Gå til innhold

Førsteinntrykk: Canon 5D Mark III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg brukt øynene, så hadde jeg jo sett hva han hadde i signaturen sin :)

 

Så ja, da er du godt dekket på den biten også :)

 

Ja, jeg skulle tro det. Jeg er litt spent på 50/1,4. Denne burde passe bra som allround lyssterk objektiv (litt trang, men bør gå bra på FF). Jeg har vært utrolig fornøyd med denne til portrett på crop - nå får vi se hvordan den duger på FF. Kan jo se litt om jeg vil ha 35L på litt sikt....

 

Da lønte det seg å vente, ja. 20K føles som mer riktig pris.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg betalte 27.990,- for ca. 6mnd. siden og jeg kan ikke akkurat si jeg angrer. Alt faller jo i pris på sikt og det er jo ingen hemmelighet at det stort sett er hardbarka entusiaster som blåser av 7.000,- ekstra for å få det før alle andre, hehe.

 

I mmine øyne er uansett 5D MK III et riktig kamera med fornuftige egenskaper. Her har man et fullframe kamera som faktisk også fint kan brukes til action. :)

Lenke til kommentar

Snedig dette fotovideo tilbudet. Selger kamera inkl 24-105 for 24,5K.(inkl rabatt) Objektivet regner jeg med en kan selge ubrukt på dagen for 6k. En betaler altså 18.5K for kameraet...samtidig som det er mulig å forhåndsbestille 6D for 17K. Ingen tvil om hva som er beste kjøp.

Akk, den som hadde pengene på plass nå

Lenke til kommentar

Det som er skikkelig dritt med dette er at hele forbanna fotonorge nå sitter og sprer tilbudet på nettet, så faren for å få raska til seg et kamera til 19990,- er vel tilnærma lik null.

 

Men det kan jo være at enkelte nettbutikker vil kaste seg på med hyggelige tilbud de også.

Jeg tror det vil komme flere slike tilbud utover, og antagelig lavere og - særlig etter nyttår hvor det da er plutselig 4 nye ff-kamera i butikkene som skal konkurrere om kundene. Mot sommeren ser jeg ikke bort fra at de billige utgavene kan komme på tilbud til under 10.000,- (hvor de egentlig hører hjemme etter min mening).

 

Det svarer seg alltid å ha litt is i magen og kustus på bankkortet..

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg slo på stortromma i natt jeg også, så nå er det på vei. :)

 

Nå er jeg spent på hvordan Sigma 50mm f/1.4 oppfører seg på dette huset. Det blir en fin brennvidde på FF, men det har oppført seg ulikt på ulike kamerahus jeg har prøvd det på. I verste fall får jeg vel sende det inn med huset, for den slags går vel på reklamasjonen selv om det er litt over 2 år gammelt.

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Ser det er en som har slått til på tilbudet på 5D og 24-105 til 25.000. Han har lagt ut objektivet for salg til 7.500. Noe som jo ikke må sies å være et spesielt bra tilbud, da prisen på dette er 6.500 på Fotovideo i morgen.

 

Men med tanke på prisantydningen så ønsker han seg et 5D til 17.500. Noe som må sies å være en grei pris om han skulle få den ønskede pris.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Vurderte selv å kjøpe med 24-105 for så å selge det igjen, men antar det er en del som tenker det samme, og når FotoVideo tar 6500 for det i morgen er det ikke engang sikkert man får 6000 for det den nærmeste tiden, så jeg droppa det.

 

Brukte kredittkort som ga meg 4 % i rabatt på elektronikk, og sånn sett ble totalpris på 5DmkIII 19200,-.

Lenke til kommentar

Må si lukkerlyden på dette kameraet er fantastisk sexy. :)

 

Ellers viser de første testene inne at Sigma 50mm f/1.4 plutselig har fått presis fokus på 5D. Snodig. Men jeg skal vel ikke juble for høyt før jeg får testa det skikkelig på ulike lengder.

 

For øvrig er det en ting jeg umiddelbart merker sammenlignet med 7D: Lysmålingen er mye mer presis i køddent lys (f.eks. inne med et lyst vindu i bildet), og den ser ut til å treffe bemerkelsesverdig godt uten særlig kompensering.

 

Vel, nå håper jeg regnet holder seg unna noen dager. :)

Lenke til kommentar

Må si lukkerlyden på dette kameraet er fantastisk sexy. :)

 

Ellers viser de første testene inne at Sigma 50mm f/1.4 plutselig har fått presis fokus på 5D. Snodig. Men jeg skal vel ikke juble for høyt før jeg får testa det skikkelig på ulike lengder.

 

For øvrig er det en ting jeg umiddelbart merker sammenlignet med 7D: Lysmålingen er mye mer presis i køddent lys (f.eks. inne med et lyst vindu i bildet), og den ser ut til å treffe bemerkelsesverdig godt uten særlig kompensering.

 

Vel, nå håper jeg regnet holder seg unna noen dager. :)

Der er jeg helt enig med deg!

 

merker også relativt stor forskjell på dette i forhold til 5D MK II også faktisk. :)

Lenke til kommentar

Gikk for Canon EF 50mm f/1.4 til 900 spenn ^^

Gikk for batterigrep til 595,- :)

Nice den og - grattis! Personlig liker jeg ikke batterigrep, men det er jo en smakssak :p

Liker og liker, bruker det ikke ofte, men av og til er det "hensiktsmessig". Men først og fremst så kom jeg ikke på noe annet å bruke rabatten på "der og da"!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...