Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle filmer som er eldre enn 2010 burde være gratis, sånn egentlig

Neida. Spill blir utdatert mye raskere enn film.

 

Det er utrolig få spill som holder seg bra etter et konsollskifte, mens filmer har mye bedre holdbarhet.

 

Om det ikke blir gratis så burde det koste minimalt eller ligge gratis under et abbonement (som Xbox live gold, eller ea access).

 

Spillene er nesten verdiløse nå.

Lenke til kommentar

 

Alle filmer som er eldre enn 2010 burde være gratis, sånn egentlig

Neida. Spill blir utdatert mye raskere enn film.

 

Det er utrolig få spill som holder seg bra etter et konsollskifte, mens filmer har mye bedre holdbarhet.

 

Om det ikke blir gratis så burde det koste minimalt eller ligge gratis under et abbonement (som Xbox live gold, eller ea access).

 

Spillene er nesten verdiløse nå.

 

 

Fullstendig uenig. Hvorfor skal håndverk det har blitt brukt tusenvis av timer på å lage bli verdiløst fordi det er en håndfull år gammelt? Det blir for dumt.

 

Spiller mer på 360 enn på One om dagen. Kvalitetsforskjellen er ikke så stor. 

 

~100kr for et spill er også billig mtp hvor mange timer underholdning du får ut av det. 10kr timen eller mindre. I praksis gratis. 

Lenke til kommentar

 

 

Man har 5 år reklamasjonsrett på elektronikk i Norge (!)

 

Det stemmer ikke. Reklamasjonsretten i Norge er 2 år "ved vanlig bruk", med mindre tingen er ment å vare "vesentlig lenger".

 

Fkl.§27: Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

 

Jeg tror nok selger kan gjøre en sak på at selve kontrolleren ikke er ment å vare "vesentlig lenger", og at den dermed kun har 2 års reklamasjonsrett. Mato er uansett dekket på alder, men folk kan få seg kjedelige overraskelser om de tror de har 5 års reklamasjonsrett på ting bare fordi det er snakk om elektronikk.

 

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan dette skal tolkes. Det kan være at kontrolleren som følger med konsollen (som skal vare "vesentlig lenger") når du kjøper den har 5 års reklamasjonsrett siden den er en del av produktet. Mens kontrollere kjøpt i "løsvekt" ikke er ment å vare "vesentlig lenger" og dermed bare har 2 års reklamasjonsrett.

 

Man kan også stille spørsmålstegn ved om en kontroller som plutselig styrer framover av seg selv har blitt slik ved "vanlig bruk", eller om spaken har blitt utsatt for 50kgs trykk under spilling. Som den ikke er beregnet på å tåle..

 

Tror 5 års reklamasjonsrett skal gjelde for det meste av elektronikk, da dette er varer som skal være ment for å ha lang levetid. Hvis du kjøper en t-skjorte så har du vel kun 2 års reklamasjonsrett, da man vet at stoffet blir utslitt over tid etter gjentatt maskinvask.

 

http://www.dinside.no/880927/hvor-lang-reklamasjonstid-er-det-paa-smaaelektronikk

 

En håndkontroll har svakheter i forhold til levetid, da de har bevegelige deler som kan bli ødelagt. Men når man kjøper en håndkontroll til 600 kr, fra Microsoft eller Sony, så forventer jeg egentlig at denne skal vare i minst 2-3 år, hvis kontrollen blir behandlet pent.

 

etter og kontaktet med Xbox kundeservise så viste de til 90 dager garanti men jeg fikk uansett bytte denne , men må sende den inn og så få en ny i posten , om dette var pga 2 år reklamajson i norge vet jeg ikke , jeg brukt chat alternativet så hvem vet hvilke kunskaper de har på norsk forbruker rett , så nå er det bare og pakke den og finne ut hvordan jeg levere paker til ups uten at det blir for mye styr 

Lenke til kommentar

Var litt skeptisk til The Division, men etter noe timer med Betaen er jeg rimelig solgt, tøft spill, sikker enda bedre med folk

Enig! Ble hektet fra første stund. Hadde egentlig tenkt å droppe det siden jeg har så mange andre spill, men etter å ha spilt betaen nå er jeg ganske sikker på at det blir et kjøp. Må vente og finne ut hvor mye innhold det egentlig er, men de virker veldig lovende.

 

Ble faktisk mye mer underholdt av dette enn av Fallout 4.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

I eposten jeg fikk fra MS med kode så står det:

 

1.    For Xbox One med Kinect*, si «Xbox, bruk kode» ELLER gå til Xbox Store > Games > Use a code
2.    Skriv inn koden nå du blir bedt om det. Du kan også løse inn koden på live.xbox.com
3.    Åpne betaversjonen 28. januar. Du vil bli bedt om å legge inn Uplay-kontoinformasjonen din eller opprette en ny konto.
 

Om noen er interessert så er koden (antar hvem som helst kan bruke den, har ikke tenkt til å bruke den selv): Y72Y3-KKJXK-QJQW2-F977F-JVDTZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...