Gå til innhold

Førsteinntrykk: Canon 5D Mark III


Anbefalte innlegg

Jeg var nok litt for rask med og friskemelde Posten ser det ut for......

 

Fremdeles skal kameraet mitt ligge på bilen mellom hovedsentralen i Bergen og mitt postkontor .

Forventet levering er fremdeles i dag....

 

Er nok en postmann som har tatt en tidligere helg og har en pakke til 25000,- liggende i bilen til over helgen.

Mens en forventningsfull eier sitter og sitrer av spenning....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var nok litt for rask med og friskemelde Posten ser det ut for......

 

Fremdeles skal kameraet mitt ligge på bilen mellom hovedsentralen i Bergen og mitt postkontor .

Forventet levering er fremdeles i dag....

 

Er nok en postmann som har tatt en tidligere helg og har en pakke til 25000,- liggende i bilen til over helgen.

Mens en forventningsfull eier sitter og sitrer av spenning....

Potmannen sitter nok akkurat nå hjemme og koser seg med 5DmkIII ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var nok litt for rask med og friskemelde Posten ser det ut for......

 

Fremdeles skal kameraet mitt ligge på bilen mellom hovedsentralen i Bergen og mitt postkontor .

Forventet levering er fremdeles i dag....

 

Er nok en postmann som har tatt en tidligere helg og har en pakke til 25000,- liggende i bilen til over helgen.

Mens en forventningsfull eier sitter og sitrer av spenning....

Potmannen sitter nok akkurat nå hjemme og koser seg med 5DmkIII ;)

Er det noe annet å vente når en annonserer for "hele Norge", under fullt navn, hva som er i pakken? :)

 

PS! Potmannen har det nok hyggelig også uten mkIII :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var nok litt for rask med og friskemelde Posten ser det ut for......

 

 

Postkontor eller post_i_butikk du bruker, hos min nærbutikk hender det ofte at varen ikke blir klar for henting før sent på kvelden, har mulighet helt frem til kl 11.00 og like ofte hender det at posten ikke oppdaterer fremdriften, så se nederst til høyre på pakkesporingen din om det står "skriv ut hentelapp" der.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ser dere har det hyggelig!

 

Og hva kan jeg si ???

 

JO JEG HAR DET VELDIG HYGGELIG OGSÅ :dribble:

Rett før stengetid fikk jeg melding om at pakke var ankommet posten på ICA butikken her , og jeg heiv meg i bilen :)

 

Nå sitter jeg og tafser på 5D MkIII for første gang , sikle , sikle , nå er det julekveld :xmas:

post-31180-0-00928400-1346444992_thumb.jpg

Endret av helge.bringeland
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Rett før stengetid fikk jeg melding om at pakke var ankommet posten på ICA butikken her , og jeg heiv meg i bilen :)

 

Så hvor mange ganger sjekket du opp pakkesporing nå i kveld, 599 ganger :p

 

Gratulerer forresten, venter med glede på de fotografiske uttrykkene fra deg med det nye "leketøyet" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått tafset litt på gullklumpen i helgen men desverre tar skolearbeidet alt for mye tid :nei2:
:)

 

Kameraet har lagt rett ved siden av skolebøkene og jeg har problemer med og konsentrere meg
:hmm:

 

Førsteinntrykket er utrolig bra selv for meg som gikk fra 7D. Siden 7Den er solgt har jeg ingen umiddelbar sammenligning hand til hand , men jeg synes søkeren er merkbart større og bedre , nesten som og være i rommet.

 

Størrelsesmessig er de ganske like og jeg merker ikke tyngdeforskjell og forskjell i grep.

 

Knappesystemet er anderledes og bedre , en del nye knapper som gjør det hurtigere og bruke samt muligheter for og "forkludre" innstillinger er vanskeligere.

 

Modulene for autofokus er lette og innstille med de forskjellige semariene man kan velge å bruke samt at de er raske og komme til.

Blir artig og få prøve ut dette og ser de uttallige fokuspunktene skriker etter og bli brukt
:)

 

Dobbelt minnekort spor er topp med muligheten det gir for og f.eks lagre jpg på et og RAW på et annet samtidig.

 

Hurtigkanpp for å komme til HDR modul og dobbelteksonering er en annen fin detalj og det er samtidig mye hurtigere og kome til speil-lås enn på 7D , veldig bra. Selv om en egen knapp som på Nikon burde vært på plass.

 

Kjappe snapshot og visning på LCD skjermen viser støyfrie bilder jeg ikke trodde var sann i forhold til 7D , en utrolig stor forskjell synes jeg.

ISO 6400 virker som man kan bruke bekymringsløst og de ser ut som ISO 1000 til sammenlignnig slik jeg husker 7D.

Dette gleder jeg meg til og sjekke ordentlig ved fullskjermvisning.

 

Foreløpig får dette være første erfaring fra meg og flere kommer , håper på noen bilder lagt ut også , men som sagt skolen tar utrolig mye energi.

 

Canon 5D MkIII virker bare helt utolig slik det ser ut for meg nå og jeg var redd det ikke ville bli en WOW følelse siden jeg gikk fra 7D som også er et fantastisk kamera.

Men dette var veldig overbevisende , kan nesten ikke forstå at noe skal kunne overgå dette kameraet. Med litt lavere pris så må jo dette bli en salgsbombe.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må si meg enig når det gjelder hvor støyfrie bildene blir med Mark III kontra mitt gamle 60D. Detaljene i øynene på folk er så vanvittig mye klarere og helt uten støy langt opp i ISO. Jeg hadde bestilt Mark II men det gikk i retur asap, autofokusmodulen alene er verdt prisdifferansen. Så har du i tillegg bedre iso ytelse, bedre ergonomi, bedre byggekvalitet, silent shutter modus, doble minnekort, bedre lysmåler, 6bps mot 3.9, 100% søkerdekning (WIN!) +++++

Endret av CavemaNz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har fått tafset litt på gullklumpen i helgen men desverre tar skolearbeidet alt for mye tid :nei2:
:)

 

Kameraet har lagt rett ved siden av skolebøkene og jeg har problemer med og konsentrere meg
:hmm:

 

Førsteinntrykket er utrolig bra selv for meg som gikk fra 7D. Siden 7Den er solgt har jeg ingen umiddelbar sammenligning hand til hand , men jeg synes søkeren er merkbart større og bedre , nesten som og være i rommet.

 

Størrelsesmessig er de ganske like og jeg merker ikke tyngdeforskjell og forskjell i grep.

 

Knappesystemet er anderledes og bedre , en del nye knapper som gjør det hurtigere og bruke samt muligheter for og "forkludre" innstillinger er vanskeligere.

 

Modulene for autofokus er lette og innstille med de forskjellige semariene man kan velge å bruke samt at de er raske og komme til.

Blir artig og få prøve ut dette og ser de uttallige fokuspunktene skriker etter og bli brukt
:)

 

Dobbelt minnekort spor er topp med muligheten det gir for og f.eks lagre jpg på et og RAW på et annet samtidig.

 

Hurtigkanpp for å komme til HDR modul og dobbelteksonering er en annen fin detalj og det er samtidig mye hurtigere og kome til speil-lås enn på 7D , veldig bra. Selv om en egen knapp som på Nikon burde vært på plass.

 

Kjappe snapshot og visning på LCD skjermen viser støyfrie bilder jeg ikke trodde var sann i forhold til 7D , en utrolig stor forskjell synes jeg.

ISO 6400 virker som man kan bruke bekymringsløst og de ser ut som ISO 1000 til sammenlignnig slik jeg husker 7D.

Dette gleder jeg meg til og sjekke ordentlig ved fullskjermvisning.

 

Foreløpig får dette være første erfaring fra meg og flere kommer , håper på noen bilder lagt ut også , men som sagt skolen tar utrolig mye energi.

 

Canon 5D MkIII virker bare helt utolig slik det ser ut for meg nå og jeg var redd det ikke ville bli en WOW følelse siden jeg gikk fra 7D som også er et fantastisk kamera.

Men dette var veldig overbevisende , kan nesten ikke forstå at noe skal kunne overgå dette kameraet. Med litt lavere pris så må jo dette bli en salgsbombe.

 

Oi oi. Må bli enormt for meg som kommer helt fra 40D. :dribble:

Lenke til kommentar

Må si meg enig når det gjelder hvor støyfrie bildene blir med Mark III kontra mitt gamle 60D. Detaljene i øynene på folk er så vanvittig mye klarere og helt uten støy langt opp i ISO. Jeg hadde bestilt Mark II men det gikk i retur asap, autofokusmodulen alene er verdt prisdifferansen. Så har du i tillegg bedre iso ytelse, bedre ergonomi, bedre byggekvalitet, silent shutter modus, doble minnekort, bedre lysmåler, 6bps mot 3.9, 100% søkerdekning (WIN!) +++++

 

Når du snakker om støy på høy ISO, mener du da jpg eller RAW? Jeg vet jpg-maskinen i MarkIII er veldig bra, men for meg er det helt uaktuelt å ta bilder i jpg (måtte eventuelt bare bli et tillegg til RAW).

 

Har et inntrykk av at det er vanskelig å få like lav støy ved RAW og behandling i Lightroom.

Lenke til kommentar

Hurtigkanpp for å komme til HDR modul og dobbelteksonering er en annen fin detalj og det er samtidig mye hurtigere og kome til speil-lås enn på 7D , veldig bra. Selv om en egen knapp som på Nikon burde vært på plass.

Speillås kan være greit å legge til i Min Menu for (semi-)hurtig tilgang på 7D. Egen knapp er kanskje bedre, men syns ikke det er så viktig med akkurat denne funksjonen på egen knapp iom. at jeg sjelden har hastverk med å skifte mellom speillås av og på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Speillås kan være greit å legge til i Min Menu for (semi-)hurtig tilgang på 7D. Egen knapp er kanskje bedre, men syns ikke det er så viktig med akkurat denne funksjonen på egen knapp iom. at jeg sjelden har hastverk med å skifte mellom speillås av og på.

 

Samme har jeg gjort. Sørger i tillegg for at "min meny" er det første som kommer opp når jeg trykker inn meny-knappen. Da finner man speillåsen på null komma niks.

Lenke til kommentar

Har selv ikke satt speillås på "min meny". Har derimot satt opp en modus C1 til å være med speillås, blenderprioritet og to sekunder tidsforsinkelse. Så får jeg "alt sammen" ved å vri modusvelgeren. Gjelder 5DmkII og ikke MkIII, men det er det samme der. :)

 

Kom nemlig fram til at når jeg først hadde speillås, så hadde jeg alltid samtidig tidsutløser, for å få minst mulig vibrasjoner.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...