Gå til innhold

Førsteinntrykk: Canon 5D Mark III


Anbefalte innlegg

Vel, siden dette ikke er en megastor Ebay selger er det nok ingen verdens problem å få den merket som gave, eller test sample til 20 USD. 50-60 USD i frakt gir da en pris på ca 16 lapper. Ergo tett opp i mot 10 000 kr spart.

 

En annen ting er at foruten reklamasjonsretten så er det ingen grunn til å være skeptisk når man har PayPal garanti på det man handler :)

 

Gir paypal garanti på 5 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden dette ikke er en megastor Ebay selger er det nok ingen verdens problem å få den merket som gave, eller test sample til 20 USD. 50-60 USD i frakt gir da en pris på ca 16 lapper. Ergo tett opp i mot 10 000 kr spart.

 

En annen ting er at foruten reklamasjonsretten så er det ingen grunn til å være skeptisk når man har PayPal garanti på det man handler :)

 

Gir paypal garanti på 5 år?

Nei, de gir deg 45 dager på å klage på at du ikke har mottatt varen. Har brent meg på dette selv på et mindre beløp pga jeg godtroende ventet litt for lenge på pakken, slik at denne hadde utløpt med 2 dager.

Lenke til kommentar

Vel, siden dette ikke er en megastor Ebay selger er det nok ingen verdens problem å få den merket som gave, eller test sample til 20 USD. 50-60 USD i frakt gir da en pris på ca 16 lapper. Ergo tett opp i mot 10 000 kr spart.

 

En annen ting er at foruten reklamasjonsretten så er det ingen grunn til å være skeptisk når man har PayPal garanti på det man handler :)

 

Gir paypal garanti på 5 år?

 

Nei, og det står heller ingen plass i mitt innlegg ;)

 

Har beskrevet denne garantien/forsikringen i tidligere innlegg i denne tråden.

 

Om man derimot ikke klager til PayPal før 45 dager har gått om noe er galt så er det en kundefeil, og ingen andres :)

Lenke til kommentar

Nei du skriver det ikke rett ut, men du skriver:

"En annen ting er at foruten reklamasjonsretten så er det ingen grunn til å være skeptisk når man har PayPal garanti på det man handler"

 

Selv om det ikke står rett ut, forstår jeg dette som at PayPals garanti er en erstatning for reklamasjonsretten, men innser at jeg sikkert har overtolket dette litt...

 

Ellers er jeg en tilhenger av både Ebay og PayPal (fra kjøpers side), men hadde nok vært skeptisk med summene diskutert i tillegg til mangel på reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Vel, siden dette ikke er en megastor Ebay selger er det nok ingen verdens problem å få den merket som gave, eller test sample til 20 USD. 50-60 USD i frakt gir da en pris på ca 16 lapper. Ergo tett opp i mot 10 000 kr spart.

 

 

Men vil ikke såpass store pakker som et kamera med stor sannsynlighet bli stoppet i postens stikkprøver?

 

Jeg bestilte tidligere mye dvd-filmer fra utlandet, og selv om prisen fra en del nettbutikker sto tydelig markert på pakkens forside (og den var under 200 kroner) ble varene ofte stoppet i tollen for sjekk dersom pakken var spesielt stor (f.eks. dvd-bokser av et eller annet slag).

 

Med noe så stort og tungt som et speilreflekskamera vil jeg anta at faren for at pakken blir sjekket i tollen er relativt stor uansett hvor mye den er markert som gave.

Lenke til kommentar

Kan godt hende det, men sålenge det er en gave eller merket som product sample så er det vel ikke mye de kan gjøre?

Grensen for forsendelse med tollfrie gaver fra utlandet er kr 1000,- iflg Toll.no. Det er et unntak hvis det er flere gaver til flere mottakere i samme pakke. Men grensen er uansett kr 1000,- pr mottaker.

 

Ergo, 5DIII som gave blir uansett ikke fritatt for norsk mva.

Endret av polljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt hende det, men sålenge det er en gave eller merket som product sample så er det vel ikke mye de kan gjøre?

 

Jo, de kan åpne pakken og finne fakturaen. Og hvis ikke fakturaen ligger der tror jeg du blir nødt til å bevise at det er en gave. Dessuten er det regler for hvor mye gaven kan være verdt.

 

Men det er klart: Utover forsinkelse i tollen har du lite å tape, tror jeg. I verste fall blir varen stoppet, og du må betale momsen du uansett skulle betalt, og selv med betalt moms og toll har du jo spart 4000 kroner.

Lenke til kommentar

Kan godt hende det, men sålenge det er en gave eller merket som product sample så er det vel ikke mye de kan gjøre?

Grensen for forsendelse med tollfrie gaver fra utlandet er kr 1000,- iflg Toll.no. Det er et unntak hvis det er flere gaver til flere mottakere i samme pakke. Men grensen er uansett kr 1000,- pr mottaker.

 

Ergo, 5DIII som gave blir uansett ikke fritatt for norsk mva.

Vil gå litt videre med produkprøvebiten, og avlive muligheten for å bruke den som en "lovlig" måte å importere dyre produkter.

 

sitat fra toll.no: "Det er et vilkår for tollfritak etter § 5-6 at vareprøven er av ubetydelig verdi. Varen kan i seg selv være av ubetydelig verdi, eller den kan være gjort ubrukelig for andre formål enn demonstrasjon."

 

Jeg tviler på at dette passer inn med en 5DIII.

Lenke til kommentar

Tja, tror egentlig ikke det. Med mindre du får bestilt til hotellet du bor på så tar bhphoto i NY ca 3459 USD + 8% sales tax Pga fysisk butikk. Dette skulle tilsvare 22400 om du går på grønt på Gardermoen uten å bli stoppet. 28k hvis rødt eller stopp :/ de prisene her er korte tidsbegrenset kampanjer så sjansen for å spare store penger er dessverre ikke tilstede. En tur til NY kan absolutt anbefales uansett kamera eller ikke:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, tror egentlig ikke det. Med mindre du får bestilt til hotellet du bor på så tar bhphoto i NY ca 3459 USD + 8% sales tax Pga fysisk butikk. Dette skulle tilsvare 22400 om du går på grønt på Gardermoen uten å bli stoppet. 28k hvis rødt eller stopp :/ de prisene her er korte tidsbegrenset kampanjer så sjansen for å spare store penger er dessverre ikke tilstede. En tur til NY kan absolutt anbefales uansett kamera eller ikke:)

 

Du måtte finne en av de dyreste i statene som et eksempel, men hvis du får MkIII "gratis" må vel turen være regningsvarende :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg 5DIII en av de nærmeste dagene nå. Gidder ikke vente lengre på ytterligere prisfall.

 

Hva slags CF-kort kjøper dere til dette kameraet? Jeg tenkte meg Lexar 1000x 16 GB (150 MB/sek). Raskt nok eller kanskje unødvendig raskt? Stort nok? Bør da kunne ta 5-600 bilder i RAW med 5DIII?

Lenke til kommentar

16GB vil nok ikke klare å ta 5-600 RAW-filer. 5-600 RAW-filer er det jeg får med 16GB-kort i 7D (filer på 18mp). Hastigheten du ser på bør være mer enn nok, dog.

 

På onsdag får du 5DmkIII for 24495 hos FotoVideo (samme som i dag), men ved kjøp av "Canon-produkt" ved siden av får du 2000 kroner i avslag. Usikker på om det holder å kjøpe en fjernkontroll fra Canon til 300 kroner for å få dette avslaget.

 

Kan jo også være at Japan Foto matcher tilbudene fra FotoVideo på en eller annen måte. Mener de gjorde det sist FotoVideo hadde messe.

 

Sikler på 5DmkIII jeg også, men jeg hadde håpet på en lavere messepris.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg 5DIII en av de nærmeste dagene nå. Gidder ikke vente lengre på ytterligere prisfall.

 

Hva slags CF-kort kjøper dere til dette kameraet? Jeg tenkte meg Lexar 1000x 16 GB (150 MB/sek). Raskt nok eller kanskje unødvendig raskt? Stort nok? Bør da kunne ta 5-600 bilder i RAW med 5DIII?

Jeg kjøpte et 32GB Sandisk Extreme PRO til mkIII, virker som bare det! ;)

Lenke til kommentar

På onsdag får du 5DmkIII for 24495 hos FotoVideo (samme som i dag), men ved kjøp av "Canon-produkt" ved siden av får du 2000 kroner i avslag. Usikker på om det holder å kjøpe en fjernkontroll fra Canon til 300 kroner for å få dette avslaget.

Det står at du får 2000 i rabatt på Canon-produkt, jeg tolker det som at du får lavere pris på det som kjøpes ekstra og kjøper du noe til 300 får du neppe penger igjen. Men enig at det kan være litt tvetydig.

Lenke til kommentar

For dem som har sittet på gjerdet å vurdert å kjøpe en 5D2, så går det mot siste sjangse.

FotoVideo's messetilbud på 10,995.- er merket med "Sluttsalg"!

 

Ja, det er nok mer logisk. Skal du ha et objektiv er det altså et ok tilbud. Er vel for dumt å tro man får dette huset til under 20000 i Norge det neste året uansett.

Heldigvis så tok du feil; Interfoto;

post-157018-0-04789500-1350289722_thumb.jpg

Canon EOS 5D Mark III kamerahus

Dagstilbud tirsdag 16. oktober (maks 1 stk. per kunde)

KUN KR. 19.999,-

 

Før kr. 24.500,-

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...