Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://itavisen.no/2016/02/11/microsofts-storspill-kommer-ogsa-til-pc/

Jeg kjøpte det nå på gamezone, etter en video tenkte jeg fy faen det ser bra ut da. :dribble:

Endret av jokingntria
Lenke til kommentar

Er det lov å spørre hvorfor det alltid er noen som poster her inne når spill kan forhåndsbestilles? (Gjelder ikke bare denne tråden.) Er dere redd for at spillene skal forsvinne hvis ikke dere forhåndsbestiller så raskt som mulig? Er det for å være snille mot andre forbrukere dere poster dette? Eller er det for å være snille med utgiverne og konsollprodusentene? Sistnevnte gruppe er nok sjeleglad at dere driver med gratis reklame for dem.

Etter min mening er forhåndsbestillinger en uting. Det er helt sikkert ikke vondt ment fra de som poster slikt her inne, men bevisst eller ei, det dere driver med er utelukkende reklame for spillutgiverne og Microsoft/Sony/Steam etc. Det er ikke for forbrukernes skyld at forhåndsbestillinger finnes, og slike innlegg bidrar egentlig bare til å bedre spillselskapenes likviditet på bekostning av forbrukernes. Det er jo alltid en risiko for at spill man forhåndsbestiller er dårlige også.

Personlig synes jeg det er uinteressant at spill kan forhåndsbestilles, ettersom jeg aldri forhåndsbestiller spill. Men utover det synes jeg det har større negative konsekvenser at folk på twitter og forum poster slike innlegg, siden slike påminnelser kan føre til at flere her inne blir fristet til å forhåndsbestille. Og jeg mener oppriktig at jo flere som forhåndsbestiller et spill, jo verre er det for spillbransjen. (Dere kan f.eks la godeste Totalbiscuit forklare hvorfor: 

 

Folk gjør som de vil såklart, jeg følte bare for å lufte mitt syn på dette.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det lov å spørre hvorfor det alltid er noen som poster her inne når spill kan forhåndsbestilles? (Gjelder ikke bare denne tråden.) Er dere redd for at spillene skal forsvinne hvis ikke dere forhåndsbestiller så raskt som mulig? Er det for å være snille mot andre forbrukere dere poster dette? Eller er det for å være snille med utgiverne og konsollprodusentene? Sistnevnte gruppe er nok sjeleglad at dere driver med gratis reklame for dem.

Etter min mening er forhåndsbestillinger en uting. Det er helt sikkert ikke vondt ment fra de som poster slikt her inne, men bevisst eller ei, det dere driver med er utelukkende reklame for spillutgiverne og Microsoft/Sony/Steam etc. Det er ikke for forbrukernes skyld at forhåndsbestillinger finnes, og slike innlegg bidrar egentlig bare til å bedre spillselskapenes likviditet på bekostning av forbrukernes. Det er jo alltid en risiko for at spill man forhåndsbestiller er dårlige også.

Personlig synes jeg det er uinteressant at spill kan forhåndsbestilles, ettersom jeg aldri forhåndsbestiller spill. Men utover det synes jeg det har større negative konsekvenser at folk på twitter og forum poster slike innlegg, siden slike påminnelser kan føre til at flere her inne blir fristet til å forhåndsbestille. Og jeg mener oppriktig at jo flere som forhåndsbestiller et spill, jo verre er det for spillbransjen. (Dere kan f.eks la godeste Totalbiscuit forklare hvorfor: https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

 

Folk gjør som de vil såklart, jeg følte bare for å lufte mitt syn på dette.

Jeg har forhåndsbestilt spill før for å være sikker på å få et eksemplar på utgivelsesdato. Har opplevd noen ganger at spillet har vært utsolgt når jeg ikke gjorde det.

 

I denne digitale tidsalder er det dog ganske så unødvendig

Lenke til kommentar

Jeg er enig i deler av det du skriver, men jeg mener også at man burde ha lov til å forhåndsbestille og også skrive om det i denne tråden. Nå ble det tatt opp Quantum Break da insentivene er ganske gode på å forhåndsbestille dette. Du får ikke bare QB til Xbox One, men også PC...

 

Samt at du får Alan Wake + all DLC som blir spillbart på Xbox One. Det er en ganske god deal for en forhåndsbestilling i mine øyne.

 

Liker at valget om preorders der der og jeg tror nok ikke det kommer til å forsvinne med det første, men bransjen kan gjerne bidra til å gjøre ting litt bedre. Som f.eks. å bruke BETA som en insentiv er en uting. Beta kan godt være tilgjengelig for folk flest.

Lenke til kommentar

Er det lov å spørre hvorfor det alltid er noen som poster her inne når spill kan forhåndsbestilles? (Gjelder ikke bare denne tråden.) Er dere redd for at spillene skal forsvinne hvis ikke dere forhåndsbestiller så raskt som mulig? Er det for å være snille mot andre forbrukere dere poster dette? Eller er det for å være snille med utgiverne og konsollprodusentene? Sistnevnte gruppe er nok sjeleglad at dere driver med gratis reklame for dem.

 

Etter min mening er forhåndsbestillinger en uting. Det er helt sikkert ikke vondt ment fra de som poster slikt her inne, men bevisst eller ei, det dere driver med er utelukkende reklame for spillutgiverne og Microsoft/Sony/Steam etc. Det er ikke for forbrukernes skyld at forhåndsbestillinger finnes, og slike innlegg bidrar egentlig bare til å bedre spillselskapenes likviditet på bekostning av forbrukernes. Det er jo alltid en risiko for at spill man forhåndsbestiller er dårlige også.

 

Personlig synes jeg det er uinteressant at spill kan forhåndsbestilles, ettersom jeg aldri forhåndsbestiller spill. Men utover det synes jeg det har større negative konsekvenser at folk på twitter og forum poster slike innlegg, siden slike påminnelser kan føre til at flere her inne blir fristet til å forhåndsbestille. Og jeg mener oppriktig at jo flere som forhåndsbestiller et spill, jo verre er det for spillbransjen. (Dere kan f.eks la godeste Totalbiscuit forklare hvorfor: 

 

Folk gjør som de vil såklart, jeg følte bare for å lufte mitt syn på dette.

 

 

Jeg setter stor pris på heads up på dette. Har forhåndskjøpt et par spill på XB1 sin store, og da har spillet installert seg, og vært klart til å kjøre på release. En annen gang har jeg venta til release med å kjøpe spillet, sammen med millioner av andre. Det gikk ble jo selvsagt helt katastrofe. Nedlastinga måtte startes på nytt fire ganger, og til sammen tok det sju-åtte timer.

Lenke til kommentar

Greit nok med forhåndsnedlasting, men det er vel ikke nødvendig å kjøpe spill måneder før lansering av den grunn? Da kan du like greit vente til anmeldelser av spill kommer ut før du forhåndsbestiller.

 

Og er det virkelig så viktig å få spillet på lansering?

 

Det var bare ett innspill til de som syns det er kjipt med treg nedlasting på lanseringsdagen, og det påvirker jo de som kjøper på dagen også...

 

Da har i hvertfall de som faktisk har forhåndsbestillt fått sjangsen til å laste ned i god tid før lansering..og serverene påvirkes i hovudsak av de som velger å kjøpe på lanseringsdagen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen flere som har prøvd Homefront betaen?

 

 

Herregud, noen større bøtte med drit må man lete lenge etter. Greit nok at det er beta, men det her ligner mer på pre-alpha. Null tro på at spillet blir noe bra.

 

 

Bare å styre unna!

 

Når kommer det? Gidder ikke google. Kanskje det faktisk er en beta og ikke en demo som dagens betaer så og si er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...