Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på om min oppdagelse er en reell oppdagelse, men selv synes jeg nå den er ganske fiffig. Fra tid til annen ligger jo som kjent tilbakompatible spill tilgjengelig som kampanje for oss med Live Gold. Trikset for å få dem til Xbox One er faktisk ikke værre enn å "kjøpe dem" inne på nettsiden - for så å laste ned på konsollen.

Lenke til kommentar

Usikker på om min oppdagelse er en reell oppdagelse, men selv synes jeg nå den er ganske fiffig. Fra tid til annen ligger jo som kjent tilbakompatible spill tilgjengelig som kampanje for oss med Live Gold. Trikset for å få dem til Xbox One er faktisk ikke værre enn å "kjøpe dem" inne på nettsiden - for så å laste ned på konsollen.

Det har jo Microsoft gått offisielt ut og sagt en bør gjøre.

De har også sagt at de vil stå på for at så mange som mulig av 360-spillene i Gold skal gjøres bakoverkompatible.

Lenke til kommentar

 

Usikker på om min oppdagelse er en reell oppdagelse, men selv synes jeg nå den er ganske fiffig. Fra tid til annen ligger jo som kjent tilbakompatible spill tilgjengelig som kampanje for oss med Live Gold. Trikset for å få dem til Xbox One er faktisk ikke værre enn å "kjøpe dem" inne på nettsiden - for så å laste ned på konsollen.

Det har jo Microsoft gått offisielt ut og sagt en bør gjøre.

De har også sagt at de vil stå på for at så mange som mulig av 360-spillene i Gold skal gjøres bakoverkompatible.

 

Da var det ikke en banebrytende oppdagelse likevel, nei. :) Velger likevel å gi meg selv litt streetcreds for at jeg fant ut av denne løsningen selv, uten å ha lest om den. Hadde jeg vist om det før ville det jo vært mange flere spill jeg kunne raska med meg... :/

 

 

Noen som vet når cod Black ops 1 blir støttet?

 

DLC1 for BO3 kommer på PS4 2. februar, og dermed i begynnelsen av mars på Xbox. Da tipper jeg dette kommer omtrent midtveis mellom DLC1 og DLC2..? Leita ganske heftig etter dette i går, for jeg vil spille skikkelig Zombie på Kinoen. Men fant ikke noe helt konkret annet enn dette. 

Lenke til kommentar

er det noen som har erfaring med og reklamere på kontrollere , min har begynt og straife på venstre thumbstick framover , jeg kjøpte Xbox one når halo mmc kom så stikka er litt over 1 år gammel , er den enda innen for garanti tid eller reklamasjon tid ?

 

 

EDIT: den er ikke innefor garanti tiden lenger , men er 2 år reklamasjonsrett små elektrisk .

Endret av Mato
Lenke til kommentar

 

Man har 5 år reklamasjonsrett på elektronikk i Norge (!)

 

Det stemmer ikke. Reklamasjonsretten i Norge er 2 år "ved vanlig bruk", med mindre tingen er ment å vare "vesentlig lenger".

 

Fkl.§27: Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

 

Jeg tror nok selger kan gjøre en sak på at selve kontrolleren ikke er ment å vare "vesentlig lenger", og at den dermed kun har 2 års reklamasjonsrett. Mato er uansett dekket på alder, men folk kan få seg kjedelige overraskelser om de tror de har 5 års reklamasjonsrett på ting bare fordi det er snakk om elektronikk.

 

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan dette skal tolkes. Det kan være at kontrolleren som følger med konsollen (som skal vare "vesentlig lenger") når du kjøper den har 5 års reklamasjonsrett siden den er en del av produktet. Mens kontrollere kjøpt i "løsvekt" ikke er ment å vare "vesentlig lenger" og dermed bare har 2 års reklamasjonsrett.

 

Man kan også stille spørsmålstegn ved om en kontroller som plutselig styrer framover av seg selv har blitt slik ved "vanlig bruk", eller om spaken har blitt utsatt for 50kgs trykk under spilling. Som den ikke er beregnet på å tåle..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...