Microsoft ordner dette på en bra måte så er jeg evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

det blir da 4 år siden Xbox one kom, slutt å syt, det er en fin syklus å oppdatere på. folk hadde begynt å tute hvis det skulle ha var 10 år igjen. vil også minne på at man er ikke tvunget til å kjøpe ny konsoll med det første.

 

virker som MS vil ha BC på Xbox One og Xbox whatever

 

Jeg mente om 5 år

 

 

 

så du vil at xbox one skal holde i 9 år? 5 år til. du er klar over at mobiltelefonen din er raskere om noen år.

teknologien går for fort nå til at konsoller kan leve stort lengere enn 4 til 5 år

Lenke til kommentar

 

 

det blir da 4 år siden Xbox one kom, slutt å syt, det er en fin syklus å oppdatere på. folk hadde begynt å tute hvis det skulle ha var 10 år igjen. vil også minne på at man er ikke tvunget til å kjøpe ny konsoll med det første.

 

virker som MS vil ha BC på Xbox One og Xbox whatever

 

Jeg mente om 5 år

 

 

 

så du vil at xbox one skal holde i 9 år? 5 år til. du er klar over at mobiltelefonen din er raskere om noen år.

teknologien går for fort nå til at konsoller kan leve stort lengere enn 4 til 5 år

 

 

Jeg er ikke opptatt av hvilken dings som yter mest. Jeg er opptatt av gode spill og at det skal være forskjellige plattformer slik at de som ikke vil betale mer enn 2500 for en spill maskin hvert 9-10 år har et alternativ. Vil du ha ytelse? Her:

 

https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11106

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke opptatt av hvilken dings som yter mest. Jeg er opptatt av gode spill og at det skal være forskjellige plattformer slik at de som ikke vil betale mer enn 2500 for en spill maskin hvert 9-10 år har et alternativ. Vil du ha ytelse? Her:

 

https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11106

 

 

Men igjen.. Om ryktene stemmer (det som er ute ang NEO) så behøver du ikke å kjøpe deg en ny maskin hvert 9-10 år. Er du fornøyd så bruker du din konsoll som vanlig. At andre får et valg skader da ikke deg.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er ikke opptatt av hvilken dings som yter mest. Jeg er opptatt av gode spill og at det skal være forskjellige plattformer slik at de som ikke vil betale mer enn 2500 for en spill maskin hvert 9-10 år har et alternativ. Vil du ha ytelse? Her:

 

https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11106

 

 

Men igjen.. Om ryktene stemmer (det som er ute ang NEO) så behøver du ikke å kjøpe deg en ny maskin hvert 9-10 år. Er du fornøyd så bruker du din konsoll som vanlig. At andre får et valg skader da ikke deg.

 

 

Ja. Om det er sant så er det greit. Men jeg tviler. Jeg tror at innen noen år vil mange spill stoppe å støtte dagens generasjon. Produsentene tjener ikke penger med å støtte konsoller de allerede har solgt

 

Dog spillprodusenter tjener ikke om de ikke støtter et bredt utvalg av platformer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...