Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Spilte gjennom GTA V igjen nå, og tenkte å tjene litt penger med Assassination-oppdragene og aksjemarkedet. Fulgte en guide for å tjene 2.1 milliarder dollar, som er ca ett år gammel. På det punktet han er på nå, er han på 670 millioner. Jeg har ikke kommet til 70 mill engang, til tross for akkurat samme framgang. Er dette en patch som Rockstar har lagt på spillet? I såfall veldig irriterende da bare Michael sine tilgjengelige eiendommer koster typ 200 mill.. Kommer jo ikke til å få råd til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Man har 5 år reklamasjonsrett på elektronikk i Norge (!)

 

Det stemmer ikke. Reklamasjonsretten i Norge er 2 år "ved vanlig bruk", med mindre tingen er ment å vare "vesentlig lenger".

 

Fkl.§27: Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

 

Jeg tror nok selger kan gjøre en sak på at selve kontrolleren ikke er ment å vare "vesentlig lenger", og at den dermed kun har 2 års reklamasjonsrett. Mato er uansett dekket på alder, men folk kan få seg kjedelige overraskelser om de tror de har 5 års reklamasjonsrett på ting bare fordi det er snakk om elektronikk.

 

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan dette skal tolkes. Det kan være at kontrolleren som følger med konsollen (som skal vare "vesentlig lenger") når du kjøper den har 5 års reklamasjonsrett siden den er en del av produktet. Mens kontrollere kjøpt i "løsvekt" ikke er ment å vare "vesentlig lenger" og dermed bare har 2 års reklamasjonsrett.

 

Man kan også stille spørsmålstegn ved om en kontroller som plutselig styrer framover av seg selv har blitt slik ved "vanlig bruk", eller om spaken har blitt utsatt for 50kgs trykk under spilling. Som den ikke er beregnet på å tåle..

 

det var jo kjent at det var en svakhet med de første kontrollerne , der av og at mange spill har en stor dødsone i senter på tommelstikkene , nå har jo halo 5 nylig kommet med en patch som lar meg justere ned størrelsen på døsonen i senter , noe som gjore meg bevist på dette .

 

 

Lenke til kommentar

 

Man har 5 år reklamasjonsrett på elektronikk i Norge (!)

 

Det stemmer ikke. Reklamasjonsretten i Norge er 2 år "ved vanlig bruk", med mindre tingen er ment å vare "vesentlig lenger".

 

Fkl.§27: Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

 

Jeg tror nok selger kan gjøre en sak på at selve kontrolleren ikke er ment å vare "vesentlig lenger", og at den dermed kun har 2 års reklamasjonsrett. Mato er uansett dekket på alder, men folk kan få seg kjedelige overraskelser om de tror de har 5 års reklamasjonsrett på ting bare fordi det er snakk om elektronikk.

 

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan dette skal tolkes. Det kan være at kontrolleren som følger med konsollen (som skal vare "vesentlig lenger") når du kjøper den har 5 års reklamasjonsrett siden den er en del av produktet. Mens kontrollere kjøpt i "løsvekt" ikke er ment å vare "vesentlig lenger" og dermed bare har 2 års reklamasjonsrett.

 

Man kan også stille spørsmålstegn ved om en kontroller som plutselig styrer framover av seg selv har blitt slik ved "vanlig bruk", eller om spaken har blitt utsatt for 50kgs trykk under spilling. Som den ikke er beregnet på å tåle..

 

Tror 5 års reklamasjonsrett skal gjelde for det meste av elektronikk, da dette er varer som skal være ment for å ha lang levetid. Hvis du kjøper en t-skjorte så har du vel kun 2 års reklamasjonsrett, da man vet at stoffet blir utslitt over tid etter gjentatt maskinvask.

 

http://www.dinside.no/880927/hvor-lang-reklamasjonstid-er-det-paa-smaaelektronikk

 

En håndkontroll har svakheter i forhold til levetid, da de har bevegelige deler som kan bli ødelagt. Men når man kjøper en håndkontroll til 600 kr, fra Microsoft eller Sony, så forventer jeg egentlig at denne skal vare i minst 2-3 år, hvis kontrollen blir behandlet pent.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om kontrollere. Jeg har fått helt hekta igjen, som ventet, og merker at jeg ønsker litt mer utifra kontrollen. 

 

Det står da såklart mellom Razer Wildcat, Xbox Elite og Scuf Infinity. Noen som har forsøkt disse, og kan gi litt sammenligning? Om du har Elite-kontrollen og er superfornøyd, er det bra det. Men hvordan står disse tre seg opp imot hverandre?

 

Mest av alt ute etter paddles (for hopping, reloads osv) og muligheten til å justere ned følsomheten på avtrekkerne. Om det er andre alternativer er jeg selvsagt åpen for forslag. :)

Lenke til kommentar

Spilte gjennom GTA V igjen nå, og tenkte å tjene litt penger med Assassination-oppdragene og aksjemarkedet. Fulgte en guide for å tjene 2.1 milliarder dollar, som er ca ett år gammel. På det punktet han er på nå, er han på 670 millioner. Jeg har ikke kommet til 70 mill engang, til tross for akkurat samme framgang. Er dette en patch som Rockstar har lagt på spillet? I såfall veldig irriterende da bare Michael sine tilgjengelige eiendommer koster typ 200 mill.. Kommer jo ikke til å få råd til det.

 

Opplevde noe av det samme. Jeg begynte ikke på dette før etter det tredje oppdraget, men var likevel LANGT unna og få de avkastningene som ble forespeilet i guiden. Eksempelvis var det en som skulle være på nesten 80%, men denne fikk jeg ikke opp på mer enn 45% opp, før kursen begynte å synke igjen.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om kontrollere. Jeg har fått helt hekta igjen, som ventet, og merker at jeg ønsker litt mer utifra kontrollen.

 

Det står da såklart mellom Razer Wildcat, Xbox Elite og Scuf Infinity. Noen som har forsøkt disse, og kan gi litt sammenligning? Om du har Elite-kontrollen og er superfornøyd, er det bra det. Men hvordan står disse tre seg opp imot hverandre?

 

Mest av alt ute etter paddles (for hopping, reloads osv) og muligheten til å justere ned følsomheten på avtrekkerne. Om det er andre alternativer er jeg selvsagt åpen for forslag. :)

Både elite og scuf dekker behovene der. Har du lyst på en god kontroller så styrer du unna razer (er som regel overpriset plastikk). Når det gjelder justering av triggerene så liker jeg faktisk elite best da denne kan justeres ganske detaljert i programvaren på Windows 10 og xbox one. Mens på scuf så justeres den med en skrue. Og man må betale ekstra for det.

 

Selv liker jeg paddelsene litt bedre på scuf. Og så liker jeg gummigrepet og kvalitetsfølelsen i elite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå at Xbox One og PC begynner å bli så samkjørte.. Hva er muligheten for å "dele savegames"? Jeg spilte veldig mye Rise of the Tomb Raider i jula, men satte igjen min Xbox One hos mamma (for å unngå alle fristelsene, hehe). Men jeg har ikke så mye igjen av spillet, så kunne tenkt å fullført det. Mulig å få savegame mitt til å fungere med PC-versjonen? :ermm:

Lenke til kommentar

Håper bare MW2 blir bakoverkompatibelt, var litt tidlig ute og sikret meg det brukt fra Gamestop, BO1 er utsolgt over alt.

 

 

CoD BO1 - selges digitalt hos Xbox, for 599. Tenker meg at det blir dumpa til release, og at det da dukker opp fra diverse lagre rundt om 

 

Tror sjansen er liten mtp hvor populært det er, men samtidig så burde de slippe der gratis mtp at det er et rent multiplayer spill og trenger at det er folk der å spille mot.

 

For utgiveren er har jo dette spillet betalt seg selv til tusen. Det er få, om noen, som er villige til å betale 600 spenn for dette - eller tilsvarende. Men det kan være et sykt salgsargument for Gold-abonnementet. 

 

Gears of War 2 kommer jo nå, og det er jo ikke akkurat upopulært det heller. Angrer på at jeg aldri tok meg bryet med å spille igjen enern når jeg hadde det på 360, for noen år tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...